Gränslösa män och era egna gränser?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tror jag också... Plus att jag fått högre krav med åren.
Jag skyller inte på någon annan än mig själv. Men det är vissa bitar som måste finnas på plats för att jag ska falla.
Plus , den lilla biten att hon ska falla för mig.

Fast det gör du ju? Diverse varianter av att kvinnor är si, kvinnor tycker så. Och nyss skyllde du på din längd, ditt utseende och dina sociala skills. Det är att ändå lägga över det på den andra. Att andra inte väljer dig för att du ditt eller datt.

Det är där du är ute och cyklar.
 
Fast det gör du ju? Diverse varianter av att kvinnor är si, kvinnor tycker så. Och nyss skyllde du på din längd, ditt utseende och dina sociala skills. Det är att ändå lägga över det på den andra. Att andra inte väljer dig för att du ditt eller datt.

Det är där du är ute och cyklar.

Nej, det är inte att lägga över. Det är att vara realist och se verkligheten och sina brister...
 
Inte när man uttrycker det liknande följande exempel: Jag har svårt att få dejter för att.... Kvinnor tycker bara om längre män"

Nej, så har jag aldrig uttryckt mig !
Det flesta kvinnar har en preferens för långa män ! Alla har det inte som dealbreaker.
Men när man som jag mestadels dejtat kvinnor över medellängd så blir längden en större issue för dom.
 
Nej, så har jag aldrig uttryckt mig !
Det flesta kvinnar har en preferens för långa män ! Alla har det inte som dealbreaker.
Men när man som jag mestadels dejtat kvinnor över medellängd så blir längden en större issue för dom.

Så varför ska du prompt dejta kvinnor över medellängd då? Om vi för en stund låtsas övrigt är som du skriver.
 
Nej, så har jag aldrig uttryckt mig !
Det flesta kvinnar har en preferens för långa män ! Alla har det inte som dealbreaker.
Men när man som jag mestadels dejtat kvinnor över medellängd så blir längden en större issue för dom.

Det var inte ett direktcitat, men andemeningen är densamma i hur jag upplever att du väldigt ofta uttrycker dig. Inte bara angående längden, som jag skrev, utan rörande många andra generaliseringar också. Kvinnor tycker si och kvinnor tycker så, därför är det svårt för just dig.
 
Så varför ska du prompt dejta kvinnor över medellängd då? Om vi för en stund låtsas övrigt är som du skriver.

Det har bara blivit så... Jag har inte specifikt inriktat mig på långa kvinnor. Nästan inga kvinnor skriver ut sin längd.
Kanske är så att dom oftast är fysiskt attraktivare , åtminstone på Tinder ?
 
Det var inte ett direktcitat, men andemeningen är densamma i hur jag upplever att du väldigt ofta uttrycker dig. Inte bara angående längden, som jag skrev, utan rörande många andra generaliseringar också. Kvinnor tycker si och kvinnor tycker så, därför är det svårt för just dig.
Jag kanske är lite otydlig och uttrycker mig otydligt.
 
Det har bara blivit så... Jag har inte specifikt inriktat mig på långa kvinnor. Nästan inga kvinnor skriver ut sin längd.
Kanske är så att dom oftast är fysiskt attraktivare , åtminstone på Tinder ?

Prova svara på frågan istället.

Om du tror att problemet är att du pga din längd väljs bort pga att kvinnor över medellängd vill ha en lång man. Så ändra förutsättningarna och dejta kvinnor som är kortare.

Våga testa din tes. Endera faller den så kan du stryka den ursäkten från listan. Eller så håller den och då har du förbättrat dina möjligheter.
 
Jag kanske är lite otydlig och uttrycker mig otydligt.

Fast du sitter ju även i den här tråden och berättar för en stor grupp kvinnor vad kvinnor tycker om/inte tycker om.
Jag är fortfarande rätt nyfiken på hur det ser ut i din umgängeskrets. Är det verkligen bara en homogen typ av män som lever i förhållanden? Om inte så motbevisas ju din tes i din verklighet också.
 
Prova svara på frågan istället.

Om du tror att problemet är att du pga din längd väljs bort pga att kvinnor över medellängd vill ha en lång man. Så ändra förutsättningarna och dejta kvinnor som är kortare.

Våga testa din tes. Endera faller den så kan du stryka den ursäkten från listan. Eller så håller den och då har du förbättrat dina möjligheter.

För litet underlag för att stryka den tesen.
Men två av dom kortaste tjejerna är dom som visat mest intresse.

Men som sagt ! Jag vill inte begränsa mig för en sån sak som längd ! Who knows ... jag kanske träffar en tjej som inte bryr sig...
 
För litet underlag för att stryka den tesen.
Men två av dom kortaste tjejerna är dom som visat mest intresse.

Men som sagt ! Jag vill inte begränsa mig för en sån sak som längd ! Who knows ... jag kanske träffar en tjej som inte bryr sig...

Okej. Berätta då igen varför du gnäller över att det är svårt?
 
Sen en hint Hero. Det är mycket enklare ange t ex längden som ett svepskäl till varför man inte vill ses igen, än att gå in på den eventuella djupare mer sanna anledningen...

Minst två av dejterna så var det väldigt tydligt att längden var en issue. Vad ni än läser... så är jag inte så dålig på att läsa av folk.
 
Minst två av dejterna så var det väldigt tydligt att längden var en issue. Vad ni än läser... så är jag inte så dålig på att läsa av folk.

Så de här personerna har alltså stora issues med längd. Men bryr sig endera inte om att ta reda på en potentiell dejts längd - eller går på dejt med någon som de vet inte har rätt längd och de vet är otänkbar.
Inte särskilt troligt.

Nyss var det en. Nu är det minst två?
 
Sen en hint Hero. Det är mycket enklare ange t ex längden som ett svepskäl till varför man inte vill ses igen, än att gå in på den eventuella djupare mer sanna anledningen...

Det tänkte jag med. Om någon socialt inte är förmögen att förstå och man känner att personen inte är förmögen att göra något åt/vill göra ngt åt sina sociala brister så är det ju enklast att skylla på längd, avstånd mellan boende etc..
Ser man ingen framtid med någon orkar man ju inte tjatutbilda liksom..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: tanten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 626
Senast: LovingLife
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 254
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 535
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp