Grånande hår

Ja, nu blir jag bara lite stickelhårig i utväxten.
När det är mer grått än mörkblont så kommer jag färga hela håret grått, kanske rosa eller lila toppar.

Tror jag kommer se smashing ut i långt, tjockt, lockigt silverhår 😍
Ser fram emot det!
Hade det ett tag förra året, korten är tagna vid samma tillfälle - utan blixt och med blixt. Men kolla vilken kul effekt färgen hade!
Edit; får göra två inlägg, nästa inlägg är med blixt...
 

Bifogade filer

  • Ny ombre i lila.jpg
    Ny ombre i lila.jpg
    157,9 KB · Visningar: 62
Första gråa håren skapade en panik hos mig och jag köpte hårfärg.
efter färgandet så insåg jag att jag har aldrig varit fåfäng och att det egentligen spelar ingen roll.
idag har jag grått i hår o skägg o tycker att det är snyggt.
blir kallad för gubbe men det skiter jag i
 
Jag är nog mera räddhågsen för när man blir så gammal att håret börjar bli för tunt :crazy::cautious: Jag är så van vid tjockt hår. Men dit är det förhoppningsvis långt kvar!
 
Jag fick mina första grå strån när jag var runt 25? :crazy:
Plockade dom i början när det rörde sig om kanske 5 envisa stårn, men nu har jag slutat med det. Jag har kanske 15 grå står idag så dom förökar sig, men relativt långsamt.
 
Ser själv att det börjar blekna vid tinningarna, men ingen annan har reagerat (tänker familjen) Tycker grått hår kan vara vackert, bekymrar mig inte speciellt mycket själv. Tonade ibland för flera år sen, har nåt paket kvar, funderar ibland på det, men har inte kommit mig för än. Kanske till sommaren 😁 Fyller 60 i höst 😳🎉
2C62FD4D-0E2F-423D-A121-9EE2CFF4A626.jpeg
 
Började få grå strån vid 27. Nu vid 35 har jag grå tinningar och en hel del vita/grå strån uppe på huvudet. Jag är inte helt förtjust - känner mig för ung för att ha grått hår - men är tillräckligt obrydd för att inte färga nitiskt. Tonade i höstas men då hade jag gått omkring med mina grävlingsränder, som sambon säger, ett bra tag innan jag tog tag i det. Börjar väl bli dags att tona/färga igen.

Jag har grått påbrå från såväl mor som far och mitt äldsta syskon fick också grå hår runt 25. En kusin fick vid 18...

Min mamma har fantastiskt vackert grått hår, så när jag är äldre hoppas jag att jag får som hon.
 
Wow! Tack för all input, peeps!

Jag frågade såklart för mig själv, eller, typ en kompis... Typ.
Undertecknad började bli grå vid 30, men tänkte inte så mkt mer på det.
Bakgrund: har färgat håret och haft peruker och extensions (samt rakat av mig håret) sedan 9 års ålder - totalt 30 år. Har dock genom åren alltid varit nyfiken på min medfödda hårfärg, men varit alltför starkt identifierad med framförallt hennarött. Tänkte göra slag i saken vid 35 och sluta färga, men upptäckte flertalet grå strån och lät därmed bestämt bli.

Nu ngt år senare har jag inte kunnat släppa det naturliga håret, samt väl drabbats av en existensiell kris av att närma mig 40, samt ha förlorat en förälder. Samt att min terapeut har gett mig i uppgift att Vara Sann Mot Mig Själv. Kanske dags att släppa fram det blonda? Även om det är gråsprängt?
(sen kan mitt lilla självfall komma fram bättre utan henna - det hänger ut lockar på somliga.)

Kanske det vore en idé att vara lite grå också. Slippa att alltid bli tagen för att vara absolut max 25 år, oftast yngre. Jag behöver lite pondus!

Fint att höra att det fanns avsevärt fler som grånat tidigt, och bär upp det med stolthet. :heart
Kan vara bra med att börja slinga, om man ska släppa fram det går.
Vill man snabba på, kan man låta en frisör avfärga (inte se i spegeln under tiden!).
Grått är snyggt, men inte enbart grått. Det behöver vara lite liv i det, för att man inte ska se sjuk ut (tycker jag).
Så jag säger avfärgning, sling och färg! :)

I min familj finns i princip bara 2 hårtyper.
1 Tjockt, tjockt hår, utan självfall som grånar snabbt från 20-25års-åldern.
2 Tunt, fint, självlockigt hår som grånar så sakteliga efter 60.

De kvinnliga med tjockt, låter det bli långt och färgar.
De kvinnliga med tunnt, håller en kortare frisyr och slingar.
Knasigt, borde ju vara tvärtom?
Herrarna i familjen har alla ganska kort, rufsigt hår (oavsett vilken kategori de tillhör), och har kvar håret långt upp i åldern.
 
Hur förhåller ni er till ert gråa hår?
Aktivt, passivt eller inte alls?
Andras hår?

Eller tänker kring avsaknaden av det - en fruktan eller längtan inför det som komma skall?

Vad signalerar ett grått hår?
Konnoteras olika beroende på vem det sitter på?
Halvaktivt? Sitter och hoppas att det håller sig till snygga grå slingor och hoppas på ett snyggt helgrått svall :D

Mamma har dock inte sådär jättetjusigt, det är peppar och salt, inte stålgrått eller vitt. Men inte helt illa heller.

Tycker det är lite hit or miss på andras hår. Vissas blir jättefint grått, andras inte lika.
 
Halvaktivt? Sitter och hoppas att det håller sig till snygga grå slingor och hoppas på ett snyggt helgrått svall :D

Mamma har dock inte sådär jättetjusigt, det är peppar och salt, inte stålgrått eller vitt. Men inte helt illa heller.

Tycker det är lite hit or miss på andras hår. Vissas blir jättefint grått, andras inte lika.
Min ena moster har så vackert grått hår. Trodde det var färgat först för det är sådan fin lysande nyans. Men nej det är hennes naturliga.
Resten färgar sina hår, brunt eller blint så där vet man inte hur det naturliga ser ut.
 
Min ena moster har så vackert grått hår. Trodde det var färgat först för det är sådan fin lysande nyans. Men nej det är hennes naturliga.
Resten färgar sina hår, brunt eller blint så där vet man inte hur det naturliga ser ut.

Jag funderar lite på förlängningen på detta med färgande, alternativt naturligt.

Mina funderingar runt hår är att det ju ”bara är hår” (så är det ju inte får de som förlorar håret och inte har några alternativ men jag tror ni förstår) och att man ska göra det man vill med sitt hår.
Man kan klippa, raka, färga, spara, bleka eller vad sjutton som helst. Det är ju en av de få ”delar” av kroppen man alltid kan återställa om man vill. Testa, känn av, gör om och förnya.

Skitkul ju!
 
Jag vill minnas att jag såg någon posta en bild här på forumet där håret var delvis grått men färgat typ neonblått? Tror det var @prallan ? Verkligen dösnyggt och jag blev SÅ avundsjuk :love:

Jag har förlikat mig med att håret blir grått så det enda jag sörjer nu är att det blir tunnare och tunnare, känns som jag kommer bli flint innan 40 :(
 
Jag vill minnas att jag såg någon posta en bild här på forumet där håret var delvis grått men färgat typ neonblått? Tror det var @prallan ? Verkligen dösnyggt och jag blev SÅ avundsjuk :love:

Jag har förlikat mig med att håret blir grått så det enda jag sörjer nu är att det blir tunnare och tunnare, känns som jag kommer bli flint innan 40 :(
Hur ser dina föräldrar ut är de väldigt tunnhåriga båda två?
 
Hur ser dina föräldrar ut är de väldigt tunnhåriga båda två?
Min mamma är blond och har alltid haft sånt tunt "babyhår" men det har inte blivit mindre med åren. Jag är mörk och har ärvt efter min far. Hans hår är lite tunnare nu vid 60+ men inga "kala ytor". Framförallt började hans hår bli grått vid samma ålder som mitt.

Jag har sköldkörtelproblem samt har en lång historia av depression, stress och ångest. Levaxin har mildrat/tagit bort i princip samtliga symptom jag har bortsett från håravfallet som inte verkar avta oavsett vad jag gör.
 
Jag vill minnas att jag såg någon posta en bild här på forumet där håret var delvis grått men färgat typ neonblått? Tror det var @prallan ? Verkligen dösnyggt och jag blev SÅ avundsjuk :love:

Jag har förlikat mig med att håret blir grått så det enda jag sörjer nu är att det blir tunnare och tunnare, känns som jag kommer bli flint innan 40 :(
Detta är näst på tur 😍😍😍
Screenshot_20200215-103911_Samsung Internet.jpg
 
39år och än sålänge har jag inga grå hår vad jag vet, är mörkblond vintertid och ljusblond sommartid så då syns det inte jättemycket heller om det skulle komma nåt grått.
Min mamma och mina syskon blev riktigt gråhåriga strax efter 30, pappa är 69 i år knappt ett grått strå så jag kanske har ärvt att bli grå sent.
För min del så vet jag inte hur jag kommer göra om det blir grått, det syns ju inte jättemycket när man är ljus.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 384
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 614
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp