Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Du använder inte ordet barn heller va?


Mvh

kräks på alla som är så hahahhöhöhö fantastiskt roliga och originella och drar det i särklass sämsta skämtet om att hen faktiskt höhö betyder höna på engelska.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Varför är tanken omöjlig att man sätter upp motsvarande storkukad bild på en man?
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Sola hur du vill, men du är ju inte normen bara för det.
Det har jag inte heller sagt att jag är, men varför är normer så viktiga helt plötsligt? Är det inte just normer som till varje pris ska brytas?

En symbol på en turistkarta kan väl vara neutral? Eller vara ett glatt barn? Nej, alltid alltid naken tjej.
Det brukar vara en neutral figur med vågor: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1_9_2_24_(Swedish_road_sign).svg

Herr Gårman brukar också vara en neutral figur, som fått kritik just för att hen har byxor.

Nej man ser tydligt minen.
Man ser två streck som ska likna ögon och något som liknar en uppochnedvänd vägbula som ska vara munnen. I kombination kan dessa tolkas som ett glatt ansikte. Mer än så ser man just inte.

Nej stora bröst är inte bimbo, men den bilden visar en bimbo. En glad fåne som visar upp sig helt enkelt.
Så glada tjejer med stora bröst = bimbo?

Vi tycker inte samma, det är inget att göra åt. Jag tycker det är sexistiskt och smaklöst och du tycker det är ok.
Vad jag tycker vet du faktiskt inte. Däremot kan jag konstatera att de som ylar högt om "sexism" själva bär på (ibland illa) dolda föreställningar - eller låt oss för diskussionens skull kalla det "normer" - om hur saker "ska vara". Det finns "rätt sätt" och "fel sätt" att vara på.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Om det inte var viktigt med bara bröst behövde de inte varit fullt synliga. Vattnet kunde täckt en bit eller en bikini.
Vare sig du gillar ordet eller ej så är det sexism att ha en naken tjej fast det inte hörde dit.
Tycker du att posen är normal för en vuxen badande kvinna?
Är nakenheten relevant?
Är proportionerna med meloner som inte får plats på bröstkorgen kombinerat med spagettiarmar relevant eller verklig?
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Om det inte var viktigt med bara bröst behövde de inte varit fullt synliga. Vattnet kunde täckt en bit eller en bikini.
Som sagt, det är brösten som är problemet alltså. Det finns "rätt sätt" och det finns "fel sätt" att ha bröst och rätt sätt är små i bikini. Stora bara är fel sätt.

Vare sig du gillar ordet eller ej så är det sexism att ha en naken tjej fast det inte hörde dit.
Det är inte det som är min poäng.

Tycker du att posen är normal för en vuxen badande kvinna?
Jag ser den rätt ofta när jag är på stranden, så jag kan inte svara annat än ja.

Är nakenheten relevant?
Det är en strand så det är inte irrelevant.

Är proportionerna med meloner som inte får plats på bröstkorgen kombinerat med spagettiarmar relevant eller verklig?
Och där uttrycker du dig dessutom nedlåtande om kvinnor som inte passar in i din mall för hur en god och bra kvinna är och ser ut som en kvinna på "rätt sätt".

Jag vilar min väska.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Du förvånar mig i den här tråden.

Vanligtvis brukar du också analysera vad man ville förmedla med en viss bild men nu står du på den där aviga sidan "ja men om du tycker att hon ser kåt ut får det stå för DIG" vilket gör att man inte kan kritisera hur någonting framställs, nånsin.

KL

Kunde inte bry mig mindre om en sån bild faktiskt.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Jag kan inte låta bli att undra om det inte vore passande med en badstrands-reklam av Tom of Finland. Han har lite pinup-estitiken.

Personligen skulle jag inte ha reagerat om det inte vore så att den typ av bilder som tråden handlar om väger över 100-0 mot bilder av nakna män som reklam för badstränder, läsk, bilar, etc. Om det vore så "bara" med nakenhet och sexuella anspelningar för att sälja - varför är det bara unga kvinnor på bilderna?
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

De kanske ville få fler folk till sin nudiststrand. Reklam du vet. :p

Fattar inte hur någon kan bli så upprörd av en pytteliten barbröstad dam på en karta. Då har man inte många bekymmer i sin vardag... Det är ju en strand där folk är nakna, därför är symbolen topless. Vore det okej om symbolen var plattbröstad? Förmodligen.

Sen kanske det var ogenomtänkt av kommunen att välja den symbolen, men när det har gått över 10 år och tusentals sommargästar passerat utan att någon har klagat på kartan så verkar det inte vara ett jättestort problem.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Även om vi lever på 2000-talet med feminismen som granne...?

Ja.
För min skull kunde man få sätta upp en helt naken porrbild på ett privat ställe, tex i sitt sovrum. Herregud, låt männen ha sina fantasier.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Nu så håller du på som en engelsman.
Där inget betyder det som man säger utan är kodord för något annat.
Oftast sexuellt.

*Trött*
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Det är det väl inte? Hon är inte naken heller, bara topless.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Du förvånar mig i den här tråden.

Vanligtvis brukar du också analysera vad man ville förmedla med en viss bild men nu står du på den där aviga sidan "ja men om du tycker att hon ser kåt ut får det stå för DIG" vilket gör att man inte kan kritisera hur någonting framställs, nånsin.

KL

Kunde inte bry mig mindre om en sån bild faktiskt.
Jag hade absolut kunnat problematisera bilden som sådan. Kvinnor i det offentliga rummet, utseendeideal, o.s.v. o.s.v. o.s.v bla bla bla. Men jag har mycket annat att tänka på just nu så jag ids faktiskt inte. Jag är inte ens säker på att jag egentligen bryr mig.

I det här fallet tog jag dock tillfället att spela djävulens advokat för att visa på att även de som skriker högt om både sexism och bilden av kvinnan i det offentliga rummet och inkludering själva bär på föreställningar om hur man är kvinna på "rätt sätt".
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Åh, efter att ha läst texten fem ggr ser jag nu att det t o m står nämnt två ggr. :o Märkligt att hon har bikinitrosor.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

För diskussionens skull skulle man kunna säga att det är en ovanligt stor och vildvuxen fittbuske. :idea:
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Eftersom jag varit en hel del i området, så finns också flera turistkartor i vår ägo. Jag tittade på dem nu, och visst finns den sk pinuppan där. Men det säger ju allt hur obetydlig den är när någon karta faktiskt är närmare 10 år och ingen har noterat den tidigare.O_o
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Det är väl inget att vara upprörd över.
 
Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa

Pinuppa får mig att täcka på Astrid Lindgren och Madicken. Madicken säger ju "Pinuppa dig".
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 262
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 964
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp