Bukefalos 28 år!

Förvirrad i Göteborg

Obligatoriskt är också att referera till spårvagnarna som "skrammelvagnen" i stället för bara "vagnen". Finns få saker som gör göteborgare mer irriterade :angel::D
 
Det var precis det där jag menade, men kände inte för att skriva ut det bara.
Fordonstuta betyder inte enbart att du klantat dig, kan lova att fordonstutor används till mycket mer än att bara varna för olyckor. :angel:
Ville bara förtydliga att det är en etablerad kulturell kod som är annorlunda än för biltutor.
Vet inte om det är en regel att de ska plinga vid vissa tillfällen eller bara praxis, men det är himla funktionellt tycker jag.
Undrar om det hänger ihop lite med att alla andra har väjningsplikt för dem, om det kan vara en bakgrund till bruket? Någon som vet?
 
Jag vet, det värsta är när man ska in med väskor och måste hålla upp dörren samtidigt och så tappar man alltid antingen sina väskor eller dörren.
Hatar dörrar en öppnar själv när en behöver ta hänsyn till fler saker än sig själv. Min största mardröm är att jag ska åka iväg och Svansson vara på hållplatsen eller tvärtom - på nivån att när jag åkte mycket spårvagn så vägrade jag konsekvent att åka gamla vagnar om jag var ensam med honom utan väntade till första moderna vagnen :o
 
Hatar dörrar en öppnar själv när en behöver ta hänsyn till fler saker än sig själv. Min största mardröm är att jag ska åka iväg och Svansson vara på hållplatsen eller tvärtom - på nivån att när jag åkte mycket spårvagn så vägrade jag konsekvent att åka gamla vagnar om jag var ensam med honom utan väntade till första moderna vagnen :o
Det hände en olycka för rätt många år sen när ett koppel fastnade i en dörr och vagnen körde iväg... hunden klarade sig inte.
 
Det hände en olycka för rätt många år sen när ett koppel fastnade i en dörr och vagnen körde iväg... hunden klarade sig inte.
Ja jag vet ju att det har hänt, det är aå himla hemskt - därav ständig oro att åka spårvagn med hund alltså :o

Och det är väl flertalet som det har hänt att dom åkt ifrån/blivit frånåkta sina barn med?
 
Som
Ville bara förtydliga att det är en etablerad kulturell kod som är annorlunda än för biltutor.
Vet inte om det är en regel att de ska plinga vid vissa tillfällen eller bara praxis, men det är himla funktionellt tycker jag.
Undrar om det hänger ihop lite med att alla andra har väjningsplikt för dem, om det kan vara en bakgrund till bruket? Någon som vet?
Som jag redan skrev: "Det var precis det där jag menade, men kände inte för att skriva ut det bara." Så behövs inget förtydligas för mig, för jag vet redan. Case closed.
 
Hatar dörrar en öppnar själv när en behöver ta hänsyn till fler saker än sig själv. Min största mardröm är att jag ska åka iväg och Svansson vara på hållplatsen eller tvärtom - på nivån att när jag åkte mycket spårvagn så vägrade jag konsekvent att åka gamla vagnar om jag var ensam med honom utan väntade till första moderna vagnen :o
Fördelen med de dörrar du får hålla upp själv är att dörren går inte igen så länge du håller upp dörren och därmed kan inte spårvagnen köra iväg. Så är man orolig så borde man egentligen välja de dörrar du själv måste putta upp för där har du kontrollen när de får gå igen.
 
Ville bara förtydliga att det är en etablerad kulturell kod som är annorlunda än för biltutor.
Vet inte om det är en regel att de ska plinga vid vissa tillfällen eller bara praxis, men det är himla funktionellt tycker jag.
Undrar om det hänger ihop lite med att alla andra har väjningsplikt för dem, om det kan vara en bakgrund till bruket? Någon som vet?
Det är en regel. Vid start och vid skymd sikt. Tex när man passerar ett annat stort fordon där det kan finnas andra trafikanter. Som tex inne i centrala stan.
 
Åh det hade varit SÅ trevligt!! Vanligtvis när jag åker och föreläser så är mitt schema jättefullt men jag hade lätt klämt in en GT med dig om det hade gått.

Jag är där en dag nästa vecka, är du på andra sidan jorden då?

Jaaa, jag kommer hem först den 15e :( (eller ja, jag har ju astrevligt här :p)

Men en annan gång! :)
 
Som jag redan skrev: "Det var precis det där jag menade, men kände inte för att skriva ut det bara." Så behövs inget förtydligas för mig, för jag vet redan. Case closed.
:confused:
Men jag förtydligade ju inte specifik till dig.
Tyckte kompletterande info kunde vara bra för vem som helst som läser och inte känner till saken, men ska ut och röra sig i som ovan i trafiken i Göteborg.

Jag är helt ok med att du inte ville skriva det. Men jag ville skriva det. Behöver det bli ett case av det? Det var därför jag förtydligade att det bara var menat som ett förtydligande och inte som polemik...;)

Spånar vidare... (inte specifikt riktat till @RedHyuuga :))
Kanske ska en skillnad i funktion beskrivas som att det vanliga tutandet har ett objekt, medan "det andra plinget" är riktat rakt ut i luften till alla i närheten.
 
:confused:
Men jag förtydligade ju inte specifik till dig.
Tyckte kompletterande info kunde vara bra för vem som helst som läser och inte känner till saken, men ska ut och röra sig i som ovan i trafiken i Göteborg.

Jag är helt ok med att du inte ville skriva det. Men jag ville skriva det. Behöver det bli ett case av det? Det var därför jag förtydligade att det bara var menat som ett förtydligande och inte som polemik...;)

Spånar vidare... (inte specifikt riktat till @RedHyuuga :))
Kanske ska en skillnad i funktion beskrivas som att det vanliga tutandet har ett objekt, medan "det andra plinget" är riktat rakt ut i luften till alla i närheten.
Då kanske du inte borde ha citerat mig. Jag tolkar att citerar man någon så är texten riktat mot den personen man citerar. Vill man vända sig till alla, citerar man inte en specifik person. Eller så kan man citera och skriver sitt svar sen gör man en linje --- och under skriver Alla: följt av texten som är riktat till alla. Det är vad jag tycker om det.
 
Då kanske du inte borde ha citerat mig. Jag tolkar att citerar man någon så är texten riktat mot den personen man citerar. Vill man vända sig till alla, citerar man inte en specifik person. Eller så kan man citera och skriver sitt svar sen gör man en linje --- och under skriver Alla: följt av texten som är riktat till alla. Det är vad jag tycker om det.
Jag tycker jag läser massor av trådar där man bara kommenterar och spinner vidare på det som sägs och citatet är bara för att andra ska veta vad det är man relaterar till.

Jag tänker att allt mer eller mindre skrivs till trådens läsare som helhet så länge det är allmänt formulerat. Om ett svar enbart är för en person skulle det nog framgå av hur textens innehåll eller formulering. Eller markeras med @ om det var en specifik del av del av inlägget där det behövde betonas. När jag skriver.
Kanske lite på trådens karaktär också om den t.ex. är argumenterande och rör åsiktsfrågor...
 

Liknande trådar

Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 745
Senast: Piglet
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 855
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 976
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp