Grannsämja? Om en ridbana...

Sv: Grannsämja? Om en ridbana...

det beror helt på vad det står i fastighetspapprena.. är det så att fastighetsägaren själv velat att alla ska använda ridbanan kanske hon har lagt in ett tjänande servitut i sina papper på det..

Läs igen.. jag skrev "utan hyresavtal"..

och faktiskt så spelar det inte någon roll om det är att grannen ska gå med gräsklipparen över tomten, en väg, en ridbana eller rätten att ta två steg in på tomten för att skruva av huvudvattenledningen, det är samma regler..
Vad som gäller i TS fall vet ingen av oss, det är upp till TS att ta reda på det..

Nej, du har fel.

Fastighetsägaren kan inte själv fullt ut bestämma vad som ska bli servitut.Servitut ska godkännas .

Och det är inte samma regler,ex servitut för en nödvändig väg till en fastighet nekas inte däremot kan det mycket väl nekas servitut till en ridbana, även om ägaren skulle ge sitt godkännande, så det är inte samma regler.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har en kanske lite löjlig fråga men den har gnagt på mig ett tag nu och jag börjar fundera på att flytta på min häst. Jag hyr in min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 705
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 389
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 521
Senast: Dopy
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 485
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp