Gmail för barn

Sjalen

Trådstartare
Ingen IT tråd utan mer en barnfråga...någon som har gmail åt barnen? Jag är nämligen nöjd med min egen adress men undrar om jag ska tänka på något särskilt när det gäller barn?

Det intressanta är att på engeska google står det att barn under 13 inte får ha gmail men på den svenska sajten står det att barn under 13 får ha gmail om de har föräldrars tillstånd. Hur menar de då? Att föräldern är med och skapar det bara? Undrar varför de är så strikta i UK.
 
Sv: Gmail för barn

De har säkert andra lagar i England angående vem som är ansvarig om något händer. Om du är med och skapar i Sverige kan du säkert vara ansvarig för barnets inkommande mail rent lagligt. Eller nåt sånt?
 
Sv: Gmail för barn

De har säkert andra lagar i England angående vem som är ansvarig om något händer. Om du är med och skapar i Sverige kan du säkert vara ansvarig för barnets inkommande mail rent lagligt. Eller nåt sånt?

Ja det är något alldeles vansinnigt vad med "liabilities" de har - rena USA! Min dotters kusin är lärare i en primary school och för minsta lilla utflykt måste hon åka på recogniseringstur först och kolla hur nära vägen toabarracken ligger, finns det staket osv. osv. :crazy:
 
Sv: Gmail för barn

Det är synd att det ska vara så. Det är ungefär likadant här, vi har t ex ett jättefint ridhus en km härifrån som vi inte får använda, för en gång trillade en tjej av (på sin egen häst) och stämde dem. Så nu har de inte öppet för allmänheten längre. Jättetråkigt för dem också, de brukade ha tävlingar och allt...
 
Sv: Gmail för barn

Usch ja, stamningskulturen ar hemsk :( flera jattefina terrangtraningsplatser har fatt lagga ner har for de har inte rad med forsakringen langre. Likadant med ridskolor. Och nar barnen kommer till skolan pa morgonen sa maste de sta pa led och vanta tills dorrarna oppnas - ingen far ga in pa lekplatsen pga "health & safety" ens om foraldrarna ar med.

Det har gatt helt overstyr tycker jag :crazy:

Men Sjalen om du som foralder skapar gmail at ditt barn sa maste val det ga bra? Jag menar, hur skall de kolla?
 
Sv: Gmail för barn

Ja verkligen överstyr. De borde kunna ändra lagarna tycker man, men jag tycker allmänt att folk tar lite ansvar för sig själva, jämfört med i Sverige. Men det är en helt annan diskussion.
 
Sv: Gmail för barn

Men Sjalen om du som foralder skapar gmail at ditt barn sa maste val det ga bra? Jag menar, hur skall de kolla?

Ja jag hörde om en vars bror jobbar på RNLI också - han måste skriva riskrapport innan han får ge sig ut och rädda. Vart är England på väg???

För att återgå till gmail - jag antar att de ser det om min dotter skulle råka göra något dumt. Självfallet kommer jag att kolla emellanåt men 100% kontroll över barns internetvanor är ju bara naivt att tro att man kommer att ha. Skapar jag gmail så är tanken iallafall den att jag själv enkelt kommer att kunna gå in och se vad där finns. Det lutar åt att det blir så.
 
Sv: Gmail för barn

Jag kollar regelbundet mina barns e-mail, facebook och allt vad de har. Om du vill vara extra säker kan du styra så att du får en kopia på allt som går till dotterns gmail. Då ser du direkt om det händer något!
 
Sv: Gmail för barn

Jag kollar regelbundet mina barns e-mail, facebook och allt vad de har. Om du vill vara extra säker kan du styra så att du får en kopia på allt som går till dotterns gmail. Då ser du direkt om det händer något!

Ja jag tänker absolut ha kontroll över det - jag undrade mest om någon hade något att kommentera angående just gmail som jag tycker är en betydligt roligare lösning än t.ex. hotmail med all sin spam.
 
Sv: Gmail för barn

Det enda jag har att "gnälla" på är att för mig är gmailen väldigt seg jämnfört med hotmailen, att öppna mail och svara, jag vet inte om det är min dator som ställer till problem eller om det är gmail i sig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 850
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 275
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Har en son som fyller 6 år i sommar som nu genomgår någon slags jobbig utvecklingsfas. Försöker vara stabil och lugn själv i alla lägen...
Svar
12
· Visningar
1 746
Senast: Heulwen
·
Övr. Hund Jag läser om vad olika hundar kräver i olika trådar, ofta i sådana gällande vilken ras som skulle kunna passa en specifik person. Nu...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp