Bukefalos 28 år!

Grovt språk ok?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Grovt språk ok?

Jag har läst vad hon skrivit, människa!
Varför inte skicka ett PM

Om det så tar 3 dygn för oss att komma in här så kan vi inte göra något åt det och det är väl bara för alla andra användare att vänta tills det blir bortplockat.
Det är bara att låta bli att läsa i tråden om man upprörs så förtvivlat
Med detta inte sagt att det ska förekomma sådana inlägg/trådar men att skriva en tråd här pga att en moderator inte har varit inne och tagit bort det tycker jag inte är relevant.
Snuffsan vet väl utan att fråga här om det får förekomma sådant, hon har själv varit Mod. så hon vet att det inte får det.
Nej varken hon eller någon annan har sagt att vi måste vara uppkopplade dygnet runt MEN för att det skulle fungera till 100% så skulle vi behöva det och därav mitt svar.
 
Senast ändrad:
Sv: Grovt språk ok?

Lånar din knapp.

Till en viss del kan jag godkänna grovt språk, men inte hur mkt som helst. Är inte säker på vem denna användare är, då jag har 2 möjliga kandidater på listan. Båda väldigt konstiga i sina inlägg. Det här med censuren fanns väl tidigare? Är det borttaget eller?

På ett vis håller jag med er som anser att det skall raderas med en gång, men samtidigt håller jag med dom som är moderatorer, dom kan ju inte vara här jämt. Fast om det är så att snuffsan sett att den vederbörande moderatorn varit inne vid tidpunkten, så borde ju någon skickat PM till henne/honom. Så att dom blev uppmärksamma på det.

Att det tar tid med knappen medela moderatorn är ju en sak i sig, men tar ett PM lika lång tid? Eller felar detta bara ibland?
 
Sv: Grovt språk ok?

Nej så snurrigt var det inte :D

Men den som tråden handlar om kan väl de flesta förstå att det är lite fel (utan att skriva för mycket) :o hänvisar till Mandalakis svar

men gränsdragningen är hårfin i många fall av användare.
 
Sv: Grovt språk ok?

Tycker du kommer med en bra sak där, med att skriva i sin presentation om man har ett handikapp. Har själv dyslexi, som blivit oehört mkt bättre av allt skrivande här. Jag personligen skulle kunna skriva att jag har dyslexi, men alla vill kanske inte gå ut med det. Ja oavsett handikapp. Kanske något för alla med ett eller annat handikapp att fundera över.
 
Sv: Grovt språk ok?

Jag förstår vad du menar! Absolut, fast om jag kan förklara det bättre det tror jag inte! ;)

Vad jag däremot vet är att jag inte tycker att det ska vara tillåtet att häva ur sig dumheter, oavsett om man är handikappade eller ej!

Det är ju stört omöjligt för alla att veta om någon är handikappad eller inte, så därför tycker jag nog inte att man ska ha överseende med en sådan användare på ett publikt forum som detta! Många läser här, hämtar information och det finns väldigt mycket trevligt att lära sig. Dock så finns det även mycket skräp som man kan sortera bort om man är en hästvan och någorlunda hästkunnig person.

Jag är dock inte helt övertygad om att en okunnig kan sortera så pass bland råden. Det är ju då det kan bli farligt. När helt uppåt väggarna råden delas ut och ingen har hunnit protestera.

Jag har dessvärre ingen lösning på detta, tyvärr, men jag tror fortfarande att någon ansvarig skulle prata med den användare som beter sig på det viset. Det skulle i alla fall inte skada att försöka.

Men att ha överseende med tokiga farliga råd för att en person är handikappad.. nehejdå, det går jag inte med på!
 
Sv: Grovt språk ok?

Ja du, om du inte kan acceptera att jag inte fått ditt medelande förrän idag på kvällen och dessutom haft privata skäl att inte ägna mig åt att moderera forumet helhjärtat och att jag i framtiden kommer fortsätta att både läsa och skriva inlägg utan att konstant kolla av min mail, så får jag leva med det. Jag har ett liv utanför Buke och det är långt viktigare.
 
Sv: Grovt språk ok?

Men att ha överseende med tokiga farliga råd för att en person är handikappad.. nehejdå, det går jag inte med på!

Men det är inte alls det det handlar om. Det handlar om att anpassa sitt svar i tråden därefter. Skriv ett sakligt svar med goda argument, börja inte i "men du är väl för fan inte klok"-änden, ge bara ett bättre råd - och uppmärksamma moderatorn på inlägget så att det kan tas bort.
 
Sv: Grovt språk ok?

Bra skrivet!

Nej absolut ska något sådant inte få förekomma utan alla ska behandlas lika.
Men när man ser att en person inte har samma verklighetskoll ska man definitivt inte skriva likadant tillbaka utan sakligt tala om att det är fel, men att börja hugga & skriva en massa skit tillbaka bör man nog se upp med.

Användaren skulle kanske må bra av att någon försökte prata lite om vad som gäller här m.m inte alls säkert att anv. har förstått innebörden av regler & info som finns hur det ska vara här på Buke.

:bow:
 
Sv: Grovt språk ok?

mysko skrev:
Användaren skulle kanske må bra av att någon försökte prata lite om vad som gäller här m.m inte alls säkert att anv. har förstått innebörden av regler & info som finns hur det ska vara här på Buke.

Det tror jag också.. Hoppas att någon av er moderatorer(vilket jag tror "smäller högre" än om tex jag gjorde det) kan få tiden till att göra något sådant.. Det kanske skulle kunna fungera!
 
Sv: Grovt språk ok?

Nej, så menade jag inte heller, att man ska gå med på allt bara för att en person har ett funktionshinder....... eller, jag kanske missuppfattade dig....

Det jag menar är att om en människa har dyslexi, (som ett exempel, då det är ett lätt exempel att dra) skriver konstiga saker, som meningar som är svåra att få ihop... så har en del människor förmågan att direkt hugga på den personen och säga att man ska lära sig skriva innan man besöker ett forum etc.

DÄR har jag förståelse för personen som skriver.....och har överseende med att inläggen kan vara svåra att läsa. Hoppas inte T.Alsterfeldt tar illa upp nu :bow: när jag använder henne som exempel. Hon skriver VÄLDIGT vettiga saker, men har svårt för att hålla isär ord, och viss stavning, det blir lätt " dus ka vetaa tt" (överdrivet av mig) eller nåt liknande. Men man kan fortfarande tyda texten, men det kanske tar lite längre tid. Nu har man lärt sig detta, så man tar sig igenom, för hon har en bra poäng. :bow:

Hade hon däremot (eller någon annan) kallat mig för h*ra, med motiveringen att hon får skriva så för hon har minsann ett funktionshinder, i detta fallet dyslexi, så kan jag inte ta lätt på det.. För även en dyslektiker vet var det ordet betyder, att det är ett fult ord, och att personen man säger det till tar illa upp.

Nu är Thina i detta fallet väldigt öppen med sitt funktionshinder :bow: och gör ingen hemlighet av att hon faktiskt HAR svårt för skrift, så då VET man ju det....

Men om "Anna" och "Lisa" båda stavar ordet ABSOLUT så här: abslolut, så vet jag ju inte om det är pga slarv, eller funktionshinder.....

Mysko skrev:
Men den som tråden handlar om kan väl de flesta förstå att det är lite fel (utan att skriva för mycket)

Ja, i detta fallet så.... men efter att bara ha läst ett inlägg av användaren så reagerade JAG personligen bara på ordvalet och det gräsliga sättet att uttrycka sig.... det är först efter att ha läst alla dennes inlägg jag fattat :crazy:

Äsch, jag lindar bara in mig mer och mer.... nu vet jag knappt själv vad jag skrivit ju :crazy: Svårt att förklara.
Jag tror jag lägger ner :crazy:


Någon som förstår vad jag menar??

Ja, ja...... Shady! I alla fall tycker jag du skriver jättebra! :bow: Den meningen kunde jag skriva utan att snurra in mig.... *viskar* Skyller på Norrlands Guld :angel:
 
Sv: Grovt språk ok?

Självklart ska man inte hugga tillbaka i samma anda!
Det tror jag inte heller att de flesta gör, i alla fall inte de vuxna..

Jag skulle nog inte göra det (om jag inte vart riktigt ursinnig, men det tror jag inte har inträffat ännu) ;)

Men just det med.. "Man bör ta hänsyn till att funktionshider kan färga personers bild av sig själva och sin omvärld"

Det var det jag menade.. jag vill inte ta hänsyn till det om en användare skriver sådana fula inlägg som denne har gjort. Oavsett handikapp eller inte! Det är ju egentligen inte bara frågan om just denna tråden utan jag har sett ett flertal under en tid av samma som inte har vart direkt trevliga.
 
Sv: Grovt språk ok?

Vännen.. nu tror jag du missuppfattade mig lite..

Jag höll med dig.. och sedan så fortsatte jag att skriva på mitt... :)
 
Sv: Grovt språk ok?

:o Jag visste väl att jag satt och snurrade för mig själv :angel: ;)
Då är vi överens i alla fall kompis! :D
 
Sv: Grovt språk ok?

Tack, men det var inte så för ett år sedan. Vissa ord blir fel och när jag blir nervös och vill ha något sagt fort så blir det ännu mera fel. Har fått höra det ett antal ggr också. Sedan har jag en förmåga att jag tror folk/ni här kan läsa mellan raderna på vad jag menar. Iom det så blir jag också väldigt lätt missuppfattad, i vad jag egentligen menar.

Det blev snurrigt detta också, fast jag har ingen norrland att skylla på, snarare en ryss.
 
Sv: Grovt språk ok?

Du skriver med andra ord inte ut allt så tydligt, för att du tror att alla fattar vad du menar ändå??? Fattade jag det rätt??

Jag ska nog inte skriva så mycket mer ikväll tror jag :crazy: ...... träffar liksom lite fel nu på tangenterna:angel: .... o då kanske jag snart oxå uppfattas på fel sätt :o

Jag håller mig till att läsa, kanske...... ;)
 
Sv: Grovt språk ok?

*lånar din knapp*

Som jag skrev tidigare så vill ja ha en diskussion om varför det inte funkade, och vad mna kan göra för att förbättra det. Jag har inte skrivit för att hänga någon moderator. Om ni inte varit så fruktansvärt irriterade från start så hade ni sett det.

Jag frågar var den automatiska censuren blev av. Jag frågar om hur rutinerna kan förbättras. Jag undrar om det är något fel eftersom moderatormed. tydligen inte alltid kommer fram. Inte om vi ska flå Lobelia.

En sak jag funderat på är om ni var några moderatorer till som har "övermoderatorstatus" som Gunnar har och alltså kan moderera överallt. Detta skulle bara göras vid "nöd-fall", inte annars. Det skulle vara två, tre av er som är mest uppkopplade. Det här med grovt språk och sånt som måste modereras direkt är ju inget nytt fenomen. Jag minns förra jullovet då vi var en hel flock som jobbade med ungdom.

Till Mysko vill jag bara säga att jag har jättebra koll på vad min dotter gör på internet. Men hästforumen på Bukefalos ska jag inte behöva sitta och kolla varje rad på, där ska helt enkalt inte behöva finnas sånt här. Det gäller inte bara därför att barn läser här utan för att ingen vill bli bemött på det sättet och det sänker bukefalos seriositet som tusan helt enkelt.
 
Senast ändrad:
Sv: Grovt språk ok?

Lobelia skrev:
att jag inte fått ditt medelande förrän idag på kvällen.

Men då är det ju något som klickar med moderatormeddelandena. Bra, då har vi hittat en bit som kan åtgärdas.

Jag skickar inte pm om en tråd jag redan skickat moderatormeddelande om. Jo, om jag ser att moderatorn är uppkopplad just då, men eftersom ni står som osynliga de flesta av er så går inte det.
 
Senast ändrad:
Sv: Grovt språk ok?

Snuffsan skrev:
En sak jag funderat på är om ni var några moderatorer till som har "övermoderatorstatus" som Gunnar har och alltså kan moderera överallt. Detta skulle bara göras vid "nöd-fall", inte annars. Det skulle vara två, tre av er som är mest uppkopplade.

Det tycker jag är en utmärkt idé!!

För som tidigare sagt så kan ju alla inte vara här jämt, det tror jag att alla förstår. Då vore det ju bra om några hade befogenhet att ta bort sådana "akutgrejer".

För övrigt så har i alla fall jag förstått att du inte ville hacka på någon viss moderator, utan att det är ett problem med detta och något måste ordnas för att rätta till det.

Det är väl bra att man skapar sådana här trådar om problem för hur ska de annars kunna hittas någon lösning..?
 
Sv: Grovt språk ok?

Eller så klickar det med min mail. Jag har så vitt jag vet inte haft förseningar på medelandena förut. För att få garanti på att synpunktsmailen verkligen kommer fram och att moderatorerna verkligen läser dem omedelbart krävs det dels att Gunnar har helkoll på hela internets mailbefordring samt att alla moderatorerna kollar mailen konstant.

Jag upplever det som du kräver det orimliga - för att inte säga omöjliga. Även om du kollar upp att aktuell moderator varit inne vid en viss tidpunkt så innebär det inte per automatik att vi kollat upp modereringen. Ibland väljer jag av tidsskäl att endast ta en snabbkoll och kanske skriva ett snabbt inlägg eller tv (eller kanske ett inlägg som käns viktigt för mig just då). Normalt kollar jag igenom mina forum ordentligt en gång per dygn eller så.
 
Sv: Grovt språk ok?

Men vad är det jag kräver? Jag har lagt en del frågor och funderingar. Jag har inte ställt några krav. Varför är det så fruktansvärt så fort man vill diskutera något om forumet? Som jag fattar det så är detta kanske delvis en tekniskt problem med att moderatormeddelanden som inte kommer fram som de ska. Om vi inte får prata om det så upptäcks det ju inte och kan det ju inte åtgärdas eller hur? Meddelandeproblemen visste vi ju inget om föränn denna tråd kom upp.

Sen tycker jag att det är trist hur ni moderatorer läser in en massa agg i allt här. Jag tror Gunnar skapade den här sidan just för tips och diskussioner om forumet. Och det är precis vad denna tråden är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 617
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Vad är det här?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp