Bukefalos 28 år!

Häst som välter vatten hinken :(

Sv: Häst som välter vatten hinken :(

Förstår ditt dilemma, hade en likadan. Gick det inte att välta ur vattnet så ställde han sig och pressade sönder det som vattnet låg i. Helt hopplös. Tillslut funderade vi på att köra igång vattenkopparna men då drog han sönder ledningen istället så hela stallet blev vattenfyllt ..... Och i hagen , Murarbaljor med stenar , badkar , han välte det som ingenting så alla hästar gick utav vatten hela dagar.
Slutade med att han fick stå i egen hage och i boxen fick den som hade ut/insläpp o kvällsfodrade vattna honom otörstig och sedan ta bort hinken .

Hoppas du hittar en lösning för det är ett elände :(
 
Sv: Häst som välter vatten hinken :(

Har träffat på en som också skulle vara omöjlig, han fick en extra vattenhink på utsidan av boxdörren innan stallet stängde på kvällen. Det förutsätter förstås att det är öppningbart galler och att hästen inte dessutom roar sig med att hoppa ut om det är öppet...
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 532
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 707
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 771
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp