Bukefalos 28 år!

Hästfysioterapeut

Sv: Hästfysioterapeut

jag ska gå utbildningen i umeå -är gärna med på en mailinglista/grupp =)
 
Sv: Hästfysioterapeut

Delvis KL

Ni som vill vara med i mailinglista skicka er mail till mig via pm så gör jag en grupp :laugh:

Mvh Åsa
 
Sv: Hästfysioterapeut

*kl*
Nu är det snart bara en månad kvar! Jag längtar! Det här med boende.. Ska man ringa ner innan och säga att man vill ha det?
 
Sv: Hästfysioterapeut

Ni som skall gå i Umeå!
Skall inte ni vara med i mailinglistan, vi kan ju hjälpas åt med studier osv :idea: även om det skiljer ett antal mil mellan oss :laugh:

Åsa
 
Sv: Hästfysioterapeut

Givetvis vill i alla fall jag gärna vara med i mailinglistan, ser ut som om jag kommer med på utbildningen. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hästfysioterapeut

Givetvis vill i alla fall jag gärna vara med i mailinglistan, ser ut som om jag kommer med på utbildningen. :)

HÄRLIGT!! :laugh:

Någon som inte fått mail från mig som vill vara med i mailinglistan så hör av er...
Så jag inte missat någon, jag gjorde ett utskick idag :))
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästfysioterapeut

Jag visste inte att det fanns en utbildning i Umeå. Hade ju varit bra mycket närmare för mig som bor i Skellefteå än att åka ner till Kvänum....
Jag utbildade mig hos Svensk Terapeut Utbildning i Kvänum. Det var en mycket bra utbidlning.
 
Sv: Hästfysioterapeut

Jag utbildade mig hos Svensk Terapeut Utbildning i Kvänum! Helt otroligt bra utbildning där man lär sig så fruktansvärt mycket! Kan absolut rekomendera den utan probelm!

Jag blev klar för någon månad sen och det går ganska bra! Jag har några kunder som jag åker till men givetvis får man kämpa för sin sak! Men är hur kul som helst!
 
Sv: Hästfysioterapeut

Jag utbildade mig hos Svensk Terapeut Utbildning i Kvänum! Helt otroligt bra utbildning där man lär sig så fruktansvärt mycket! Kan absolut rekomendera den utan probelm!

Jag blev klar för någon månad sen och det går ganska bra! Jag har några kunder som jag åker till men givetvis får man kämpa för sin sak! Men är hur kul som helst!

Vad roligt att du är färdig :)
Dom har utbildningar med inriktning hund och människa också?

Vad läste ni förutom massage?
Hovvård är också med?
Berätta gärna :)
 
Sv: Hästfysioterapeut

Jag har läst hund också när man väl började så blev man väldigt fast! ;) De har människa också men är mest inriktad på fyrbenta!

Vi läste väldigt djup kunskap om anatomi. Ytliga/djupa muskler, ligament, nerver, faschier, skelettet m.m. Man kan hästen i detalj just nu!
Hovvård, sadelvård o "hästvett" hade vi studie besök på med jätte duktiga människor.
Vi var på travet och kollade rörelser i provstarter o även massera hästar. Vi åkte även runt till många olika stall o fick träna massage.
Mycke orsaksdiagnosti; Varför kom problemet? Hur ska man behandla? Hur ska man rehabiliterea?
Framför allt lär man sig se hästen i helhet! Allt är inte muskulärt, sjukdom, ryttar problem utan kanske att hästen inte klarar av hagkompisen o är irriterad! (dumt exempel men som i många fall kan ge sura hästar)

På lektionen är de små grupper så alla får sin tid o mycket diskutioner! Jätte bra lärare som är enormt kunniga!

Absolut att rekomendera. När jag började trodde jag inte att det fanns så mycket att veta om hästar/hundar som det gör! När man väl är färdig så är du 100% klar att ta emot hästar/hundar o göra ett bra jobb!

Lycka till med ditt val!
 
Sv: Hästfysioterapeut

Jag funderade på deras hundutbildning när jag läst klart Hästfysioterapi nu i år :laugh:

Jag skulle dock vilja gå kranial sakral terapi utbildning också.
Någon som gjort detta?
Provat på behandling på både sig själv och häst?
Berätta!

Nyfiken på allt som kan hjälpa våra djur på ett naturligt sätt.
Dock älskar jag min veterinär och sätter henne i FÖRSTA klass och centrum, först henne SEN alternativa/komplementär medicin.

Åsa
 
Sv: Hästfysioterapeut

Jag har läst hund också när man väl började så blev man väldigt fast! ;) De har människa också men är mest inriktad på fyrbenta!

Vi läste väldigt djup kunskap om anatomi. Ytliga/djupa muskler, ligament, nerver, faschier, skelettet m.m. Man kan hästen i detalj just nu!
Hovvård, sadelvård o "hästvett" hade vi studie besök på med jätte duktiga människor.
Vi var på travet och kollade rörelser i provstarter o även massera hästar. Vi åkte även runt till många olika stall o fick träna massage.
Mycke orsaksdiagnosti; Varför kom problemet? Hur ska man behandla? Hur ska man rehabiliterea?
Framför allt lär man sig se hästen i helhet! Allt är inte muskulärt, sjukdom, ryttar problem utan kanske att hästen inte klarar av hagkompisen o är irriterad! (dumt exempel men som i många fall kan ge sura hästar)

På lektionen är de små grupper så alla får sin tid o mycket diskutioner! Jätte bra lärare som är enormt kunniga!

Absolut att rekomendera. När jag började trodde jag inte att det fanns så mycket att veta om hästar/hundar som det gör! När man väl är färdig så är du 100% klar att ta emot hästar/hundar o göra ett bra jobb!

Lycka till med ditt val!


Jag läste också hos Stuab. Och så mycket man lär sig! Det är mycket man egentligen aldrig tänker på. Det var flera gånger vi sa i min grupp att hur man behandlar hästen egentligen. Det är så mycket småsaker man aldrig tänker på.
 
Sv: Hästfysioterapeut

Det var flera gånger vi sa i min grupp att hur man behandlar hästen egentligen. Det är så mycket småsaker man aldrig tänker på.

Så har jag också tänkt flera gånger.
Det jag lärt mig nu (efter halva kurstiden) har kastat om hela min syn på hästhållning - till det bättre givetvis.
Känns som om jag kan dubbelt så mycket om hästar nu, mot vad jag kunde innan. Och då läste jag ändå häst på gymnasiet och har alltid haft ett stort intresse för att lära mig mer.
 
Sv: Hästfysioterapeut

cili
Vart läser du någonstans? Läste också häst på gymnasiet men det var ju ingenting mot terapeut utbildningen!

Loki
Absolut att rekomendera hundutbildningen! Den är intensiv men fruktansvärt bra!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 972
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 024
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp