Gul svart hbl hingst godkänd

Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Stöder din teori till fullo. Om man ser tillbaka till vilka hingstar som får dåligt rykte är det väldigt ofta hingstar med väldigt mycket avkommor.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

jo det är den oscarea som jag köpte, hon rä nu inseminerad med Cabachon som står på flyingen så hoppas de tar sig skall kollas den 19:e
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Eller så är det så att om en hingst har många avkommor är det många som träffar på dem, och därigenom kan bilda sig en uppfattning om hur de blir? En hingst kan ju lämna fruktansvärt temperament, men har den bara tio avkommor lär det ju inte vara så många som träffat på en och lagt märke till det.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Fast oftast när nån säger att de har träffat puckon efer en viss hingst så brukar det väldigt ofta vara en uppfattning baserat på max 2-3 avkommor efter en hingst som kanske har 3-500 avkommor...
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Ja, men om en hingst har 30-40 avkommor är ju chansen större att man inte träffat på någon avkomma alls och därför inte har någon uppfattning. Så är det för mig i alla fall, jag har träffat fler avkommor efter hingstar med många avkommor än efter hingstar med mycket få avkommor. De jag har träffat avkommor av har jag olika uppfattning om, beroende på hur avkommorna varit. Jag tror det är ganska vanligt att man resonerar ungefär så.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Min teori är att vissa hiongstar får oförtjänt dåligt rykte pga många ston och därav en större andel dåliga ston Jag hoppas att ägarna blivit lite bättre på att selektera sina ston. De hingstar du nämner är inte i närheten av antalet betäckta som W hade de första åren.

Tja, det kan vi ju diskutera fram och tillbaka i oändlighet. Min teori är väl snarare att en hingst som får 70 ston har större sannolikhet att få något bra sto än en hingst som får 15.. Eller att den som får flest ston har större % chans att få fler bra avkommor. Det finns ju inget med W som individ som skulle locka sämre ston kan jag tycka, men bla. W-blodet är ju känt för att kunna lämna skarpt/speciellt och det kanske man ska ha i bakhuvudet när man väljer matchar, men det gäller ju inte bara den hingsten.
Jag hade själv tidigare en avkomma till en hingst som kanske fick 8 ston/år under flera ston, varav de flesta var hingstägarens egna som vad jag vet aldrig ens blev inridna, av de andra tror jag att de flesta var lokala ston eftersom hingsten stod på N. Det var inte skitbra för hingsten som fick väldigt få visade avkommor.
Jag har sett ett par riktigt trevliga avkommor till Warsteiner, hört om flera speciella och sett riktigt många vackra föl. Hur som helst, nu var det inte W tråden ska handla om.
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Han finns med i prislistan på Gränsbos hemsida.
Kostar 5000 per dos
 
Sv: Gul svart hbl hingst godkänd

Tack. Hade alldeles för mej det men hitta han inte där nu då jag kolla under fliken "våra hingstar". Är väldigt suge på att köpa på mej lite innan de tar slut ;) Men vad jag kan utläsa av listan kostar han 5000:-/3 doser?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 132
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 471
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 105
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 968
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp