"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja idag vete fasen vad som hände egentligen, :o Av någon mig veterligen märklig orsak vaknade jag okristligt tidigt och spratt ur halmbädden o pigg som en pelikan.

efter tidig utfodring for den ystre springaren o jag ut i klorofyllen på en härlig tur.

de har ju hotat med regn idag kanske var därför men nyss hemkommen och Springaren har landat på alla fyra o äter förnöjt sitt hö och jag har stora kaffemuggen bredvid.

blir en lång dag de här kanske man får ägna sig åt lite inre tjänst o röja i stugan eller klarar de sig ändå:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Så klart att det går att hoppa in! När som helst. Vissa är väldans aktiva så ibland kanske någras inlägg missas om det finns en pågående diskussion - men det är i så fall bara att komma igen :) Jag ville skriva detta eftersom det är ganska många som "fallit ifrån" nu. Alltså - KOM TILLBAKA!

Lägg gärna in en bild på pållen! Det är så kul att se vad vi har för djur (en salig blandning!). Rekommenderar också att du läser igenom hela tråden om du inte gjort det - det är kul läsning!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Gode gud! Har vi hållt på här i snart 2000 inlägg :eek:

Tänk vilka vackra hästar i toppkondis vi haft om vi lagt tiden på dem i stället. Och så slanka å snygga vi varit :D

Givetvis är du välkommen Pippi73. Bra årgång du är utav...samma som mig.
Kul med lite nytt blod i tråden så vi kan hålla igång i 2000 inlägg till.


Blottaren Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack Cizma...jag tar gärna emot en medalj för det har jag aldrig fått någon. Men jag är nog mästare på att ställa till med märkliga saker med häst. :o

Jag har gjort något ännu värre för många år sen. Har berättat om det i en annan tråd men jag kan bjuda på det igen.

Detta var ca 15 år sen och jag hade en halvfoderhäst. Ett fullbold på 164 i höjd. Kompisen och jag var på väg hem efter en rejäl tur och skrittade sida vid sida längs en liten landsväg men noll trafik. Jag red närmast diket och eftersom vi babblade rätt duktigt om killar och fester så märkte inte kompisen att hon då och då prejjade mig ner mot diket.

Rätt vad det är känner jag att min högerfot sitter fast! Tittar ner och ser att jag fastnat med foten i en postlåda :eek: Försker sparka loss foten men stigbygeln har kilat fast sig och hästen fortsätter gå så mer fast blir den.

Nu har jag då inte sinnesnärvaro att stanna hästen utan jag lägger allt krut på att få loss foten (kunde ju bara ta ur foten ur stigbygeln kanske.. :crazy: ) Kompisen märker ingenting om vad jag håller på med utan skrittar vidare babblandes. Min häst går snällt och sover intill hennes.

Och då kommer bakvalvet...japp det känner jag igen sen grenen i skogen... jag sitter på rumpan. Tänker-shit nu åker jag snart av om jag inte får loss foten. Givetvis tog rumpan slut på Trickie och pang där låg jag på vägen med foten fortfarande i brevlådan :angel:

Då märker min kompis det hela och vänder sig om och undrar- varför ligger du där?

Vad svarar man på sånt? Men ajaj vad ont i svanskotan och häcken jag fick.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jag bara undrar om jag tors visitera med voffie??? kanske jag kommer i mer trouble da.. haha..

idag mar jag, hur vet jag inte sedan jag har gatt pa strike..en natt med mkt hostande och lite somn och nar jag forsoker lagga mig nu ser jag i mitt huvud den dar stora pallen med 53 sacker halmpellets som vantar pa att ga in i stallen.. pallarna ar ute och klafsar och mumsar..
och rida vill jag men tror inte jag orkar. ringde vc igen och de sager nu, ungefar 2 veckor healing time... och de tror jag har tid med sant?? sheeeeeesh.. pratade med annan kompis som ocksa ar sjuk med samma virus/liknande virus, hon ar pa vecka 2 slutet nu och har ingen ork till ngt.. skulle dammsuga men orkade inte flytta pa apparaten... finns inget att gora heller..
Men det ar enny day i morgon, och kanske kvittrar jag da, vi kan ju alltid hoppas...

och visst valkommen pippi, las hela traden innan vi maste borja pa en ny igen..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

37, det är ju rena ungdomen;) Men välkommen, åldern är ju bara en siffra:angel:, känner man att man vill vara med här går det jättebra!

Idag regnar det här, funderar på vad det blir för ridning då? Lutar åt en stilla åktur väl påklädd. Pållen var i ridhuset med dottern igår, och vi behöver ju inte tråka ut honom alldeles;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hahahaha, hur lyckas du med allt? Men det är ju tur för oss andra som får läsa om dina bravader :D.

Här hemma är vi utan vatten sen i gårkväll då vattenpumpen tackade för sej och la av. Tack o lov så är det lite regnigt i dag så nu står stora vattenkannan ute under stuprännan så vi åtminstone får vatten till att spola toan med, urk! Gubben min är vid grannarna och kollar om dom har vattnet påslaget ute så vi kan sno lite :angel: (dom är i sin stuga på Gotland nu) Det enda som är bra med det här är att jag slipper laga mat i dag!

Välkommen Pippi och gör som alla säjer: läs tråden från början och du får den bästa lässtunden någonsin, jag lovar. Jag skrattade så tårarna sprutade när jag hoppade in här för ett tag sen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Trist att bli sjuk och orkeslös,kan det vara influensa som redan är på gång?Hoppas du kryar på dig snart.

F.ö är det någon mer än jag som tycker heltidsjobbet,som i mitt fall är en förutsättning för att ha råd med hästeriet,tar så mycket energi att man inte orkar med ridningen alla dagar?På jobbet planerar jag för ridning men när jag kommer hem och har gjort det nödvändiga som mockning och foder är jag helt slut:(.
Kan jag sedan vila en stund brukar orken komma tillbaka men tyvärr börjar det ju mörkna ganska tidigt nu,rider inte gärna då.
Ja,ja bara att acceptera läget,det är ju självvalt;).Får rida på lediga dagar och som idag när jag jobbar kväll.
Blev en tur på grusvägen som går till mitt ställe och en bit förbi.Det är vad jag kommer att vara hänvisad till fr.o.m nästa vecka antar jag.Som alla vet är det ju den STORA jakten som drar igång.Prövade att rida in i en kohage för att ta mig till en kulle där det kunde tränas klättring men efter de 15 mm som kom i natt var stigen ganska hopplös.Sparar det till en annan dag.
Det var iallafall underbart ridväder,milt,disigt och ingen blåst:laugh:.Härligt!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja du Brimmis säg det. Men nu är det tyvärr slut på bravader för ett tag för Kelly är fortfarande halt :cry:

Hon som släpper ut på morgonen hittade värme i båda senfästerna på insidan knät i morse. Hon hade lite så igår också men hon är helt fri från värme när jag tar in på kvällen.

Fattar inte vad hon gjort för hon har ju inte blivit riden på en vecka. Har hon kanat iväg frmmåt med båda benen i hagen eller nått :confused: Hon har ju unga och busiga hagkompisar så om det är någon lek som spårat ur?? Hon kan vara rätt duktig på att härja i hagen själv hon med.

Både jag och hennes ex-ägare som jag delar stall med kliar oss i huvudet över detta. Är så himla orolig för henne.

Så vila för Kelly som nu kan gå i frid och fröjd och klura ut nya hyss att utsätta matte för.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Pippi...om du är med i denna tråden så måste du ju svara på standardfrågan...

Vilken pall använder du? (eller annat redskap för uppsittning :angel: )



Voff som avgudar IKEAs "Bekväm"
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Såklart du är välkommen! Jag har inte varit här från början jag heller men ingen har varit det minsta elak mot mig här :) Detta är nästan garanterat Bukes trivsammaste tråd :love:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

..//jag brukar ta en bok med mig o sätta mig i hagen......får bli en pocket.. för Eländet brukar vilja vara med o vända blad...:) han brukar stå bakom mig o kika över mig.. o tydligen läser han fortare än jag... för de brukar bli ett väldigt bläddrande....:laugh:

Ridklubben säljer kläder och ett par tjejer stod och kikade i en katalog. En av hästarna ("alias Lunsen" som jag visat på bild här någonstans) försökte bläddra förbi sidorna med underkläder för att se om det inte fanns något mer matnyttigt. Då såg jag ovanstående scen framför mig (i hagen var det - mindes inlägget eftersom jag också trivs med att vara där :)).

Det finns mycket kuligt i tråden!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

"Arbete är nog bra, men det tar så förbaskat mycket tid", har någon klok människa sagt;)

Jag har förmånen (eller hur man nu ser det) att jobba deltid, vilket gör att jag oftast kommer hem strax efter två, och kan rida medans det är ljust ute. Det underlättar otroligt mycket. Sen delar jag ju med dottern, så jag rider ju inte varje dag. Ändå kan det vara motigt vissa dagar:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

F.ö är det någon mer än jag som tycker heltidsjobbet,som i mitt fall är en förutsättning för att ha råd med hästeriet,tar så mycket energi att man inte orkar med ridningen alla dagar?

Hm. Ja. Man jobbar som f-n för att ha råd med hästeri och sen' hinner man inte med hästeriet för att man jobbar för mycket. :crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

usch de där låter inget trevligt. Ibland kommer man aldrig underfund med hur hästar gjort sig illa bara konstatera att de gjort det.

På bägge insidorna låter mystiskt men sådant där tar jag alltid allvarligt och en telefonsignal till veterinären hade jag tagit.

Erfarenhetsmässigt så ju snabbare man får medicin ju fortare o bättre går de över , kan ju vara en inflammation och visserligen läker den ut av sig självt men de tar en himla lång tid o helst ska de ta de lungt.

hoppas Kelly kryar på sig snabbt ,,, du får ynka henne o pussa mule lite:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

har förstårtt att jag är lyckligt lotted i de fallet:) Jobar ju heltid men oftast natt så de är bara 5 dagar i månaden när jag inte kan rida eller hålla på med hästarna.

Helt ärligt kan jag säga att jag beundrar er som jobbar vanlig vecka o har häst o familj o allt. Hur fasen får ni de att fungera .

Jag hade ju problem o få hem hundfoder för några år sedan när jag vikarierade för chefen på hans semester.

Nu har ja alltid jobbat skift men jobba vanlig vecka är ju bara ett existernde men jag vet ju inget annat.:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hon ska stå med någon sorts avlasningsskydd i några dagar nu och har det inte blivit bättre på måndag så ringer jag vetten...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

inte behöver du vara rädd för älgjakten inte :) härikring klär de på sig reflexvästar de där illgula och hästen med o sen rider de.:laugh:

ännu har ingen blivit skjuten .:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nu blev jag nyfiken , vad är de för skydd???

min drullputt fick ju en liiten blödning i vänster gaffelbandsfäste i maj.

Tog ut veterinären som med ultraljud konstaterade att de var en blödning och skrev ut 10 dagars butta . sen var de en månads vila till i hagen , därefter försiktig igångsättning.

går nog bra ..vi håller alla hovar o lösa lemmar vi har :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 495
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 430
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 545
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp