Godast maträtten?

vilde

Trådstartare
Vilken är den godast maträtten du vet?

Förutsättningen är att det är något du skulle kunna äta regelbundet, en gång i veckan eller så utan att tröttna.
 
Pasta med köttfärssås, grönsakssoppa, smörstekt torskrygg var de som kom upp direkt. Men då är utgångspunkten att det ska gå att äta ofta - när det gäller godast finns det annat, men som skulle falna vid stor repetitionstakt.

Och då ligger en del av värderingen i hur lätt det är att variera och ändå få kanongott.
 
Vad är ramen för något?
Gott. Japanskt. Shoyu eller miso som bas är vanligast.

FE5BEF90-FCED-4047-BA0E-FA6354659CD3.jpeg
 
Jag skall kanske svara själv också: sillfiléer vända i grovt rågmjöl och stekta, med potatis eller kanske ännu hellre mellan två skivor hembakt grovt rågbröd och med sallad mellan.
 
Jag skall kanske svara själv också: sillfiléer vända i grovt rågmjöl och stekta, med potatis eller kanske ännu hellre mellan två skivor hembakt grovt rågbröd och med sallad mellan.

Det skulle jag kunna äta oftare än en gång i veckan! Men det blir extremt sällan eftersom ingen annan i hushållet ens skulle ta i det med tång.
 
Vilken är den godast maträtten du vet?

Förutsättningen är att det är något du skulle kunna äta regelbundet, en gång i veckan eller så utan att tröttna.

Kan inte välja bara en! Så kör en vecka:

Måndag: Pasta med köttfärssås
Tisdag: Köttfärslimpa med gräddsås och potatis
Onsdag: Kalops och ris
Torsdag: Ugnstekt falukorv m hemmagjort mos
Fredag: Tacos
Lördag: Friterad kyckling m sötsur sås från thairestaurangen
Söndag: Grillad fläskkarré med rödvinssås och strips

Jag hade kunnat köra denna menyn rullande vecka efter vecka, år efter år! 😍😂
 
Lättpanerad, smörstekt (nyfångad) makrill :d
Serverad med färskpotatis, färsk dill och lite rårörda lingon.
Allra helst i morfars segelbåt :D
 
Spagbol. Det finns andra maträtter jag tycker är mer fantastiska men det skulle jag (och gör periodvis...) lätt kunna äta varje vecka. :)
 

Liknande trådar

Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 613
Mat Ska ha en middag och lite speciella förutsättningar och behöver tips på maträtter med låg proteinhalt. Av hälsoskäl får en person inte...
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: Angel
·
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
924
Senast: Milosari
·
Mat Jag har råkat missförstå annonsen hos en producent i reko-ringen och beställt 400 g mozzarella istället för 200 g. Normalt brukar jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 643
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp