Bukefalos 28 år!

"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Så där ja, nu är pållarnas fötter jättefina.... Har onekligen världens bäste hovslagare....:love:Kamel är ingen dröm för hovvisar men vår Farbror Hans är inte bara superskicklig utan även en gedigen hästmänniska med en ängels tålamod:love:

Iaf, efter hovslagarfikat kröp jag ner under täcket en stund å nu är jag dööööööd:eek: blir definitivt ingen Kamelskump idag.... satsar istället på morgondagen....tur man inte behöver stiga upp så här tidigt varje morgon.... :eek:

Björn är visst konstaterat i våra skogar så nu kommer jag yla och sjunga ännu högre och värre falskt än vanligt:cool: är så dödligt rädd för nalle.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jo, jag är också rätt trött. Orken är inte riktigt på plats. Jag har rätt ojämna arbetsveckor, och just nu är jag inne i ett stim. Dessutom mycket nytt på G, med omorganisationer som jag blivit mer eller mindre indragen i eftersom min chef av någon anledning fått för sig att jag är bra på det jag gör. Visst, kul, men jobbigt också.

Pålle har fått "lida" den här veckan på grund av min bristande energi. Bara i tisdags blev det en liten tur men den blev rätt konstig. Jag skrev om det, det var som om trollen flugit i alla hästarna på gården den dagen. Nu tror jag att herr Köttbulle inte riktigt lider, han mår som en prins med sina kompisar i den jättestora sommarhagen där gräset ännu är grönt, saftigt och frodigt.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

En bra hovis är verkligen guld! Min är så BRA!!! han är lugnet självt, står och smågnolar och sjunger för hästarna och är de lite oroliga får han dem nästan alltid lugnare när han börjar nynna. han har haft en lärling de sista gångerna som mest har fått plocka bort skor och allmänt assistera. Men nu sista gången fick han verka också. Min hovis frågade om lov, och jag sa ja, för de måste ju få öva för att lära sig. Tyvärr tycker jag att han tog lite väl mycket på Leos framhovar (som var det enda han hann på samma tid som den ordinarie hann sko alla fyra på dotterns ponny). Men det växer ju ut igen i alla fall ...

Fy för björn i skogen, jag som tycker det är så obehagligt med alla vildsvin vi har skulle väl knappt våga mig ut med nallar i markerna också :crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Å vad jag är avis på er med en bra hovis. Här finns ju som bekant bara två och de jobba ihop och den ena är både usel och arrogant. Men han är i alla fall läcker att se på så något positivt finns med karln :angel:

Pållan var inte varm eller svullen i morse :banana: så förhoppningsvis är hon på bättringsvägen :laugh:

Hon har även fått tillbaka sin glans i pälsen och bukigheten har avtagit något så lusernen och övrig foderökning verkar ge resultat. Ännu är skilnaderna marginella men det känns sååå bra i magen.

Hoppas min vackra springare snart är tillbaka!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Va härligt voff :) du ser lite fix o pållan kommer o se ut som i fornstora dagar
bra jobbat.:laugh:

Låter skitabra med skadan då kommer de säkert o bli okey , å du skyndar säkert långsamt , tid är en bra doktor.

kul pussa på Kelly...

tänkte på hovisar den förra jag hade var illa omtyckt i trakten men han var en otroligt duktig som hovslagare o bra med hästarna men alla undra hur jag kunde ha honom .

jag sa att jag har han för att han är duktig o inte för att umgås med han , men vi kom rätt bra överens ändå.

tyvärr är de uruselt med ögongodis inom den kvinnliga hovlsagarbiten, finns inga alls:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

men ni har väl snart vinter o enligt bilogin så går väl nalle i ide då , så skräm han inte för mycket då kan han ju få mardrömmar o inte våga gå o lägga sig :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

som sagt pa facebook, ta med natti saga till nalle, las hogt nar du rider dar ute, ngt om mat eller sova eller ngt sadant.. det tycker nalle om..
har, nada hela dagen, jag hostar fortfarande, snorar i bland och har fever, i aftern var det 39.7... skall duscha och sen sova pa ngt satt.. appetiten ar borta, valdemar vill ut och springa och jag kan knappt ta mig upp pa pallen, hur skall jag orka med springa???
mer en annan dag, jag maste fa sova...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det finns visst fina hovslagerskor..:p:D
Du bor i fel del av landet bara:idea:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

i de fallet tycks de så ja:) men vädermässigt tycks de vara rätt del :) en får vara glad för lite.

är väl inte så at du är hovslagare :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja jag stressar inte. Hon få gå där och skrota till måndag då jag ska ta en närmare titt på hur hon går igen. Är det samma eller bara något bättre blir det veterinär men är det avsevärt bättre så blir det promenader på grusvägen ett tag. Synd att det är älgjakt för kliva lite försiktigt i skogen hade nog varit bra. Ingen paddock med volter och skit på ett tag. Vår paddock har dessutom ponnymått så det är för snävt för henne i början.

Givetvis så ska benen fortsättas att lindas ett tag till i hagen och sedan även under igångsättningen. Hon måste ju vara fräsch och hel inför Skagern runt 28 maj:laugh:

Gamla hästben ska behandlas med kärlek ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Dimma och älgjakt...:cool:...nä, jag drar till dottern och hjälper henne flytta istället. Hästarna kan jag leka med sen:idea:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl
Idag packar jag ryggan, medryttaren och dottern och drar till Borås.:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag fullföljde inte utbildningen, då en "liten" söt shire valde att lägga sig på min rygg. Den höll inte riktigt för påfrestningen.:p

Men jag har kvinnliga vänner och bekanta som gjorde klart utbildningen.;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL


Godmorgon...

Nu är jag alldeles på väg ut till stallet och börja mocka för sen är det en Kamelskump som står på schemat...Jag har efter stilla överläggning med mig själv beslutat att försöka hålla nalle stången med osång.... känner inte riktigt för att försöka söva honom då jag aldrig vart en vidare god berättare... :eek:

Så, min repertoar blir som följer:

Eye of the tiger: I skrikig morgon hes tonart...

In the jungle: Med falsk skärande falsett....

I shot the sheriff: Med tyngdpunkten på shot....

Paranoid: Med en dålig imitation av kungen Ozzy....

Poison: Med en rysligt skrämmande skriktonart......


Tror ni det funkar???:confused:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Med Ozzy som är så bra lockar du nog till dig björnar i stället. Kan se dem framför mig stå och rocka i buskarna :D

In the jungle kan nog göra kamel döv och skrämma folk ur sockorna så den är bra, bara du får till wwwiiihhiiowammbawiiet riktigt bra så.

Du kanske får en rockbjörn sen:p

:banana: Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*slinker in*
Pust... första veckan på jobbet avklarad.... Nu behöver jag ytterligare 6 veckors semester känns det som.. ;)

Jakten har dragit igång vilket innebär att hästarna nu måste konkurrera med den aktiviteten. Tre taxar står på rad och vill ut i skogen och jobba.

I dag åkte beteshästen hem... Lite vemodigt men samtidigt skönt. Nu har jag bara mina två att bekymra mig om. I veckan som kommer skall jag hämta hö. Sen kommer det bli lite mer diciplin i träningen av de båda små damerna på kvällstid.

1 åringen måste läras att stå i box... samt att hon måste läras att acceptera att bli lämnad ensam både i stall och i hage.

Jag har nog fullt upp den närmsta tiden inser jag.. :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

testa och försök övertala arbetsgivaren att du jobbar när de ösregnar eller är över -10 , bör bli mer ledigt då:idea:

Du som bör vara insatt i jaktlagar :angel: en undran får man jaga från hästryggen eller är de som med fordon.

Vore himla behändigt om man skulle få de för man kommer väldigt nära viltet från hästryggen verkar de som.:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Me den repertoaren o rösten lär de inte finnas en björn kvar i norden :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

En strålande dag och nyss hemkommen efter en 3 timmars tur med Springaren.

Tråcklade oss genom skogen och kom fram till en gammal nedlagd järnvägsbank som går flera mil .

På tillbaka vägen blev det ädla djuret pigg som en gnu så det raceades rätt friskt på banvallen.

En härlig känsla när amn kan sitta o de bara rullar på i lagom fart :angel:

I morgon skall jag gå på kurs o lära mig hur en häst skall se ut :idea:
kallas visst exteriörbedömning enligt de lärde, va vet jag :D

efterr kaffe blir de dygnhögen,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 065
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 370
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 414
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp