Grånande hår

Jag har haft en grå, nästan vit, slinga i håret ...0,7 cm bred?.... sedan kanske 20-25? år. Frissorna tror att jag fått någon smäll så att pigmentet dött...typ. Jag gillar den slingan. Den går från mittbenan och strax framför örat. Frissorna brukar tycka att den är läcker.
Nu har jag blivit gråare längst fram, men stråna är snyggt fördelade som små slingor men jag känner mig ...lite blek....Har oifs aldrig varit särskilt färgstark, men hade gärna behållit den färg jag har haft.
Har sällan tonat och då i nästan samma nyans håret har varit. Tycker utväxt är förfärligt fult och vill inte behöva hålla på och färga/tona bort den.

Jag är dock helt fascinerad över att den bakre halvan av huvudet har blivit mycket mörkare än jag någonsin varit tidigare.
Ser rätt konstigt ut. Som om jag har delat upp håret med en linje tvärs över huvudet.
Eller att min totala färgpott börjar till bakre delen av huvudet
Första gången jag såg ett foto på mig bakifrån på senare tid så tänkte jag att "så konstigt, hon på bilden har ju likadana kläder som jag" - innan jag insåg att det var jag på bilden.....

...jag har blivit uppgraderad (?) till 6.0 för inte så länge sedan.
 
hatar hatar hatar! Och det verkar bara komma i benan! Har någon tråkig råttfärg och har inte haft orginalfärg sen jag var 12, nu har det varit lila i snart ett år, så bleker i benan var 4 vecka och fyller på med färg där
 
Brukar väl färga cirkus var sjätte var sjunde månad så mina grå har gott om tid på sig att växa ut en bra bit, men på det stora hela bryr jag mig inte så mycket i de små grå.
Fick de första när jag var 20 så jag har haft 33 år på mig att bli van vid att de finns där. :p
 
Jag fyller 42 år i år och hittade mitt första gråa hår för något år sedan. Men det liksom försvann och nu när jag letar har jag ett eller två gråa hårstrån, resten är min naturliga hårfärg.

Jag vill inte bli gråhårig och gläds över att sambon, som är betydligt yngre än mig, har massor med gråa hår medan jag inte har det. Jag har kanske egentligen ingenting emot att vara gråhårig, men det är under den där övergångsperioden medan man blir gråhårig jag helst vill slippa.

Vi får väl se. Mamma är 66 år gammal och har inte speciellt många grå hårstrån. Pappa är 73 år och är väl mer eller mindre mörkgrå i håret. Brorsan som är 47 år i år börjar så smått få en massa gråa hår och verkar lugn och nöjd med det, vilket känns väldigt märkligt, eftersom han kört botox i typ 10 år nu.
 
Jag fyller 42 år i år och hittade mitt första gråa hår för något år sedan. Men det liksom försvann och nu när jag letar har jag ett eller två gråa hårstrån, resten är min naturliga hårfärg.

Jag vill inte bli gråhårig och gläds över att sambon, som är betydligt yngre än mig, har massor med gråa hår medan jag inte har det. Jag har kanske egentligen ingenting emot att vara gråhårig, men det är under den där övergångsperioden medan man blir gråhårig jag helst vill slippa.

Vi får väl se. Mamma är 66 år gammal och har inte speciellt många grå hårstrån. Pappa är 73 år och är väl mer eller mindre mörkgrå i håret. Brorsan som är 47 år i år börjar så smått få en massa gråa hår och verkar lugn och nöjd med det, vilket känns väldigt märkligt, eftersom han kört botox i typ 10 år nu.
Jag har fått några gråa hår och tänker att det bara är bra! Men avskyr en rynka som inte försvinner längre. Hjälper botox mot den?
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 900
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp