Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Bukefalos 30 år!

Såg månadsgrejen nu.
Det dyraste är typ ish 1800:- år, eller 240 per månad. Den billigaste Viasat-prenumerationen för att få se F1 går liksom loss på 649:- per månad. Sån skillnad!
Vi har Viasat utan sportpaket, för film och serier. Har sett några race på Viasat. Men tycker det är så mkt bättre kommentatorer på F1-tv! Det gör verkligen mkt.
Så för oss är det inte värt extra pengarna på att ”uppgradera” Viasat och se F1 där. Hade nog ändå hellre betalat mer för att se just på F1-tv. 😅

Vi har Viasat utan sportpaket, för film och serier. Har sett några race på Viasat. Men tycker det är så mkt bättre kommentatorer på F1-tv! Det gör verkligen mkt.
Så för oss är det inte värt extra pengarna på att ”uppgradera” Viasat och se F1 där. Hade nog ändå hellre betalat mer för att se just på F1-tv. 😅
Beställde prenumeration på månadsbasis för att prova. Köpte "mellanpaketet" och är nöjd med sändningen (även om jag tyckte racet i sig var lite tråkigt, haha!).

Kvällens kval till morgondagens (eller dagens, om man ska vara petig!) Grand Prix på COTA har gått i mål. Resultatet blev som följer, innan appliceringen av Lance Strolls 5 place grid penalty för kollisionen han orsakade med Esteban Ocon under sprinten tidigare:

1000058662.webp

Tycker mest synd om Oscar, som tidigare beordrades ge bort sin placering/seger till Lando. Begriper inte hur de tänkte där. Det kan, i slutänden, kosta honom mästerskapstiteln.

Hoppas ändå att han kan behålla ledningen framöver.

Jag är så glad över Leclers pallplats och prestation i stort, tyckte han var fenomenal på söndagen! Bra avslut på helgen för Ferrari ändå med osedvanligt skarp strategi (dvs inte katastrof för en gångs skull) och fina placeringar. Härligt!

Jag fick upp i min feed nu att det är klart att Piastri lämnar McLaren. Någon som hört något mer/annat?
Sett rykten så klart. Men samtidigt.. Var skulle han gå som är bättre?
Mercedes har ju signat sina 2 för nästa år.
Red Bull ihop med Max känns väl lite njää.
I övrigt finns väl inte så mkt.

Jag fick upp i min feed nu att det är klart att Piastri lämnar McLaren. Någon som hört något mer/annat?
Jag har bara sett något halvskvaller om att han eventuellt pratat med Ferrari för att Leclerc eventuellt pratat med andra team. 🤷‍♀️

Det är väl typ klart att Lindblad kör Redbull med Verstappen.

Jag har bara sett något halvskvaller om att han eventuellt pratat med Ferrari för att Leclerc eventuellt pratat med andra team. 🤷‍♀️

Känns inte som en sådan personlighet som Piastri hade velat gå till det där totala kaoset hos Ferarri.

Hade förstått om Leclerc ville lämna Ferrari för McLaren. Men tvärtom.. njae..
Och ska Leclerc spela smygtvåa för Lando..? 🤷‍♀️

Sett rykten så klart. Men samtidigt.. Var skulle han gå som är bättre?
Mercedes har ju signat sina 2 för nästa år.
Red Bull ihop med Max känns väl lite njää.
I övrigt finns väl inte så mkt.

Fick några andra inlägg från samma ställe, och insåg att det mer var som Hänt extra's version av F1 :P

Känns inte som en sådan personlighet som Piastri hade velat gå till det där totala kaoset hos Ferarri.

Hade förstått om Leclerc ville lämna Ferrari för McLaren. Men tvärtom.. njae..
Och ska Leclerc spela smygtvåa för Lando..? 🤷‍♀️
Nej jag tycker också det känns väldigt orimligt 😅

Kvalet till Mexicos Grand Prix gick just i mål! 🏁 Här är morgondagens startlista innan jag applicerat Carlos Sainz 5 grid-penalty. Carlos Sainz kommer alltså starta P12.

1000060210.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar