Går det inte att "låsa" användare?

Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Okej, märkte inte den. Ber om ursäkt.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Jag är inte ett dugg nervös, om det var så att du syftade på mig. MEN, det finns många som skriver under anonyma nick. Eller rättare sagt dom säger det. Finns ju både fördelar OCH nackdelar med detta. Nackdelarna har jag skrivit om vad jag tycker innan. Fördelarna blir ju att moderatorerna kan "kanske då" se om det är en avstängd användare som återkommit.

Men inte får väl du skullden för ALLA nya nick? Har jag mkt svårt att tro. Men visst något har ju hänt att vi sagt är du. Men långt ifrån alla.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

mandalaki skrev:
Personligen är jag ganska ointresserad av bukeanvändares affärer med gifta män. Jag har själv haft såna förhållanden, det är inte det känsligaste ämne jag kan komma på :smirk:

Men kanske inte alla är lika frigjorda som du :smirk:
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Gammeln skrev:
Men eftersom Gunnar och även moderatorer förut sa att moderatorer inte kunde se ip-adresser så tycker iaf jag att man på nåt sätt får tala om att nu är detta ändrat.

Det är en ganska grundläggande förändring, och det där med att ge ut ip-adresser på ett publikt forum jämställer jag med att folk inte heller delar ut varken Namn eller Personnummer, eller Adresser eller Telefonnummer eller ens mailadresser eller NÅGOT annat som kan spåra deras identitet! Men nu helt plötsligt har vi IP-adresserna att oroa oss över.

Frågan är egentligen om "orsaken" till varför ip-adresserna ska visas numera verkligen var så himla grova brottslingar, infiltratörer, spioner och sabotörer att man nu verkligen måste se om alla säkerhetsåtgärder? Känns ju inte längre som om det är Buke vi pratar om, utan något annalkande kärnvapenkrig i persiska viken :crazy:

Var de verkligen sååååå pass irriterande och ohanterbara, dessa få personer, att vi alla andra får lida för det?

Nåväl, ni måste iallafall se till att ALLA medlemmar på detta forum BLIR MEDVETNA om FÖRÄNDRINGARNA.
Därför att en grundläggande regel har ändrats. Viktigt!
Första sidan vore en bra plats att sätta upp en stor fet skylt på, eller varför inte temporärt på första inloggningssidan?
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

"vart och varannat nytt nick " skrev jag. Det är inte samma sak som alla.

Och det har hänt lite för många gånger att "ni" (som du valde att uttrycka det) skyller på mig. Ska bli skönt att slippa det skitsnackat.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

*inte riktat till ngn speciell*

[Spontan reaktion] Herregud. [/Spontan reaktion]

Emellanåt undrar jag hur engagerade folk kan vara i något så ovidkommande. Man är inte och har aldrig varit speciellt anonym på nätet. Med lite kunskaper är det inte speciellt svårt att klura ut vem som döljer sig bakom ett nick, nu inte sagt att jag äger dessa kunskaper. Detta är något man alltid bör komma ihåg när man rör sig ute på nätet.

Och då har den stora diskussionen blivit IPadresserna. Halleluja! Moderatorerna kan se IPadresserna! Så? På andra forum där jag skriver har moderatorerna haft de möjligheterna hela tiden. Vilket jag anser väldigt lämpligt, just för att kunna spåra bråkmakare.

Dessutom, en moderator har fått ett förtroendeuppdrag iom att personen blivit moderator. Jag antar att Gunnar bedömt att personen kan hålla sig på en så pass neutral nivå att vanligt skvaller inte berör personen i ryggen. Om moderatorn nu ändå skulle missbruka den häftiga förmågan att se IPnumret så har det uppenbarligen skett en felbedömning. Moderatorn är inte lämpad att vara moderatorn och lär (hoppas jag) fråntas sitt ansvar.

Om det nu känns som en big deal att påpeka detta så lägg till en rad i FAQ och tipsa alla om att läsa där.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Jag har ALDRIG blivit beskylld för att ha nya nick :bump: :bump:

Däremot kan jag erkänna att det var jag som var Gammmeln :angel: :D (fast det vara ju bara på skoj)

Men man kan ju undra varför vissa blir beskyllda och andra inte.....Du HAR ju haft andra nick...det kan vi ju inte frånkomma...varför skulle det var så farligt?? Fattar inte jag. :p
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

*lånar knapp*

Jag tycker iaf att det här är bra, förhoppningsvis kommer folk att skärpa till sig lite innan dom kläcker ur sig vad som helst (och nu menar jag inte privata hemligheter som man vill ta öppet).
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Tja nu kan ju moderatorena kolla om Inte_Ungs beskyllning stämmer, var det Snuffsan som lade ut bilden på Inte_Ung.. Svar nä det var det inte..

PS. Nej det var inte jag heller DS.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

mycket_irriterad skrev:
Tja nu kan ju moderatorena kolla om Inte_Ungs beskyllning stämmer, var det Snuffsan som lade ut bilden på Inte_Ung.. Svar nä det var det inte..

PS. Nej det var inte jag heller DS.

Den tråden ni pratar om vet jag inget om......har inte varit inne på den ens.....
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Den lär du inte kunna gå in på heller. :angel:
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Snuffsan skrev:
"vart och varannat nytt nick " skrev jag. Det är inte samma sak som alla. Ok, miss av mig. Ber om ursäkt.

Och det har hänt lite för många gånger att "ni" (som du valde att uttrycka det) skyller på mig. Ska bli skönt att slippa det skitsnackat.Såvitt jag vet har jag bara anklagat dig för 1 nick. Sa "vi" bara för att det inte skulle bli något (typ) du anklagade mig för det nicket eller det.

Hänger du med på vad jag menar? Alltså inget elakt, utan en förklaring från min sida.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

martha skrev:
Däremot kan jag erkänna att det var jag som var Gammmeln :angel: :D (fast det vara ju bara på skoj)

Var det DU :eek:

jag var helt säker på att det var någon annan ju ( Nej snuffsan trodde inte det var du... :smirk: ) Nu föll allt de ju... :crazy:

Fast hade jag tänkt lite mer borde jag kunnat misstänka martha om detta ju :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 925
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 539
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp