Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Majoriteten Kvinnor
Men..:rofl: Seriöst?
Det kan vara bland det dummaste jag sett.

Om min sambo skulle börja agera som de beskriver en alpha male i första klippet får vi problem kan jag säga. Det skulle förmodligen sluta i ett världskrig. Han är ingen mesig snubbe. Han är också som alla snubbar i hästvärlden övertygade om att han är halvgud. :laugh:
Men med det sagt så har han ju social och emotionell kompetens nog att uppföra sig respektfullt, känna in mig och mina känslor etc. Och det är ju det som gör att man får relationer att fungera.

FÖ så att "belöna" tjejer genom att köpa dem en drink etc.. Finns inte en chans att en sån snubbe får bjuda mig på drinkar. Just iom att de vill ha ngt för det. Därför har både jag och de flesta av mina vänner varit väldigt selektiva med att ta emot drinkar av folk man inte känner.

Jag har också otroligt få vänner(kommer inte på någon alls faktiskt) som gillar män som uppför sig som 15-åringar a la alpha male-videon. Det känns ju lite som man stangerat i utvecklingen om det där är ngt som känns applicerbart på verkligheten.
 
Ja är man inte snygg eller har sociala skills så får du väl satsa på att bli rik eller känd då?
Fungerar inte så bra i ett rikt land som Sverige. Här är ju kvinnor ekonomiskt självständiga ?
Jag tycker inte om rampljuset. Får satsa på singel istället
 
En kombination av brist på rätt utseende/längd och sociala skills.
Då är det jättekonstigt att min kompis som är 170, inte "norm snygg" inte spec vältränad, inte speciellt social eller extrovert, ingen "alpha" men en schysst kille, lyckas få tjejer, ofta. Väldigt ofta. Ibland på Tinder, ibland IRL. Och nej han är varken rik eller känd, men som sagt en schysst kille.
 
Då är det jättekonstigt att min kompis som är 170, inte "norm snygg" inte spec vältränad, inte speciellt social eller extrovert, ingen "alpha" men en schysst kille, lyckas få tjejer, ofta. Väldigt ofta. Ibland på Tinder, ibland IRL. Och nej han är varken rik eller känd, men som sagt en schysst kille.
Din slutsats är att jag inte är en schysst kille alltså?
 
Jag känner en man som också är singel. Man kan säga att jag känner honom rätt bra, han är nämligen min bror. Han är en snäll person, han bryr sig om människor och hjälper till när man ber honom. Han är också introvert och har få vänner, han är hyfsat smart, givmild och lojal.

Och han anser att han har rätt ungefär 95% av gångerna man diskuterar med honom, ger sig inte trots fakta och sen lägger han skulden på alla andra. Han är singel pga av det, för ärligt talat finns det få människor som står ut med den inställningen i över en timme utan att vilja slå han över huvet med en stekpanna
 
Din slutsats är att jag inte är en schysst kille alltså?
Jag bara kommenterade på att din slutsats på varför du inte lyckas med tjejer är enbart pga utseende, längd och sociala skills, med att det finns de som lyckas "trots" de egenskaperna. Men generellt så nej, jag tycker inte schyssta killar mansplainar kvinnor för kvinnor och lägger ansvar för allt möjligt dåligt mansbeteende på kvinnor.
 
Din slutsats är att jag inte är en schysst kille alltså?
Om du är schysst eller inte går ju inte att avgöra på nätet men din inställning här till kvinnor (vilket gissningsvis speglar det du känner och utstrålar även IRL) är långt ifrån schysst. Ingen vill ses som ett objekt, någon som duger för att hen har rätt kön och rätt attribut enligt din kravlista utan alla vill vara den där speciella för sin partner, den enda för sin partner. Så mitt bästa tips är att du släpper din sunkiga kvinnosyn. Att du på allvar funderar över varför du tror att kvinnor är någon främmande homogen ras som alla tycker, tänker och känner lika och förhoppningsvis inser du då det orimliga i dina tankar och tänker om.
 
Jag känner en man som också är singel. Man kan säga att jag känner honom rätt bra, han är nämligen min bror. Han är en snäll person, han bryr sig om människor och hjälper till när man ber honom. Han är också introvert och har få vänner, han är hyfsat smart, givmild och lojal.

Och han anser att han har rätt ungefär 95% av gångerna man diskuterar med honom, ger sig inte trots fakta och sen lägger han skulden på alla andra. Han är singel pga av det, för ärligt talat finns det få människor som står ut med den inställningen i över en timme utan att vilja slå han över huvet med en stekpanna

Haha, vilken fakta har jag fått ? :)
 
Då är det jättekonstigt att min kompis som är 170, inte "norm snygg" inte spec vältränad, inte speciellt social eller extrovert, ingen "alpha" men en schysst kille, lyckas få tjejer, ofta. Väldigt ofta. Ibland på Tinder, ibland IRL. Och nej han är varken rik eller känd, men som sagt en schysst kille.
Har också en sån kompis. Han är scout och trivs bäst i skogen men träffat helt klart fler tjejer än jag träffar killar. Han är en sån människa som får andra att må bra och får mig alltid att skratta. :heart
 
Direkta svar från en av de förmodligen bästa fokusgrupperna bestående av kvinnor som går att få? Blandade åldrar, bostadsorter, socioekonomiska förhållanden, olika erfarenheter och preferenser.
Men vi är ju faktiska kvinnor och inte pseudovetenskapliga clickbit artiklar från nätet så vi gills väl inte..
Nja, tror inte kvinnorna på buke är något perfekt genomsnitt.
Kolla bara på valresultatet. Buke är MKT mera Vänster och PK än den kvinnliga röstaren i Sverige.

Då är nog gatu intervjuerna på youtube mer trovärdiga :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 774
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 664
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp