Går du till affären i mjukisbyxor?

Jag tror inte att jag äger några sådana byxor som avses med "mjukisbyxor". Mitt favoritunderställ är ungefär lika snyggt/fult som de träningskläder många bär i mitt kvarter då här ligger ett par gym. Underställsbyxorna och jacka eller stor hoodie går jag helt lugnt till närmaste Hemköp i. Men jag går inte längre hemifrån än så i den utstyrseln.

Smink känner jag mig extremt dum i, så det har jag inte haft på decennier i något som helst sammanhang.

Jag är ibland lite avundsjuk på en äldre överklassherre som jag möter vid stallet. Han kan utan vidare gå ut med hunden eller efter posten med bara ben i gummistövlar, morgonrock, ytterrrock och sån där mössa som Beppe Wolgers har, och ändå se värdig ut! Överklass, som sagt. Själv har jag inte den utstrålningen att jag kan klä mig på det viset.
 
Javisst, både mjukisbyxor, pyjamasbyxor och underställsbyxor. Den enda gången jag tyckte det var lite skämmigt var när jag insåg att jag hade på mig de allra skönaste byxorna med ett stort jäkla hål i grenen och glömt byta de innan jag gick ut. De hade jag vanligtvis bara hemma :o
Skyldig :angel: (fick äntligen för mig att köpa nya byxor efter det)
 
Kan dessutom åka till affären efter jag varit i stallet, för att spara tid och bensin. Har liksom 1 mil till affären enkel resa och det känns så dumt att åka hem, byta om och så åka fram och tillbaka igen när det är på vägen från stallet (nästintill).
Du kan ju annars byta kläder i stallet? :) Jag brukar ha med ett par extra byxor och extra hoodie typ när jag är i stallet och ska runtom en affär. Inte för att jag blir av med allt men jag slipper iaf det värsta med hö eller stöv :)
 
Naken under kappa skulle jag inte våga får jag erkänna :o isåfall åtminstone korta shorts och linne.

Min hund gör inte många knop på kvällen, han vill helst bara göra sina behov och sen gå och lägga sig så det brukar räcka med att stryka längst huset en liten bit. Kappan går ner en bit över vaderna och har ett rejält skärp då det finns ingen risk att den går upp. Tycker det är väldigt smidigt när jag kommit ur duschen på kvällen och inte orkar klä på mig för några minuters promenad :D
 
*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)
Ja, jag har gått till affären i mjukisbyxor, minns att jag även gick till gymnasiet i pyjamsbyxorna (förvisso gick vi estet och några andra i klassen hade pyjamasbyxor också den dagen :angel:).

Jag går i de kläderna jag känner mig bekväm i, är det någon som har problem med vad det är för slags kläder jag har på mig, får det stå för dom. Jag är bekväm med mitt klädval, kommer aldrig gå runt på stan naken så kläder kommer jag alltid ha på mig, sen spelar det mindre roll för mig vilka kläder jag har.

Enda gånger jag ev klär upp mig är om det ska ätas på någon finare restaurang eller liknande.
 
Mina tofflor var bäst att hasa omkring i, saknar dom fortfarande!

Det var typ sådana här fast blåa och svarta :love:
swtuvv1385442815105.jpg
Åh, jag saknar mina såna! De var typ pälsiga också, liksom lite fluff. Hade dom i skolan och hasade runt :love:
 
Ytterst sällan, har hänt men föredrar att inte ha, men är oxå hemma mestadelen av tiden och har då mjukisar så ska jag synas bland folk så är det väl trevligt att "klä upp sig" även om det bara är ica
 
Nej det skulle jag inte men så använder jag inte mjukisbyxor heller. Under hela tiden när jag var så jättesjuk hade jag inga alternativ, mjukisbyxor var det enda jag kunde ha på mig. Jag är så enormt tacksam över att jag slipper det numera och kan ha riktiga byxor på mig.

Jag har aldrig förstått grejen med att det skulle vara skönt med mjukisbyxor, tajts, leggins, strumpbyxor och liknande. Jag tycker verkligen inte det. Jag avskydde känslan som barn och gör det nu med. Jag vill ha knapp och gylf.

Vad andra har på sig bryr jag mig överhuvudtaget inte om.
 
Tidigare skulle jag inte ha gått någonstans i mjukisbyxor eller collagetröja här i stan, men efter att ha bott i mjukiskläder på sjukhus i över en månad har jag slutat bry mig. Kan till och med åka hem med kollektivtrafiken på permission i landstingets mjukisbyxor utan att bekymra mig om det.
Hoppas dock på att det ändrar på sig snart så jag börjar se lite mer dressad ut igen.
 
*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)
Det ska jäkligt mycket till för att jag ska visa mig ute i mjukisbyxor. De är starkt förknippade med "sitta i soffan och slappa". Däremot knallar jag då och då in på lokala ica iförd snickarbyxor med lera/skit/fostervatten/blod på... :o
 
Jag brukade aldrig göra det förut men nu har jag säckat ihop totalt! Går utan att tveka till Ica osminkad iklädd mina hemmatajts och en stor jäkla hoodie. Så jag ser ofta ut som sju svåra år när jag går dit.

Gillar det speciellt när min man är med som 1) är skitsnygg och 2) aldrig i hela världen skulle gå i mjukisbyxor offentligt. Kontrasten gör det så fruktansvärt tydligt då exakt hur sunkig jag ser ut :up:.

Igenkänningsfaktor på det där med mannen. Min man kan iofs gå i mjukisbyxor offentligt, men han är en sån där som kan klä sig i gråa myskläder från topp till tå och ändå liksom se stylad ut. Jag blir så sjukt provocerad (och lite impad) av folk som fixar den looken.
 
Igenkänningsfaktor på det där med mannen. Min man kan iofs gå i mjukisbyxor offentligt, men han är en sån där som kan klä sig i gråa myskläder från topp till tå och ändå liksom se stylad ut. Jag blir så sjukt provocerad (och lite impad) av folk som fixar den looken.
Jamen jag fattar precis! Min man är till och med snygg hos frisören!! Jag trodde alla såg helt miserabelt fula ut där men neeej då, till och med där ser han hunkig och snygg ut.

Jag ger upp liksom :meh:.
 
Jag kan absolut gå och handla i mjukisbyxor. Så länge som de är hela och rena fattar jag inte vad folk har emot det, de är ju lika välfungerande som andra byxor? Byxor som byxor liksom. Efter att jag varit på gymmet drar jag ofta på mjukisbyxor över såhär på vintern och då går jag och handlar ibland, eller går upp till ett shoppingcentrum för att tex hämta ett paket, inga konstigheter. Jag har ett par jag verkligen verkligen älskar som mer än gärna får följa med till affären, men tyvärr börjar de bli väldigt slitna nu :(
 
Igenkänningsfaktor på det där med mannen. Min man kan iofs gå i mjukisbyxor offentligt, men han är en sån där som kan klä sig i gråa myskläder från topp till tå och ändå liksom se stylad ut. Jag blir så sjukt provocerad (och lite impad) av folk som fixar den looken.

+ @niphredil

Skulle inte säga att min karl har någon form av naturlig look som gör att han är snygg i vad som helst, däremot har han en betydligt mer smakfull klädstil än vad jag har och arbetar dessutom i kostym varje dag. Känner mig oftast som en luffare vid hans sida.
 
Jag har faktiskt inga mjukisbyxor längre... När jag hade det, då hade jag dem överallt. Nu har jag upptäckt att friluftsbyxor är bekvämare, så nu har jag sådana hela tiden :p Hemma går jag runt i (enbart) en gigantisk tröja istället, så jag måste klä på mig något när jag går till affären, rastar hundarna eller så.
 
Men.. de är en tunn svart historia så tror inte de skiljer sig så värst från ett par svarta chinos om man inte tittar noggrannare.
Var kommer de ifrån? Jag behöver tips på fina men sköna byxor som kan tas för chinos.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 471
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 688
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 612
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp