Bukefalos 28 år!

Gul mjölk från icke-dräktigt sto?

Sar24BB66

Trådstartare
Hej! Jag håller på och nattar hästarna när jag märker att det kommer gul mjölk från mitt stos juver? Googlade och fick bara fram fakta om dräktiga ston, att gul mjölk är råmjölk och betyder att stoet snart ska föla? Men mitt sto är 25 år gammalt och definitivt inte dräktigt...kan ston få råmjölk fast de inte är dräktiga? Eller vad är detta? Hon har haft två föl tidigare i sitt liv. Tacksam för svar!
 
Senast ändrad:
De kan få mjölk utan att vara dräktiga. Mitt sto sätter juver varje år, med fullgod mjölk (har testat den, hon ska föla vilken timme som helst enligt testerna) och hon har aldrig ens varit dräktig.
Oavsett bör du hålla koll så att stoet inte får juverinflammation, det är smärtsamt och kräver behandling.
 
Okej, tack för era svar! Hon var faktiskt lite öm i förrgår, igår var det inte lika ömt och kom gul vätska från bara ena spenen, den andra kom det vit mjölk från. Ska kolla upp det! Passligt nog får vi veterinären hit i veckan, han får kolla upp det på samma gång :)
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Ketrawzc
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
945
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 055
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 647
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp