Går du till affären i mjukisbyxor?

Typ bara på vintern. Har ofta väldigt ont och fryser på vintern. Då är det skönt med ett par mjukisbyxor från typ fritidsfabriken ovanpå underställ/yogabrallor.
 
Jag använder denna typen av "hemmabyxa".
Köper oftast en storlek större, så de blir lite längre/pösigare. De är supersköna och ändå dressade.
Materialet gör ju mycket i hur ett plagg uppfattas. Dessa är ju i en glansigare nylon typ. :)

Har väldigt svårt för bomullsbyxor som blir förböjda i knäna efter en stunds användning.
happy-holly-cleo-trousers-black_8.jpg
 
Ja inte byter jag om för att åka till affären så ja, jag åker dit i mjukisbrallor i bland. Eller kläder med färgfläckar om jag målar, skitiga hundkläder om jag kommer från skogen/träning, jobbkläder osv.
Bryr mig inte ett dugg om någon tycker jag är opassande. Jag ska ju bara handla lite.
Har tom gått i stallkläder i nödfall. Dock försökte jag hålla mig långt ifrån folk med tanke på eventuella allegiker.
 
Någon enstaka gång så har jag haft mysbyxor om jag snabbhandlat något på den lilla lokal affären.
Skulle inte åka till Ica Maxi i mysbyxor.
 
Min hund gör inte många knop på kvällen, han vill helst bara göra sina behov och sen gå och lägga sig så det brukar räcka med att stryka längst huset en liten bit. Kappan går ner en bit över vaderna och har ett rejält skärp då det finns ingen risk att den går upp. Tycker det är väldigt smidigt när jag kommit ur duschen på kvällen och inte orkar klä på mig för några minuters promenad :D
Men det låter kallt, även om jag förstår att du inte gör det så här års (eller?) :rofl:
 
Nej det skulle jag inte men så använder jag inte mjukisbyxor heller. Under hela tiden när jag var så jättesjuk hade jag inga alternativ, mjukisbyxor var det enda jag kunde ha på mig. Jag är så enormt tacksam över att jag slipper det numera och kan ha riktiga byxor på mig.

Jag har aldrig förstått grejen med att det skulle vara skönt med mjukisbyxor, tajts, leggins, strumpbyxor och liknande. Jag tycker verkligen inte det. Jag avskydde känslan som barn och gör det nu med. Jag vill ha knapp och gylf.

Vad andra har på sig bryr jag mig överhuvudtaget inte om.
Och jag har vant mig så enormt vid midjor med "gummi" (jag har glömt det svenska språket just nu tydligen 🙄) att jag inte kan förstå folk som föredrar knapp och gylf :rofl::D
Men jag får hålla med om strumpbyxor, de är en styggelse som hotar med att kasa ned :cautious:
 
Följdfråga! Ni som säger "aldrig i livet!!!" Reagerar ni på att andra har mjukisar på till exempel Ica? (Jag förstår att man reagerar på luktade/extremt skitiga personer, men helt vanliga mjukisar?)

Nja, jag reagerar nog inte på det mer än att jag ett par gånger har reflekterat över att andelen mysbyxeklädda personer är betydligt högre på den lilla lokal Icaaffären än på den stora inne i stan.
 
Det ska jäkligt mycket till för att jag ska visa mig ute i mjukisbyxor. De är starkt förknippade med "sitta i soffan och slappa". Däremot knallar jag då och då in på lokala ica iförd snickarbyxor med lera/skit/fostervatten/blod på... :o
Jag erkänner att jag skulle snegla storögt om jag såg någon knalla in på Ica med blod på byxorna :angel::rofl:
 
Jag är så totalt jäkla obrydd i vad folk tycker nuförtiden att jag går ut nästan hur som helst. I somras hade jag pyjamas dygnet runt. Ibland märkte jag det först då det kom hem folk till oss och jag stod där i pyjamas mitt på gården.

Jag går sällan i stora affärer men om jag faktiskt skulle åka in till närmaste större stad skulle jag nog klä mig lite prydligt.

På jobbet försöker jag se proper ut.
 
Jag går på affären här i samhället i det jag råkar ha på mig för stunden . Pyjamasbyxor, stallkläder, åka hem från jobbet-kläderna (jobbar med kor), finklädd har hänt..
Enda gången jag tänkte "hur fan ser jag ut egentligen?" var när jag hade trekvartslånga mjukisbyxor, raggsockar, tshirt, dunväst och foppatofflor. Ja mössa hade jag nog också.. vem vet hur man ska klä sig halvkyliga sommarkvällar? Det är ju varmt, fast kallt...
Ska jag handla på stora matvaruhuset i stan försöker jag åtminstone att inte ha stallkläder.. men mjukisbyxor kan jag absolut ha.
Gå i klädaffärer gör jag helst i "riktiga" kläder men mest för att jag tycker det är kul att klä mig i något annat än stallkläder ibland
 
Om jag är sjuk så tar jag mig nog till affären i det jag har på mig. Men jag äger inga av de klassiska mjukisbyxorna utan då är det säckiga tights fem lager tröjor och koftor och ett par jättestora sockor som gäller. Min vanliga klädstil är inte så långt ifrån, då är det stretchjeans och stora tröjor som gäller. Så jag har typ alltid mjukiskläder, brukar inte byta kläder till hemma kläder annat om jag har något svart (katt) eller något som blir skrynkligt.
 
Jag drar av mig alla kläderna och byter om (oftast även underkläderna). Antingen till pyjamas eller mjukisbyxor. Ska jag till ICA så går jag i det jag har på mig, är där dock oftast efter nio på kvällen så det är hyfsat öde.

Ska jag iväg så byter jag om till ordentliga kläder eller så har jag @spinxx propra mjukiskläder. Går oftast utan BH om jag inte jobbar eller är i stallet (eller ska ut typ, ska jag bara ta en öl så går jag som jag vill ibland). Så brukar ha ett tajtare linne och bekväm blus.

Jag har alltid avskytt strumpbyxor, men när jag jobbade med yngre barn så testade jag mig igenom en hel del olika strumpbyxor och har nu hittat två märken som är görsköna. Så kan lätt gå runt och mysa på jobb i strumpbyxor, stretchkjol (brukar ha glitter, det gillar barnen) och en skön topp. Hemma vill jag däremot gå barfota.

Precis som @Killaloe kunde jag lätt gå till skolan i pyjamas på gymnasiet. Bodde precis bredvid.
 
:love:
Det närmsta jag kommer till barn är mina Harry Potter mjukisbyxor (vilket egentligen inte är barnsligt) men de är inte lika långt slående underbara som dina :D
376314a.jpg
Bara pga detta och den här tråden blev jag nu sugen att köpa mera sköna kläder från webshopen jag köpte dessa från :d
 
*spinoff på Hemmakläder”

Jag går inte på stora Ica i mjukisbyxor. Däremot har jag några gånger gått till lilla närmare affären i dem. Det ser visserligen lite sjukskrivet ut men då har jag väl också varit sjukskriven :)
Efter att ha läst tråden: Är jag ensam om att inte äga några mjukisbyxor? :eek:
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 471
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 688
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 612
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp