Gul svart hbl hingst godkänd

S

stallharqvie

Hejsan! Har funderingar på att köpa in ett sto Oscarea o betäcka henne med en hopphingst men skulle vilja hitta en hingst med fint temperament o fin hoppkvalitet men också gärna nån annorlunda färg så som skäck lr gul svart..nån som vet? mvh malin
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Finns inga sådana i Sverige. Så det blir att ta in utomlands ifrån om det finns där. En skäck fanns ju godkänd fast på import då, Utah van Erpekom, vet inte om han är godkänd länge/har licens? Det vet säkert nån annan.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Enda godkände halvblodshingsten med gulanlag är Ravell. Bernstein är död men finns på fryst.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Finns inga hopphingstar med licens i ASVH i år som är skäck eller gul till färgen. Det finns ett par godkända svarta hopphingstar med licens 2011
Baltimore
Diarado
Escudo I (hans säsong slutar 31/7)
Last Liberty
Sir Oldenburg
Mer info hittar du på Språngrulla. http://www.sprangrulla.se/
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

jag har funderat lite på warsteiner men får bara höra att han är hemsk o bla bla, nån som har en annan syn?
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Han är ju varken hoppstammad (BLUP hoppning 82) eller har en annorlunda färg ???? Eller tittar du nu bara på prislappen ?
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

nä var mest att jag tyckte han var fin o verkade mångsidig, är väldigt intresserad av ravell med...men tänkte om just han psyke var så himla dåligt som vissa påstår?
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Det finns ganska mycket skrivet om Warsteiner här på Buke i och med att hans pris sänktes så drastiskt förra året. Prova att söka.
Jag blir inte klok på om du menar Ravells temperament, det har jag iallafall inte hört något dåligt om. Han var inte i avel i år men Bernstein var på FAI, har ingen aning om hur det kommer att vara nästa år. Ingen av hingstarna är väl självklara val som hopphingstar även om båda hoppar/hoppade bra själv.

Det finns ganska många hopphingstar m låga priser i år. Kan vara att de är låga nästa år också?
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

vilka hingstar med lågt pris menar du? vad finns de att säga om lambourghini?
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Jag har väl bara hört positivt om Lambo, han kan lämna lite mindre avkommor. kolla på spångrulla.se så hittar du fakta om alla SWB-hingstar som löst licens 2011. Troligen kommer det till några nya nästa år och vi förlorar en del.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Jag har två uppfödningar efter Lambourgini. De är moderna i typen, har luft i gången och kan hoppa. Båda är intelligenta och lättlärda, men det är deras mamma också så jag vet inte om det bara kommer från henne eller om hingsten har bidragit.
Min äldsta är tre i år och han är inte under genomsnittet i storlek.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Vissa hingstar har oförtjänt dåligt rykte. Det kan till exempel bero på att de fått fina poäng på ridbarheten på bruksprovet då tar folk sina oridbara, trista märrar med dåligt temperament till den hingsten och sedan nedärver stona sitt temperament och hingsten får dåligt rykte. Som i Warsteiners fall.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Har väldigt lite erfarenhet av Ws avkommor, men enligt din teori skulle alla hingstar med egna höga ridbarhetspoäng locka till sig många oridbara ston och då skulle denna effekt gälla dem också. Det finns flera hingstar med bra poäng som inte får detta rykte, så det är väl inte hela sanningen alltid. Jag har sett väldigt många snygga avkommor till honom!!
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Baltimore är ju som nämnts svart, han verkar dessutom lämna mycket vitt. Har sett fler ungar med massor av tecken, en del riktigt roliga sådana:). (Grimman här på buke har bla en väldigt fin unge e Baltimore med mycket tecken:))
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Nej inte alla, men Warsteiner är inte den enda.
Jag tror att risken är som störst när hingstarna får väldigt många ston under ett fåtal år.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Samtidigt borde ju en hingst med bra ridbarhetsbetyg få ston från stoägare som värnar om sitt stos goda ridbarhet. Vilka hingstar skulle de annars välja? Faran är väl mer när hingstarna går ner för mycket i pris, då kan jag tänka att de får en del stoägare som väljer den billigare som kanske inte matchar lika bra som den lite dyrare. Eller om de står på naturlig bet. att de får mer lokala ston som kanske egentligen skulle passa bättre till en annan hingst.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Är det denna du ska köpa länk? I så fall har hon fått föl med lite olika hingstar vilke kan vara bra vägledning vid nästa val..
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Visst spelar priset roll det är ju uppenbart när en hingst går från 4 betäckta ston till 146 - klart att inte alla 146 stona passar optimalt med den hingsten. Men ryktet för just den här hingsten lär ju inte baseras på fölungarna födda iår.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Nej men eftersom ryktet redan finns så har du rätt i att det inte kan bero på de fölungar som föds i år. Men med din teori så kommer bla. Belamours avkommor också få dåligt rykte, och det gäller ex även Wladimir, Bellagio, Bocelli etc.. Nu kommer jag inte på så många 9:or och 10:or på rak arm, men dessa har ju iallafall fått bra omdöme.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Min teori är att vissa hiongstar får oförtjänt dåligt rykte pga många ston och därav en större andel dåliga ston Jag hoppas att ägarna blivit lite bättre på att selektera sina ston. De hingstar du nämner är inte i närheten av antalet betäckta som W hade de första åren.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 136
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 471
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 105
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 968
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp