Fondue-vilken vätska

aemaria

Trådstartare
jag fick nyligen en kombinerad fritös/fonduegryta (elektrisk) som jag tänkte inviga. Vet dock inte vad jag ska fondua i. Vad brukar ni använda? Olja? Buljong? Vi ska tillaga älgkött och grönsaker.
 
jag fick nyligen en kombinerad fritös/fonduegryta (elektrisk) som jag tänkte inviga. Vet dock inte vad jag ska fondua i. Vad brukar ni använda? Olja? Buljong? Vi ska tillaga älgkött och grönsaker.
Vi brukar fondua i en blandning av stark oxbuljong och sherry :d
Men det går ju att fondua i olja också
 
jag fick nyligen en kombinerad fritös/fonduegryta (elektrisk) som jag tänkte inviga. Vet dock inte vad jag ska fondua i. Vad brukar ni använda? Olja? Buljong? Vi ska tillaga älgkött och grönsaker.
Brukar inte äta fondue, men i de fall jag blivit bjuden har bara buljong varit riktigt gott (olja har varit för oljigt och ost för ostigt).
 
Vi har två grytor och brukar ha en med olja och en med stark, extrakryddad buljong. Själv tycker jag att buljongen är det som blir godast. Ett tips är att spara buljongen och använda om du ska göra en gryta eller liknande sedan, vi brukar göra det på överblivet kött och grönsaker. :d
 

Liknande trådar

Mat Jag har tagit på mig att göra efterrätt till jul, och tänkte saffranscheesecake med glöggklet på. Enligt receptet gör man kletet med...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: Praefatio
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 168
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har vetat sedan barn att jag har mild allergi mot björkpollen (märks bara när det är som värst typ). Med tiden har jag dock märkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 297
Senast: Harmomini
·
Fordon För mig är det självklart att använda bälte när jag åker bil och tror det är för de flesta. (Vet inte. Gissar bara.) Om inte annat så...
2
Svar
32
· Visningar
1 867
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp