Gamla Eurovisionlåtar ni minns

Jag gillar också den här! Bättre låt än "Heroes" imho.

Kom på ytterligare en isländsk låt (flera har ju dykt upp i tråden redan) som jag gillar. Yohanna, tror att hon var tvåa 2009.
Jag älskar Måns och har svårt att vara opartisk mot honom :angel: men hade inte han varit med borde Loic ha vunnit! :love:
 
Andra verkar ha nämnt vinnare så jag bara måste nämna den som jag kan fortfarande lyssna på idag :love: Det norska bidraget Fairytale som tog mig med storm :D
(är på mobilen, får se om jag lyckades nu med länken :meh: )
 
Klart jag kommer ihåg! :D Du och jag gillade den.

Gillade även den andra rumänska som du länkar till senare i tråden, hon med oljefaten. Det var innan trumtrenden som Ruslana startade hade passerat bästföre-datum.

Håller även med dig om att den lettiska låten är 2000-talets sämsta vinnare. Hur fasen gick det till?
Du har så himla bra smak bläckis :banana::bow:
 
Lättare att fråga här än att så upp själv, Vilken dag/dagar är det? Dvs när bör man undvika city och vägarna omkring?
Någon som vågar gissa om det kommer påverka Essingeleden söderut mycket på morgnarna? Framförallt nästa lördag..
 
Lättare att fråga här än att så upp själv, Vilken dag/dagar är det? Dvs när bör man undvika city och vägarna omkring?
Någon som vågar gissa om det kommer påverka Essingeleden söderut mycket på morgnarna? Framförallt nästa lördag..
Semifinaler tisdag och torsdag, final nästa lördag.
 
Semifinaler tisdag och torsdag, final nästa lördag.
*suck* Jaja får se till att passera tidigt när alla firare sover
Kan väl åka över Vaxholm hem om de pratar om nåt riktigt kaos.

Jag minns ingen låt på rak arm :o
Eller jo de som gåt tpå radio efteråt då.
Och några från svenska melodifestivalen men eurovision, nix helt blankt. :p
 
Lättare att fråga här än att så upp själv, Vilken dag/dagar är det? Dvs när bör man undvika city och vägarna omkring?
Någon som vågar gissa om det kommer påverka Essingeleden söderut mycket på morgnarna? Framförallt nästa lördag..
Spontant tänker jag att en stor del av besökarna är turister dvs att de åker kommunalt in till globen alt bor på hotell nära?
Troligen mer folk i rörelse inne i city.
 
:)
Låter bra och rimligt. Slipper gärna köa på Essingeleden med släp, även om tomt sånt just på den sträckan.
 
Och förra året hade ju flera fantastiska låtar, även om de knappast kan anses vara gamla.

Jag slänger in Loïc Nottets Rhythm Inside bara för att live-versionen är så mycket bättre än studioversionen som visades tidigare i tråden. Sången, de höga tonerna, stämmorna, koreografin... :love:

Har Australiens bidrag fått vara med i tråden? Så sinnessjukt duktig sångare. Slutet!

Den här tycker jag är så snygg, även om rösten svajar lite.

Och den här är så söckersöt!

Norge hade också ett fantastiskt bidrag. Gillade Estland med. Förra året var ett bra år! :D
 
Alla gick tydligen inte att lägga i samma såatteh...




Enbart för att saxofonen är kung:

Och såklart, för att den var så jävla dålig ^^
 
OM vi minns. Estlands fantastiska Rändajad. Omöjlig att glömma, spelar den otaliga gånger om året.

 
Jag gillar denna, som jag inte visste var en Eurovisionlåt förrän jag skulle googla texten efter att jag fick den på någon bland-CD 2010:


Annars gillar jag mest sådant som var långt före min tid. Med docktema, tydligen ;)


 
Ja gud ja, Belgiens Rythm Inside förra året var nog det bästa jag nånsin sett i Eurovision. Tyckte också mycket om Euphoria, och så mindes jag plötsligt denna låt från Ukraina 2010:


Gillar både låten, texten och sångerskan (även om hon inte alltid är helt klockren). Det var hon och hennes man som skrev låten tillsammans om jag inte minns fel.
 

Liknande trådar

Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 990
Senast: malumbub
·
Äldre Välkomna till årets första officiella ESC tråd! :banana::banana::banana: För er som inte vet vad ESC är, så är det förstås Eurovision...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 636
Senast: corzette
·
Äldre Ja ni har väl inte missat att de har börjat visa "inför-programmen" på svt nu? Där vi får höra alla deltagare i Eurovision song contest...
Svar
14
· Visningar
1 206
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp