Fotbolls-VM!

Alltså Tyskland - Holland vore världens drömfinal! Vill väl egentligen att Holland ska vinna (speciellt eftersom alla hatar dom!) men Tyskland ser ju i alla fall hittills ut som dom som är mest värda guldet, vilken fantastisk fotboll dom spelat. :love: Till skillnad från Holland, men har man sitt favoritlag så byter man inte bara sådär. Sen tror jag faktiskt Brasilien tar bronset, för då är väl Thiago Silva tillbaka? Argentina har inte imponerat alls tycker jag och inte haft en speciellt tuff resa. Nåja, sista semin är inte avgjord än.

Vad tycker ni förresten om alla bilder som visades på dom förkrossade brasilianarna? Förstår att media vill visa hur fruktansvärt mycket det betydde för publiken samtidigt som jag tycker det är lite osmakligt... Var så himla synd om dom och man blev verkligen berörd av vissa bilder! Jag skulle i alla fall inte vara helt bekväm med att min sorg visades över hela världen sådär.

Nu hoppas jag i alla fall att det håller sig lugnt i Brasilien, och att spelarna inte får för mycket skit. Italiens förbundskapten har redan mottagit mordhot och jag vill inte veta vad Brasiliens team kan förvänta sig då. Är lite orolig över en repris från -94 och det som hände Andres Escobar, men förhoppningsvis har fotbollen kommit längre än så!
 
@Hedinn @Killaloe

Jag vet inte om jag är så säker på att Tyskland slår Holland i en eventuell final :crazy: Holländarna är ruskigt starka och, även om 7-1 är ett fantastiskt resultat, så har Brasilien varit rätt svagt under hela VM.

Med det inte sagt att jag inte kommer sitta som på nålar på söndag. Fy fan vad underbart det vore om Tyskland äntligen lyckades ta hem den där bucklan :love:
Holländarna är starka, ja, men tyskarna är så mycket bättre som lag. Sen är ju en stor del av Tysklands landslag klubbkamrater med Robben, så de bör ju ha relativt bra koll på hans spel. Gäller ju visserligen åt andra hållet också, men jag tror det ger större fördel till Tyskland.

Tyskland
Argentina
Brasilien
Holland

Gissar jag, men då utan att ha sett nåt större av Argentina och relativt lite av Holland också den här turneringen, skulle hellre personligen se Holland som tvåa och Argentina som fyra.
 
Någon som vågar tippa plats 1-4? Jag tror (och hoppas) att det kommer att sluta så här:
1. Tyskland
2. Holland
3. Argentina
4. Brasilien

Jag hoppas på att Argentina vinner allt, Tyskland tvåa, Brasilien trea och Holland fyra. Men jag tror att det kommer se ut precis som du har tippat.

Kunde för övrigt inte se klart matchen igår. Mådde SÅ dåligt, fy farao så synd jag tyckte om Brasiliens spelare. Usch! Hade magont under de där minuterna när Tyskland fick in fyra mål...
 
Besviken på matchen såhär långt. Var är spelet? Blir det sånt här motstånd i finalen lär ju Tyskland vinna lätt.
 
Besviken på matchen såhär långt. Var är spelet? Blir det sånt här motstånd i finalen lär ju Tyskland vinna lätt.

Sjukt tråkigt verkligen! Hoppas något lag gör mål snart så det blir lite fart... Känns minst sagt som om Tyskland har guldet i sina egna händer.
 
Besviken på matchen såhär långt. Var är spelet? Blir det sånt här motstånd i finalen lär ju Tyskland vinna lätt.

Fast alltså, bara för att de spelar taktiskt och det är aptråkigt att titta på så är det ju nödvändigtvis dåligt spelat. Det är ju inte målfest som igår (:D) men jag tror det är farligt att säga att Tyskland kommer vinna lätt pga det vi ser just nu.
 
Var inte riktigt såhär jag ville att det skulle gå men tycker Argentina vann rättvist, även om det är synd att det skulle bli straffar. Tror (och hoppas) fortfarande att Tyskland tar guld. Bronsmatchen kan sluta precis hur som helst.
 
Fast alltså, bara för att de spelar taktiskt och det är aptråkigt att titta på så är det ju nödvändigtvis dåligt spelat. Det är ju inte målfest som igår (:D) men jag tror det är farligt att säga att Tyskland kommer vinna lätt pga det vi ser just nu.
Men det var ju inte nån intressant match. Det baserat jag inte på antalet mål, ofta är ju en 0-0 match mer intressant än en 7-1 match, men det här var inte ens kul att se på. Visst, lätt är att ta i, men Tyskland spelar väldigt mycket bättre än de andra.
 
Jag gick och la mig i halvlek. Jösses så tråkigt. Inte värt att vara trött på jobbet för det.

Jag tror och hoppas på Tyskland i finalen. Bronsmatchen känns svår att förutse men jag säger nog Nederländerna.
 
Det var nog fotbollshistoriens tristaste semifinal :crazy: Jag tycker verkligen inte om matcher som avgörs på straffar. Å andra sidan är jag lite lätt skadeglad över att det var Argentina som vann i slutändan :o

Nu ser jag fram emot en spännande final och, förhoppningsvis, en hejdundrande fest här i Berlin på söndag :bump:
 
Förutom att jag är ett Tyskland-fan så hoppas jag verkligen inte Argentina vinner på söndag med deras tråkiga och sega spel.
 
Kul med brons till Holland, men trist ändå för Brasilien att inte få vinna sista matchen på hemmaplan och allt, hade verkligen unnat dem bronset.
 
Jag är en person som verkligen har avskytt fotboll i hela mitt liv, men efter att ha sett sammanhängande 1.5 matcher (andra halvlek Brasilien-Tyskland samt finalen) så måste jag faktiskt erkänna att jag börjar "gått över till andra sidan", men absolut inte helt ;) Tycker fortfarande att det kan vara olidligt tråkigt (som de första två halvlekarna i finalen..), men samtidigt sjukt spännande (som andra halvlek Bras-Tysk). Måste nog dock läsa in mig lite för jag vet fortfarande knappt vad offside är och det tog mig alldeles för lång tid att förstå vad "främre stolpen" var när båda stolparna är parallella.. :o
Men om inte annat får man ju kolla lite på snygga pojkar..! *harkel* Müller *harkel* Messi *harkel* Schweinsteiger :love:
 
Jag är en person som verkligen har avskytt fotboll i hela mitt liv, men efter att ha sett sammanhängande 1.5 matcher (andra halvlek Brasilien-Tyskland samt finalen) så måste jag faktiskt erkänna att jag börjar "gått över till andra sidan", men absolut inte helt ;) Tycker fortfarande att det kan vara olidligt tråkigt (som de första två halvlekarna i finalen..), men samtidigt sjukt spännande (som andra halvlek Bras-Tysk). Måste nog dock läsa in mig lite för jag vet fortfarande knappt vad offside är och det tog mig alldeles för lång tid att förstå vad "främre stolpen" var när båda stolparna är parallella.. :o
Men om inte annat får man ju kolla lite på snygga pojkar..! *harkel* Müller *harkel* Messi *harkel* Schweinsteiger :love:

Müller. Herregud :). Om du åtmindstonde hade sagt Mario, Julian, Erik eller Mats. Då hade jag förstått dig. ;)
 
Jag är en person som verkligen har avskytt fotboll i hela mitt liv, men efter att ha sett sammanhängande 1.5 matcher (andra halvlek Brasilien-Tyskland samt finalen) så måste jag faktiskt erkänna att jag börjar "gått över till andra sidan", men absolut inte helt ;) Tycker fortfarande att det kan vara olidligt tråkigt (som de första två halvlekarna i finalen..), men samtidigt sjukt spännande (som andra halvlek Bras-Tysk). Måste nog dock läsa in mig lite för jag vet fortfarande knappt vad offside är och det tog mig alldeles för lång tid att förstå vad "främre stolpen" var när båda stolparna är parallella.. :o
Men om inte annat får man ju kolla lite på snygga pojkar..! *harkel* Müller *harkel* Messi *harkel* Schweinsteiger :love:

Det är bara två halvlekar... ;)

Men jag håller med dig om Müller. Men folk brukar tycka jag är skum också, kan tänka mig Neuer och Özil med. :D De ska ju ha charm, och spela jävligt bra fotboll för att det ska vara intressant, liksom.
 
Det är bara två halvlekar... ;)

Men jag håller med dig om Müller. Men folk brukar tycka jag är skum också, kan tänka mig Neuer och Özil med. :D De ska ju ha charm, och spela jävligt bra fotboll för att det ska vara intressant, liksom.

Jag vet, det blev lite fel där ^^ Men jag vet inte riktigt hur jag ska skriva när jag menar att de två halvlekarna som spelades av den ordinarie matchen var tråkiga, men tilläggsminuterna var intressanta, typ :D
Personligen tycker jag att Özil ser lite läskig ut :o

Men när det gäller Müller, vem tänder inte på en läckerbit som denna?!:laugh::
tumblr_n8nvdhuuis1shzn3co1_250_53c58357e087c3388879ae22.gif

(Diggar även Neuers "mellanstadiedisko"-dans :banana:)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 711
Senast: Jeffery
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 660
Senast: Pratsch
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 793
Senast: Buzzter
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tokiga annonser och svar
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp