Ha både mycket acne och pojkvän - går det?

Sv: Ha både mycket acne och pojkvän - går det?

Har alltid tänkt att jag inte förstår folk som har partners med väldigt dålig hy. Att jag inte skulle tända på det. Hux flux fall jag för någon som inte hade perfekt hy och kunde inte bry mig mindre. Alltså är det ganska lätt, har man känslor för någon så ser man inte alla småfel. :)
 
Sv: Ha både mycket acne och pojkvän - går det?

Jag kan kanske svara från "andra hållet" då har jag en pojkvän med vissa hudproblem, som visserligen är mest centrerat till hans rygg. Men inte älskar jag honom mindre för det eller tycker att han är mindre snygg! Han är den snyggaste och sexigaste som finns.

När vi träffades sminkade jag mig väldigt mycket (för att det är en stor hobby) men när jag insåg att han var en bra kille så antog det. Nu sminkar jag mig aldrig längre, och vi är lika kära ändå.

Enligt mig går kärlek långt bortom utseendet. Min pojkvän var inte alls min typ - lååångt ifrån. Och nu finns det ingen annan som är värd att se på.
 
Sv: Ha både mycket acne och pojkvän - går det?

+ resten

Tack så himla mycket för alla svar! Känns lite bättre nu när jag vet att jag inte är den enda med detta besvär! :)

Han vet att jag har dålig hy, han påpekade det igår (inte på något douche bagigt sätt), och än så länge hör han fortfarande av sig! ;) Att kunna gå osminkad med honom känns fortfarande som något som ligger långt fram i tiden, mer p.g.a. mitt dåliga självförtroende när det gäller min hy, och mindre för att jag tror att han kommer "dumpa mig". Och skulle han göra det är det inte hela världen, livet går vidare! Men vill i alla fall kunna lösa det här med övernattningar! Och förr eller senare vill jag berätta för honom hur jobbigt jag tycker det är att ha dålig hy, vilket flera av er har påpekat att jag bör göra, men tycker det är för tidigt för det (har lite svårt för att prata känslor).

Angående min acne så har jag varit hos läkare, men inte någon speciell hudläkare. Har fått en salva som heter Differin som jag smörjer med var/varannan kväll. Den gör knappast några underverk, och blir torr av den, men känner ändå att det är bättre än inget. Har provat massa andra salvor också, och även knaprat Tetralysal vid två olika tillfällen, men det har inte hjälpt. P-piller som ska vara bra mot finnar har inte heller haft någon effekt på min hy.

Jag har införskaffat body shops tea tree foaming cleanser, är det någon som har provat den? De hade så mycket olika tea tree-produkter att jag inte visste vilken jag skulle välja, kanske finns någon bättre? Vill alltså ha något jag kan tvätta mig med morgon och kväll. Har någon tips på en bra kräm att smörja in sig med efter tvätt för att inte bli torr tas det tacksamt emot! Jag har även köpt Tikeis mineralsmink. Alla andra tips jag har fått har jag också snappat upp! Ska framför allt vara noggrannare med vad jag stoppar i mig. Förhoppningsvis ska detta hjälpa!

Så nu tänker jag att när jag ska sova hos honom tvättar jag ansiktet på kvällen som vanligt, sen smörjer jag in mig som jag brukar (och hoppas på att det ska torka fort) och kladdar på lite mineralsmink, men inte i lika stor mängd som jag har i vanliga fall. Då får han ändå se mig lite osminkad, och har han väl gjort det så kommer det kännas bättre för mig, tror jag.
 

Liknande trådar

Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: anonym_tjej
·
Kropp & Själ Jag Är Så Ledsen Just Nu. Jag träffade en kille för ett halvår sen och jag blev väldigt kär i honom direkt och kände att han var rätt...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
9 880
Senast: GotAsecret
·
Relationer Skaffade ett anonymt nick då jag inte vill bli igenkänd av folk jag känner irl. Mitt liv har vänts upp och ner från igår kväll. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 418
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 772
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp