Går det inte att "låsa" användare?

Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Nej nej, jag misstror er inte att ni går ut med det...
Var bara en undran exakt hur öppet ni kan se IP adresserna och jämföra! För ärligt talat, om jag nu skulle bli gravid/skiljas/ha en affär så skulle jag ju inte vilja att moderaterna visste det... Så jag bara undrar hur öppet det är i framtiden!
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Förhoppningsvis så är de som är moderatorer vettiga människor som vet vad det är för slags information de har hand om och att informationen inte får "missbrukas" (dvs tala om för nära o kära vilka som skriver vad).
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Egentligen tror jag ju inte att de missbrukar det, inte alls... (Så mycket tillit måste man väl ha för de ;)) Var väl ett onödigt inlägg av mig egentligen, men jag bara började fundera lite...
Fast har jag något som är så hemligt att man inte vill att ens moderatorerna ska veta det, så får jag väl bara vara tyst ;)
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Gunnar skrev:
Jag har även gett moderatorerna möjlighet att se alla användares Ip-adresser, kanske det kan underlätta när det gäller folk som efter avstängning skaffar nya användarnamn om och om igen.

Det kanske vore idé att nåla en tråd om detta så att så många som möjligt vet om detta. Kan ju vara så att vissa kan bli lite mer försiktiga om vad de skriver eftersom det är några som nu kan "se" vilka som sitter på vilka ip-nummer. Eftersom du tidigare har sagt att moderatorer INTE kan läsa ip-nummer. Nu är det ju så att många inte vet om att moderatorerna har fått den möjligheten utan skriver så att säga i godan tro. Detta kan ju betyda en hel del för en del kanske :crazy:
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Betsy skrev:
Nej nej, jag misstror er inte att ni går ut med det...
Var bara en undran exakt hur öppet ni kan se IP adresserna och jämföra! För ärligt talat, om jag nu skulle bli gravid/skiljas/ha en affär så skulle jag ju inte vilja att moderaterna visste det... Så jag bara undrar hur öppet det är i framtiden!

Jag skulle nog inte vilja gå ut med så känsliga saker på nätet över huvud taget. För jag har sedan länge upptäckt att internetvärlden är mindre än man tror... :rofl: Så det bästa råd jag har att ge, är nog att försöka lösa så känsliga grejer på annat vis. :bow:

Mvh

IngelaH
moderator
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Gammeln skrev:
Nu är det ju så att många inte vet om att moderatorerna har fått den möjligheten utan skriver så att säga i godan tro. Detta kan ju betyda en hel del för en del kanske :crazy:

Tycker du inte att man ska stå för vad man skriver även här inne?

Förhoppningsvis slipper vi fortsättningsvis historier liknande den som förekom här inne i somras! Oerhört barnsligt tilltag från alla inblandade parter *tycker jag*
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Haha, ja jag kom fram till det i mitt senaste inlägg! :angel: Don`t mind me, jag är bara lite trött i skallen och skriver virriga onödiga inlägg... Kan jag skylla på tillfällig sinnesförvirring? :angel:
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

break_a_leg skrev:
Tycker du inte att man ska stå för vad man skriver även här inne?

Varför tar man sig då ett nytt nick då man vill skriva om nåt som man inte vill med sitt gamla välkända nick, händer ju lite då o då på senior :confused:
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Tycker du inte att man ska stå för vad man skriver även här inne?

Förhoppningsvis slipper vi fortsättningsvis historier liknande den som förekom här inne i somras! Oerhört barnsligt tilltag från alla inblandade parter *tycker jag*

:bow: :bow: :bow:

Instämmer med föregående skribent. :bump:
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

IngelaH skrev:
:bow: :bow: :bow:

Instämmer med föregående skribent. :bump:

Då kan ju ni svara dom som skriver under nya nick om tex sin separation, sina sexproblem, kär i en annan osv att dom får minsan stå för vad dom skriver. Dessa kanske inte vill att moderatorer kopplar ihop vissa med vissa eftersom dom skriver att dom inte vill bli igenkända. Har man då inte rätt att få den info om att moderatorer numera kan se ip-nummer då Gunnar tidigare har sagt att moderatorer EJ kan se ip-nummer. Sen är det ju upp till var o en att göra som den vill men infon bör man nog dela med sig på bästa sätt. Är väl inte alla som går in i den här tråden och får reda på detta.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Helt ärligt så tror jag inte att det är de som vill "tala ut" som kommer att få lida av detta. Jag tror ingen kommer att bli portad från Buke om man vill skaffa ett nick för att tala om att "min man är otrogen", "min fru slår mig", "jag är kär - hjälp".

Om man däremot vill leka barn på nytt så får man göra det på något annat forum. Jag slipper gärna sådana tilltag fastän jag inte var inblandad personligen. Om man nu vill "tvåla till" en annan användare så tycker jag som vuxen att man ska göra det personligen, inte sitta och skratta i smyg över vad som händer på internet.

Dessutom slipper jag gärna vissa användares "rakhet". Är man vuxen så borde man ha vanligt folkvett, dvs man vet vad man säger till folk och inte.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Lånar din knapp nu så det inte blir fel av bara farten.

Det här med IP adresser har ju varit på tapeten tidigare i andra trådar. Då kom det ju fram att en IP adress kunde ändra sig, på något vänster jag inte fattar. OM det nu är så, då spelar det ju ändå ingen roll, då kan ju dessa som Gunnar inte vill ha här ändå komma att skaffa sig nya nick eller är jag helt ute i det blå?

En annan sak är ju att dom kan regga sig med ett nytt nick på grannens dator, då är det ju heller inte samma IP adress, kanske köper nya datorer. Ja vad vet jag. Förstår mig inte på detta med IP adresser som ni kanske märker.

På ett vis tycker jag att det är bra att moderatorerna kan se dessa IP adresser, men samtidgt så håller jag med om att, vill man spekulera i något under ett annat nick, för att ingen skall förstå att det är jag, ja då är det inte bra.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

break_a_leg skrev:
Helt ärligt så tror jag inte att det är de som vill "tala ut" som kommer att få lida av detta. Jag tror ingen kommer att bli portad från Buke om man vill skaffa ett nick för att tala om att "min man är otrogen", "min fru slår mig", "jag är kär - hjälp".

Det är inte frågan om att bli portad, det är frågan om att inte vilja bli "igenkänd". Varför vill du att det inte ska komma till bukefalisteras kännedom om att moderatorerna kan se ip-adresser :confused: Det enda jag önska är att så många som möjligt får den infon. Vad är problemet???????????? Tycker det är jättebra att Gunnar har gett moderatorerna denna möjlighet :)
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Men helt ärligt, tror ni verkligen att moderatorerna kommer att sitta och gotta sig i folks personliga problem?

Jag är ju inte moderator, men även om jag skulle vara det så skulle jag inte finna det intressant att veta vilken användare som exempelvis erkänner otrohet.

Däremot så är jag trött på alla VUXNA människor här inne som finner det roligt att roa sig på andra människors bekostnad eller vara allmänt elak för det mesta, och dessutom tror att dom kan ro iland det utan att det blir någon "påföljd".
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Hi hi, jag kan förklara för dig shady, eller rättare sagt försöka.

När du kopplar upp dig mot internet, så har du en adress på din anslutning, den kan antingen vara statisk, eller så kan den ändra sig från gång till gång.

Denna adress består av sifferkombinationer, som ägs och är registrerade hos t ex internetleverantör. För att ta ett exempel

Internet lev Hemlig, äger alla adresser från 190.111.234.1 till 190.111.234.256.

De här adresserna, delas ut till användarna som använder hemlig som leverantör. Detta kan han välja att göra på två sätt, antingen så delas det ut en ny när du ansluter, eller så har du en som är tilldelad ditt abonnemang. I fall två är det inga problem, men i fall 1, kan gunnar bara spärra första delen av adressen, dvs 190.111.234.xxx, vilket innebär att samtliga användare som har hemlig som leverantör blir spärrade.

Sen finns det andra scenarion oxå men förenklat är detta ett dilemma. Det enda (som jag vet) gunnar kan göra i ett sånt här fall, är att kontakta internetleverantören, och få dem att spärra användarens åtkomst av bukesidorna.

Blev du klokare?
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

För mig är det inget problem alls, men det är Gunnar som bestämmer :)
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Nja något tror jag. Får se om jag fattat rätt här då. På mitt teleabonnemang så har jag ett IP nummer? Sedan om jag skaffar mig 100 olika nick så finns det samma IP nummer till alla? Om det är så och någon haft detta teleabonnemang innan mig så får jag ändå dessa nick på mitt samvete eller? Likadant om någon jag känner skaffat ett nick på min dator på detta teleabonnemang?

Hur vet man i vilket fack man tillhör av dom du nämde?
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Det har jag inte sagt. Men som generellt nu. Kan ju vara så att två användare, den ena moderator och den andra bara ett vanligt nick inte går så bra ihop, eller tom känner varandra i verkligheten, ja utanför Buke då. Nicket vill skiva av sig något som kan vara till moderatorns nackdel. Ja då helt plötsligt så kan ju denna moderator se att det är det nicket som skrivit.

Mig spelar det heller ingen roll. Huvudsaken är ju att Gunnar får som han vill och att allt fungerar efter hans vilja här.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Skulle någon moderator utnyttja sin ställning på fel sätt så tror jag faktiskt att den personen inte är moderator så länge till....
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

break_a_leg skrev:
Men helt ärligt, tror ni verkligen att moderatorerna kommer att sitta och gotta sig i folks personliga problem?

Nej det tror vi inte. Men dom som skriver om sina "hemligheter" kanske INTE skulle skriva dessa OM de visste att moderatorerna kan se deras ip-nummer. Om dom däremot får den infon så antingen bryr dom sig inte utan fortsätter som vanligt ELLER så blir de mer försiktiga eftersom dom då inte vill kännas vid att moderatorerna har den möjligheten att kunna se deras ip-nummer. Förr var det bara Gunnar som kunde se nu är det många fler. Förstår du vad jag menar
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 535
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 294
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp