Hästfysioterapeut

Sv: Hästfysioterapeut

Jag resonerade som så att kunskap är alltid kunskap, och den kan jag alltid använda för mitt eget hästeri.
Och massagen lär nog "vem som helst" få hålla på med, eftersom det vad jag vet inte finns några sätt att bli legitimerad hästmassör?

vad jag vet får de som gått på axelssons legitemering/certifiering, de är de enda i Sverige som har tillåtelse att utbilda certifierade massörer inom djur. Det är sådana som jobbar med andra hästar/djur, medan de som gått andra utb jobbar med sina hästar och kanske ngn kompishäst, men jag vet inte vilken "rätt" de har att behandla andra djur.
 
Sv: Hästfysioterapeut

Hos dom blir man diplomerad.
Legitimerad kan man väl bara bli om man läst på högskola?


edit:
googlade fram lite intressant text i ämnet
LEGITIMERAD
Att vara legitimerad innebär att man av staten fått bevis om behörighet att utöva viss verksamhet av ansvarsfullt slag, efter att man uppfyllt vissa formella krav som t ex fullgjord yrkesutbildning.
En legitimerad yrkesman måste följa de lagar och övriga bestämmelser som följer med legitimationen, annars kan den återkallas av den utfärdande myndigheten. Legitimationen är personlig.

Legitimation gäller endast följande yrken
apotekare
arbetsterapeut
audionom
barnmorska
biomedicinsk analytiker
dietist
kiropraktor
logoped
läkare
naprapat
optiker
ortopedingenjör
psykolog
psykoterapeut
receptarie
röntgensjuksköterska
sjukgymnast
sjukhusfysiker
sjuksköterska
tandhygienist
tandläkare


AUKTORISERAD
Att vara auktoriserad innebär att man blivit godkänd av ett yrkesförbund, som t ex Revisorsnämnden eller Socionomförbundet. Detta är således inte lika starkt som legitimation som ju utfärdas av staten, men betydligt bättre än ingenting eftersom yrkesförbundet håller koll på att man sköter sig.

ACKREDITERAD
Ackrediteringen är ett bevis på att aktuella kvalitetskrav är uppfyllda och går till så att ett särskilt ackrediteringsbolag prövar kompetens och rutiner hos verksamheter som utför analys, provning, kalibrering, certifiering, kontroll, säkerhet och besiktning. Om resultatet är godkänt ackrediterar de verksamheten.

CERTIFIERAD
Ett certifikat är det samma som ett intyg. Ett företag eller en organisation kan t ex certifiera - intyga - att en medarbetare arbetare efter en viss modell. Certifieringen säger dock inget om huruvida modellen i sig är bra eller dålig eller om den ens fungerar.

DIPLOMERAD
Att vara diplomerad innebär att man fått ett diplom, vanligtvis i slutet av en kurs, som bevis på att man gått kursen. Du kan själv på din dator skriva ut ett diplom i ditt namn som kärnfysiker. Vips så är du Diplomerad Kärnfysiker. Alltså fullständigt ointressant om man inte är yngre än 5 år, men tyvärr väldigt vanligt idag i reklamsammanhang.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästfysioterapeut

Knapplån.

Den 19/3 antog riksdagen utredningens förslag och lagen träder ikraft den 1/1 2010.
 
Sv: Hästfysioterapeut

Nu hade jag tänkt anmäla mig till höstens kurs:laugh:

Så ge mig lite feedback.
Är den bra?
Lärorik?
Svår?
 
Sv: Hästfysioterapeut

Den är bra, man får plugga en hel del och det är BRA :laugh:

Vi har hunnit med en hel del redan vi som började i mars.
Vill du veta mer pm... mig :laugh:
 
Sv: Hästfysioterapeut

Funderar starkt på att börja läsa utbildningen till hösten!!
Trivs ni som går där?? Är det värt att satsa på?
 
Sv: Hästfysioterapeut

Japp en mycket bra utbildning.
Skall svara på ditt pm, kommer snart :-)
 
Sv: Hästfysioterapeut

Jag har anmält mig nu .:idea:

väntar på bekräftelse.
Har du anmält dig eller du väntar?
 
Sv: Hästfysioterapeut

Brevet går iväg imorgon, på landet töms inte brevlådan speciellt ofta :grin:
 
Sv: Hästfysioterapeut

Jag har också kommit in till hösten :) Är det någon som kan berätta lite mer om den?
 
Sv: Hästfysioterapeut

Puttar lite på denna tråden. Såg att det var ett tag sen någon skrev i den.
Jag ska börja denna utbildningen nu i sep och ser mycket fram emot det!
Hade varit roligt att veta vad för fler folk som ska börja, kanske någon som vill samkör??
 
Sv: Hästfysioterapeut

Jag funderar på att gå denna utbildning! Men har inte bestämt mig än till 100%.
Vilken skola har/funderar ni på att söka till?
 
Sv: Hästfysioterapeut

Eftersom denna tråden startades för lääänge sedan så måste ju ett antal av er som skrivit i tråden påbörjat/avslutat utbildningen...?

Funderar på att gå den i Kalmar till våren...

Hur har ni haft användning av er utbildning?
Startat eget?
Extraknäcker?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 979
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 659
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp