Sv: H**ks nyheter
Det mesta funkar, men det har ju en del med säkerhet också.
Jag personligen skulle aldrig köpa ett träns därifrån för att använda till ridning. Deras läder är papper! Känn på dem bredvid ett kvalitétsträns från Treadstone (som oftast är billigare!) eller Dy'on eller liknande, då kan man föreställa sig hur dåligt det är.
Heldre lägga en 1000-lapp på ett träns man kan ha i tio år, det är ju bara kul att kunna ha saker så länge, tycker jag iaf (nu tänker jag läderprodukter).
Tränset för 150 kr, visst - det är billigt, men det är ju kass kvalité som kan gå sönder när som helst (det kan självklart ett dyrare träns också göra, men det är inte samma risk eftersom de oftast är bättre sydda och lädret är bättre).
Sen skulle jag akta mig för alla dessa 'mode'-produkter de härmar, oftast är de felaktiga och kan skada hästen.
Som t.ex. kineton-nosgrimman de började sälja för några år sen (vet inte om den finns kvar i sortimentet), men den saknade den viktiga metallplattan på nosdelen och ringarna var alldeles för grunda eller vad det nu var.
Jag skrev faktiskt till Hööks VD och påpekade hur viktigt det är att sälja produkter som inte skadar hästen istället för att göra något halvdant och sälja det.
Ibland undrar man när man hört en anställd säga till en kund att deras billigaste sadel (1500 kr eller vad det är) är som en Butet - passar ALLA hästar.
Kan man verkligen häst då?
/Sorbe som faktiskt var på Hööks i måndags och köpte en kadra, stövelknekt och fårskinnssulor.