Bukefalos 28 år!

Gränsen är hårfin

Sv: Gränsen är hårfin

Jo,det tror jag man får. Min kompis gör det och ingen har kommenterat det.

Tidigare red jag min ponny på ett Mylerbett, tredelat. Jag mailade Ridsportsförbundet och frågade om jag fick tävla dressyr på det och det var godkänt. (Hittar tyvärr inte mailet som jag fick till svar, då det var över ett år sedan)

31440047.jpg

De inre ringarna är bortsågade (och slipade så inget vasst är kvar) och mundelen har börjat rosta.

31440044.jpg


Detta har jag tävlat LB - LA dressyr och hoppning på.
 
Sv: Gränsen är hårfin

Jag hade gissat på nej, men jag kan tänka mig att det är ett sånt fall där ÖDs åsikt avgör. Jag hade tagit med mig två bett och frågat ÖD på aktuell tävling för att vara på den säkra sidan.
 
Sv: Gränsen är hårfin

Jag tolkar TR som att bettet skulle vara tillåtet:

TR II Dressyr Mom 222
/.../ Tränsbett med s.k. D-ring eller eggbett är tillåtna. /.../

Tittar man dock under Övrigt, Bilder, tiillåtna tränsbett samt stång- och bridongbett så finns det bild på eggbett, men ej bett med D-ringar.

Jag har bekanta som tävlat på nämnda D-ringsbett, jag har även suttit som skrivare åt domare som specifikt fått fråga om detta bett och som godkänt det.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 106
Senast: yamyam
·
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 362
Senast: FannyN
·
Ridning Hej! Jag har en kallblodstravare, D ponny. Hon är inriden sen 4/5 år tillbaka men har dock stått i 3 år, har ridit henne i ungefär två...
Svar
10
· Visningar
1 124
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 624
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp