"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ärligt så vet jag inte men det är någon sorts knäskydd som ska avlasta på något vis. Fd ägaren ringde och sa att hon har laggt fram till mig i stallet. Hon har haft dem på en tidigare pålle. Kan berätta mer när jag vet.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hoppas hon blir bra snart igen. Tråkigt när man inte vet vad det är..

Regn regn regn hela dan. Ingen ridning och får låta dem komma in lite tidigare runt 21 ikväll.
Funderar på om vi ska bygga nåt vindskydd i hagen kanske. Är ju bra att ha sen på sommaren oxå.

Sen behöver jag dra ny tråd i vinterhagen och städa ur sadelkammaren, och komma på hur man får plats med alla grejer utan att det blir så stökigt.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi ska bygga vindskydd i vår ena hage så vi kan ha dom ute när vädret tillåter även under stallsäsongen...:D

Iaf, har fått en skön Kamelskump idag men den stora fårskallen var mer än lovligt överdriven..bad jag honom om en sak gjorde han så X10:eek: Helt hopplös... men men, vi kom hem hela och rena och i morgon kommer hovslagaren så då blir det kaffe med macka:D

Trist å höra att inte Kelly blitt kry än:cry:..Hoppas innerligt att det går tbx snart...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl Idag blev det promenad för oss, så fick jag lite motion också;) Sen in i ridhuset på hemvägen och longerade lite, sen lekte vi lite "Följa John".

Pållen är rätt duktig på det, men han är lite trög när jag börjar backa, då får jag backa på honom innan han fattar att han också ska gå bakåt. Och om vi går/skrittar och jag börjar springa - vill alltså att han ska trava - då stannar han och ser ut att undra varför jag springer ifrån honom:crazy:

Nån som har några bra övningstips?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*kl*

Är det OK att hoppa in såhär när det närmar sig 2000inlägg?

Känner mig numer som gammal hästkäring, blir 37 i år.
Lagt tävlandet på hyllan och har numer en gammal pensionär i hagen. En lugn (hmm, borde vara det men är oförskämt pigg) och stabil och helt trafiksäker gammal herre. Vi lufsar runt i skogen de dagar jag kan rida. Annars nöjer jag mig med att bara vara i stallet de dagar kroppen inte funkar.har ju även en
Jo, har ju även en shettis i hagen, men han har se´n i FEBRUARI!!! inte kunnat motioneras ordentligt då han åkte på akut fång på alla 4:cry: .
Vaddå "hästkäring*???????????????????? Vad är då jag :eek: ...Men välkommen är du :D ...Jag närmar mig 50-årssträcket så jag ser dig mer som en ungdom:idea:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Gubbtjyv- Knäskydden var från Back on Track och såg ut som sånna där stödskydd som vi människor andvänder när vi joggar mm. Tyvärr var de förstora så de gled bara ner. Så tillbaka till bandage och på månadag bestämmer jag om det blir vetten eller inte.


Piraja:

Vaddå "hästkäring*???????????????????? Vad är då jag ...Men välkommen är du ...Jag närmar mig 50-årssträcket så jag ser dig mer som en ungdom

Jodå..vi 73:or är hästkärringar. men du kan ju få vara hästmumie eller nått....Kram och förlåt :crazy:

Cizma- avundas dig som fick lite skump denna vackra höstdag.

Hej hopp från Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:eek:...........................:cool:...................."hästmumie"??? *muttrar*..................


:rofl::rofl::rofl::rofl:

:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Aj då du får förmana fröken att hon ska hålla sej lugn i hagen .Hoppas hon blir bättre fort.
Nyss hemkommen från stallet,hade en lite ynklig tjej med feber efter vaccination igår.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Är inte direkt så att jag är rädd att bli skjuten.Mer att jag inte vill stöta mig med markägarna(tillika grannar)ingen häromkring som ser speciellt glad ut när man kommer på häst,tyvärr:(.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Oj oj,jag hade inte räknat med att ha nåt att säga,men nu har situationen ändrat sej radikalt! Läget är:min dotter är på kurs nere i Skåne med sin unghäst som ansågs vara svår att rida in(många har försökt,s.k experter)mycket tid och pengar har lagts ut,men nu funkar det tack vare ett annat sätt att se på själva hästen.Och idag,på min dotters födelsedag,så satt han som leder kursen på hästen! Fick en bild skickad till mej och trodde knappt det var sant!Helt otroligt! Och min dotter säger att hon ser på hästarna på ett helt annat sätt nu.Natural horsemanship,så ska det va! Man måste stanna ibland och tänka hur man behandlar sina hästar!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

BTW: Mina raringar har fått vila igår och idag. Jobbat långpass:cool:. I morgon ska jag sluta tidigare...eh, ska(???)...beror på om jobbet drar ut på tiden. Jepp, har ett sånt jobb där sånt sker lite titt som tätt. Dock ger det ju lite extra klirr i kassan:D

Älgjakten drar igång på lördag. Dock är jag inte så orolig här för stigarna där jag rider är det inte många jägare som sitter vid. Tar också på mig varseljackan som syns på långt håll.

Har jobbat lite med Rocket för att förbereda honom om allvaret. Har nu fått alla grejorna till sadeln så nu ska det ridas in unghäst :D ...återkommer med hur det går. Kanske även maken kan vara kameraman vid nåt tillfälle...

...dock undviker jag att vada över ån för vattennivån ökar efter allt regnande. Vågar inte riskera att vi dras med... :eek:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL. mitt i natten..
Natural horsemanship= engelska for vanligt sunt bonn fornuft pa svenska... jag bryr mig inte om vad folk sager, anvand ditt sunda fornuft och aven den varsta pallen blir som ett lambie....vilket jag forresten kopte 52 rullar av harom veckan.. tror ni det ar nog for vintersasongen??? lol j/k har..

men NH har gatt till pipan i sverige manga ganger, mkt det som lars ut har alltid funnits i svensk hastmanship, men ngnstans pa vagen forsvann det, kanske nar armen bestamde sig for att inte ha pallar langre?? ja menar, DAR kan man prata om NH/sunt fornuft...
min syn pa saken, men glad att dotters palle ar nu ridbar och kanske blir super duper... glada news ar alltid valkomna... och pa den noten skall jag ga till sangs, hostandes och nysandes och feber.. wonderful...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Godmorgan alla underbara...Idag är Tant Cizma tidigt i farten...:eek:Skrämmdes upp klockan 06.00 av dottern eftersom Herr Hovslagare ska komma idag... Ville upp tidigt så jag skulle hinna göra bort förmiddagsjobbet innan....:grin:

Ni kan ju tänka er vad jag slitit... Först med att skynda mig att bälga in några lite java, sen fixa hundarna, sen slänga ut hästarna och sen MOCKA!!!!:eek: Satan i gatan, jag har snott som ett skållat troll..svetten har lackat och lungorna har tjutit..MEN, Nu är det KLART:banana: YES, YES YES...

Ni förstår väl vad jag ska göra sen, när fötterna är fixade och fikat avklarat... Jepp....Kamelskump.... Traddila, traddila, traddiluttanplutt.....:D:D

Kram å hej från mig...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jag far och flänger. jagar folk md telefonen osv.
Idag blir det hemgång för pållarna:banana:
De tillbringar nämligen sin semester i "sommarstugan" som är en gård på andra sidan skogen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl.

Vilken lycka!! Gubben har installerat en ny vattenpump så nu har vi MASSOR med vatten igen :bump: :bump: och alldeles snart kommer kompisen och hämtar mej och så åker vi på kurs i kväll :bump: :bump:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL*

Är det bara jag som är trött, trött , trött??

Har inte ridit på flera dagar nu och idag är det hyfsat väder, men orkar bara inte.
Har varit på ombesiktning nr 3 av sonens bil och passade på att storhandla. Bilen gick inte igenom igen.. så vi fick åka omväg och hämta sambons bil på hans jobb. Plus att vi har min "nya" bil som ska lagas och besiktas.

Har mockat, fyllt på vatten och hö i hagen, och nu är jag helt död..

Har pratat med jägarna och de börjar på måndag-onsd och sen fre och lördagar, så det är inte så intensivt här ändå.
Men måste laga vinterhagen i helgen, för de andra hagarna ligger där jägarna håller till, så där får de vara på vardagar nu.

Nä, nu ska jag dricka kaffe, glo på tv och göra pizza, MEN imorgon blir det ridtur med sonen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag är urtrött!!! Har jobbat sent två dagar i rad och idag, äntligen, skulle jag slutat 15...ha ha ha, blir aldrig som man tänkt utan det blev lite övertid. Har haft mardrömmar inatt och sovit uselt. Så, mina raringar får en tredje vilodag ack ja:cool:...och jag ska ha en mysfredag:bow:

Hästarna såg inte ut att misstycka dom heller...:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kan bara hålla med dig,också trött:(.Och jag som skulle göra så mycket på min lediga dag,bl.a åka och köpa hängrännor och försöka få upp dom.Behöver få upp dom på baksidan av stallet där hästarna går in för att minska kladdet så gott det går.Med mycket möda ordnade jag detta förra hösten men hade satt fästena alldeles för glest så när snömassorna kom kanande i våras drog de med sig nästan allt:mad:
Kom aldrig iväg till bygghandeln.Ska nu få hjälp med dom av särbon i helgen:love:.
Tog mig i kragen och red en sväng i em iallafall.Nu ska jag tända i spisarna och lägga mig med nylånad tjock bok:).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 110
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 493
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 429
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 536
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp