Går det inte att "låsa" användare?

break_a_leg

Trådstartare
Åter igen tycker jag att denna fråga är berättigad...

På andra forum jag använder mig av kan man blockera användare med hjälp av ip-nummer så att man inte ska kunna skaffa nya nick gång på gång. Fungerar det inte på Buke?
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Gjordes inte det en gång så ett helt bibliotek var spärrat :confused:
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

break_a_leg skrev:
Åter igen tycker jag att denna fråga är berättigad...

På andra forum jag använder mig av kan man blockera användare med hjälp av ip-nummer så att man inte ska kunna skaffa nya nick gång på gång. Fungerar det inte på Buke?
De låsta Bananens tråd istället... :crazy:
Varför kan man fråga sig?
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Framförallt att en ny registrering bör godkännas innan den nya användaren tillåts skriva? Blir kanske mindre intressant med korta "engångsanvändare" då om man måste vänta ett tag på att aktivera dem.

Eller kanske ännu hellre, ha en lista med misstänkta IP som kräver ett extra godkännande innan de kan börja skriva på forumet.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Jag kan inte riktigt heller förstå varför min tråd är låst. Jag har, envis och dum som jag är, startat en ny. :o Men jag vill veta vad vi gjort fel, något är det ju. Annars skulle väl inte tråden bli låst.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

bananabambi skrev:
Jag kan inte riktigt heller förstå varför min tråd är låst. Jag har, envis och dum som jag är, startat en ny. :o Men jag vill veta vad vi gjort fel, något är det ju. Annars skulle väl inte tråden bli låst.

Detta är ett problem många har. Man ser inte varför tråden är låst och ingen förklaring ges eller ens en tillrättavisning av moderatorn.

Därför efterlyser jag (efter att ha sett följande teknik på andra forum där tekniken fungerar alldeles utmärkt) att moderatorn låser en tråd, men samtidigt om möjligt, förklarar varför tråden låstes i ett sista inlägg och låter tråden ligga kvar en stund för beskådan. Om det av förklarliga skäl inte är möjligt att behålla tråden utan den ska kastas på en gång så vore det, i det här sällskapet, på sin plats att i en ny tråd kommentera händelsen.

Det är mina fem ören i debatten.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Jag gav en förklaring till varför jag låste den men innan jag hann låsa den så skrevs det 2 stycken inlägg efter mitt.Då kan det vara lätt att missa just det inlägget där förklingen ges.

/lillebill,moderator på ÄU
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Nu syftade inte jag på den tråden utan mer generellt när trådar plockas bort och folk startar en massa nya "var tog min tråd vägen"-trådar. Det kanske redan görs men mitt förslag var att göra det i en större utsträckning så man slipper dessa ifrågasättanden.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Okej,då kör vi på den generella linjen. ;)
Jag brukar ofta,tyvärr inte alltid,meddela när jag låser eller raderar trådar.När man raderar trådar så visas det på forumet och där kan man ge en förklaring till varför man har raderat tråden.Ett exempel är : Har någon postat samma tråd på flera forum så står det "dubbelpostad tråd".


/lillebill
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Det går utmärkt att låsa IP-adresser, men det är ett ganska trubbigt instrument.
Oftast innebär det att man kanske låser någon annan användare ute, medan den som borde ha drabbats ser till att komma in med en ny adress.

Jag börjar bli aningen trött på användare som återkommer och återkommer och inte bättrar sig, så det är inte alls omöjligt att det bli IP-låsningar framöver men jag vill helst slippa det.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

japp tror det var Göteborgs Universitet och typ Stadsbibloteket var spärrat för att EN användare inte skulle komma in på babyboom.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Är du säker på att det var en gammal användare som återkom som la ut bilden igår??
Själv skulle jag nog kunna tänka mig hur många som helst som skulle skapat sig ett nytt användarnamn och hämnats på Inte Ung speciellt efter hennes senaste angrepp.

Sen måhända att det inte var lagligt men jag erkänner jag följde det hela med ett leende på läpparna och tyckte det var rätt åt henne, lika mycket som jag tyckte det var gått åt en gammal granne för några år sedan (en uppblåst otrevlig jävel) hade fått sin nya bil repad, någon hade väl till slut tröttnat på jubelidioten, jag var oskyldig, men skadeglädjen var stor det erkänner jag gärna.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Man ska ju hellre fria än fälla, men såsom Buke har varit det senaste halvåret med ständiga kontroverser mellan olika "klubbar för inbördes beundran" så börjar iaf jag tröttna.

Sedan så tycker jag även att vissa enskilda användare borde ta sig i kragen och tänka på vad de skriver och att man faktiskt kan såra andra människor något oerhört. Detta tycker jag är speciellt pinsamt när jag vet att det ofta gäller personer som är VUXNA!

Efter gårdagens trådar så hoppas jag faktiskt att vissa användare får någon slags respons från dig eller någon annan moderator om deras allmänna attityd mot andra människor.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Jag har nu agerat med vissa avstängningar.

Jag har även gett moderatorerna möjlighet att se alla användares Ip-adresser, kanske det kan underlätta när det gäller folk som efter avstängning skaffar nya användarnamn om och om igen.
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Så det går inte att skapa ett hemligt nick längre utan moderatorerna vet om man har flera nick... Nu menar jag inte skapa ett nick för att lägga ut bilder på folk! ( utan mera om jag blir gravid med en gift man eller något annat jag vill lätta mitt hjärta om :angel: ) Eller är det bara i extremma fall de kan kolla upp det?
 
Sv: Går det inte att "låsa" användare?

Betsy skrev:
Så det går inte att skapa ett hemligt nick längre utan moderatorerna vet om man har flera nick... Nu menar jag inte skapa ett nick för att lägga ut bilder på folk! ( utan mera om jag blir gravid med en gift man eller något annat jag vill lätta mitt hjärta om :angel: ) Eller är det bara i extremma fall de kan kolla upp det?

Som moderatorer går vi inte ut med stora bokstäver om att den personen är den, den och den personen. SÅ nu vet ni att den personen är otrogen, ska skiljas och är gravid med trillingar.

Utan vi är glada för att vi har fått den här funktionen eftersom det som Gunnar säger är att flera användare missköter sig om och om igen på annat vis och skapar nya nick när de stängs av. Vi tycker att Gunnar är i sin fulla rätt att vidta åtgärder för att stoppa det här ofoget.

Med vänliga hälsningar
IngelaH
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 923
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 535
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp