Bukefalos 28 år!

Grovt språk ok?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Grovt språk ok?

Hej igen!
Så synpunkterna kommer till en mail alltså..
Jag trodde att de var någonstans i själva forumet.. t ex som PM fast något eget för moderatorer..

Men jag är inte så hemma på detta ännu och vet ju inte alls hur det funkar för er moderatorer.

Kanske skulle det vara lättare för er att ha det på själva forumet, så att ni lätt kan se en blinkande lampa om någon skickat en synpunkt.

Men det kanske är svårt att fixa, jag är ingen dataexpert alls.. ;)

Tror du inte att det vore en bra idé som Snuffsan föreslår att någon av er moderatorer pratar med den användare det berör(nu menar jag inte enbart den aktuella utan mer generellt om problem uppstår).

Om det inte hjälper att påtala felen i tråden av vanliga användare så bör man ju hitta annan lösning. Jag tror att det tar lite bättre om en moderator talar om för den det berör att denne måste ändra lite på sin stil för att det ska fungera.
 
Sv: Grovt språk ok?

Nu feltolkar du mig och tolkar det på värsta möjliga vis. Dina krav på att Gunnar ska åtgärda problemet med att vissa moderatormail inte kommer fram i tid är helt orimligt. Så fort mailet är skickat så är det utanför hans kontroll. Troligen är det så att det är min mailleverantör som strulat, Bukemedelandet kom tillsammans med ett gäng andra försenade mail och Gunnar kan rimligen inte kontrollera hela internet. Mailet behöver dessutom endast drabbats av några timmars försening, jag kollade inte mailen mellan ca 20:00 på fredagen och när jag kom hem från stallet vid 6-tiden på lördagskvällen. Probelmet med att inläggen inte blir modererade i tid är troligen sällan beroende på mailen utan andra saker såsom att vi inte kollar inägg 24/7.

Som lite kött på benen kan jag nämna att laggande mail är ett problem jag hanterar nästan dagligen, folk undrar varför deras mail inte kommit fram och svaret är för det mesta det samma. Vi har inga problem med mailservern och dit mail måste ligga i en mailkö hos mottagaren eller vara på avvägar. Sedan provar jag att skicka ett testmail som så gott som alltid dyker upp inom fem sekunder.
 
Sv: Grovt språk ok?

Att moderatorererna och Gunnar kontaktar användare och påpekar fel och problem händer ganska så ofta vad jag vet, det är dock inget vi normalt offentliggör på forumet utan det sker privat via mail eller pm.
 
Sv: Grovt språk ok?

Nej, det behöver inte alls vara orimligt, det finns kanske andra vägar att gå bara? Att hotmail ofta innebär problem är ju allmänt känt, den första åtgärden är kanske att se till att ni får bättre mailkonton? Eller att ni får moderatormed. via pm i stället? Eller något annat bättre sätt? Tycker det är dumt att bara säga - det går inte att fixa.

Om ni har problem att få meddelandena är det ju helt onödigt att skicka sådana. moderatormed är en bra hjälp för en moderator, det är viktigt att det funkar.
 
Sv: Grovt språk ok?

Men du, att du inte tar kontalt med Gunnar och ber om att bli moderator själv igen...
så kanske det blir ordning på forumet igen.
 
Sv: Grovt språk ok?

Jag använder mig inte av hotmail, och det stora problemet var att jag inte kollade av min mail på 20 timmar och av personliga skäl inte orkade kolla upp mina forum till 100% när jag surfade, inte att mailet laggat.

Som sagt vill du ha ett forum helt utan stötande inlägg sök dig till ett med förhandscensurering, här kommer ett och annat stötande inlägg slinka igenom och inte tas bort omedelbart.

Personligen anser jag att det är ett mindre problem med inlägg med olämpligt ordval på hästforumen, troligen har det hänt mig förut, men jag kan inte minnas när jag sist plockade bort ett inlägg av den anledningen sist. Lite värre är det väl på senior mfl, men det är trots allt ett litet problem med just könsord och svordomar och kanske inte något att hänga upp sig på.
 
Sv: Grovt språk ok?

Men självklart ska det inte offentliggöras på forumet!
Det var inte så jag menade!!

Om ni redan gör det så är det ju bra!
Jag har ju ingen aning hur ni arbetar med sådana problem utan jag gav bara förslag på vad man kanske kan göra..
 
Sv: Grovt språk ok?

Lobelia skrev:
Jag använder mig inte av hotmail, och det stora problemet var att jag inte kollade av min mail på 20 timmar och av personliga skäl inte orkade kolla upp mina forum till 100% när jag surfade, inte att mailet laggat.

Men i sådana lägen hade det väl varit bra om några hade haft "övermoderatorstatus" och kunde plocka sånt här? Jag minns som sagt jullovet förra året hur jobbigt det var när det bara var en moderator på ungdom, och hur mycket lättare det var när vi var flera.

En "övermoderator" skulle inte lägga sig i den "vanliga" modereringen av forumen, utan bara ta de helt uppenbara, grova grejerna.
 
Sv: Grovt språk ok?

Jag tycker din idé om en ny sorts moderator är mycket bra! Det skrev jag tidigare och det borde ju inte vara en omöjlighet att fixa till.

Det kan ju uppstå situationer då någon som är moderator på ett forum inte har tillgång till dator, personliga bekymmer eller annat som gör att den inte klara sin uppgift helt och då borde det ju vara superbra med lite hjälp från någon annan.
 
Sv: Grovt språk ok?

En "övermoderator" skulle inte lägga sig i den "vanliga" modereringen av forumen, utan bara ta de helt uppenbara, grova grejerna.

Men det har ju alla forum, Gunnar.
 
Sv: Grovt språk ok?

Grängesberg skrev:
Jag tycker din idé om en ny sorts moderator är mycket bra! Det skrev jag tidigare och det borde ju inte vara en omöjlighet att fixa till.

Det kan ju uppstå situationer då någon som är moderator på ett forum inte har tillgång till dator, personliga bekymmer eller annat som gör att den inte klara sin uppgift helt och då borde det ju vara superbra med lite hjälp från någon annan.

Det är inte länge sedan som det klagades på att man moderrerade forumen för strängt, och man tyckte även att det kunde räcka med moderatorer.

Visst kan det uppstå situationer, men om den moderatorn inte finns tillgänglig då skall det då finnas en i dennes ställe osv. Det liknar ju mer ryska dockan. :rofl:

Tyvärr är jag mer av åsikten att man som förälder måste ta sitt ansvar, och visst inte skall man behöva läsa grova ord här på buke. Men det får inte uteslutas att ett sådant inlägg finns tillfälligtvis av olika orsaker.
 
Senast ändrad:
Sv: Grovt språk ok?

Hej!
Jag har inte sett att det klagats på att det var för strängt, men sen så kollar jag ju inte på allt heller..

Jag kan inte förstå varför du inte tycker det vore bra att ha några moderatorer som hade möjlighet att fixa på alla forum. Jag tycker att det vore en bra grej. Att det finns en back-up förutom Gunnar som kan hjälpa till vid behov.
 
Sv: Grovt språk ok?

Jag kan inte förstå varför du inte tycker det vore bra att ha några moderatorer som hade möjlighet att fixa på alla forum. Jag tycker att det vore en bra grej. Att det finns en back-up förutom Gunnar som kan hjälpa till vid behov.

De flesta forum har två moderatorer, någon eller några har flera. Vid flera moderatorer finns alltid risken att en tråd som raderas ifrågasätts, och hos vem skall man då ifrågasätta?
Dessutom skulle det inte ens vara nödvändigt med moderatorer om alla följde de regler som finns här på Buke, fast det kommer aldrig att ske även om det skulle ha varit det bästa.
 
Sv: Grovt språk ok?

Grängesberg skrev:
Hej igen!
Så synpunkterna kommer till en mail alltså..
Jag trodde att de var någonstans i själva forumet.. t ex som PM fast något eget för moderatorer..

Men jag är inte så hemma på detta ännu och vet ju inte alls hur det funkar för er moderatorer.

Kanske skulle det vara lättare för er att ha det på själva forumet, så att ni lätt kan se en blinkande lampa om någon skickat en synpunkt.

Men det kanske är svårt att fixa, jag är ingen dataexpert alls.. ;)

Jag har efterlyst hos Gunnar ett sånt system att man får PM istället (eller också) för mail. Dels så är jag mer uppkopplad här än uppkopplad mot mailen. Mailen går jag in på nån gång per dag, Buke betydligt oftare. Jag skulle tycker det vore suveränt med PM som moderatormeddelande. Då sa Gunnar att det inte gick, nu har vi ett nytt forum så då kanske det går?
 
Sv: Grovt språk ok?

Humelibumlan skrev:
*Knappen*
Kanske är dax att Gunnar skaffar lite fler moderatorer? :idea:

Det är inga som vill vara moddar eftersom han sa att han fått tillbaka de som en gång slutat att börja igen
 
Sv: Grovt språk ok?

Risken med fler moderatorer är att det blir slappare.
när jag var moderator på en stor internet sajt med javachatt´, så plkockades det in fler moderatorer efter att intresset för javachatten ökade, vilket slutade i att många helt sket i sin uppgift.
Att skaffa IRC-operator script var det inte så många som brydde sig om heller så det var endast jag + en till som hade auto-modes och höll oss online på "våra" tider.

Dessutom är det inte lätt att hitta pålitliga moderatorer.
 
Sv: Grovt språk ok?

Humelibumlan skrev:
*Knappen*
Kanske är dax att Gunnar skaffar lite fler moderatorer? :idea:

Det har han ju precis gjort! :D

Ett par nya och några som utökat sina ansvarsområden!
 
Sv: Grovt språk ok?

Gammeln skrev:
Det är inga som vill vara moddar eftersom han sa att han fått tillbaka de som en gång slutat att börja igen

Eeehh? Va? Den meningen fick jag inte ihop?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 651
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp