Bukefalos 28 år!

Hästkonst

IMG_20210309_185402.jpg

Ber om ursäkt för både ljuset och tapeten 🙈
Jag har tre oljemålningar av Fred Lundgren, en blyertsteckning av min gamla häst och en/några hästskulpturer.
 
Jag köpte min för ett år sen nästan exakt.
Jaha, det var ju lite intressant! Direkt från Grevlunda, eller på annat håll? När jag tittar på Grevlunda står det "För tillfället hinner inte Peder måla och därför finns inga verk till salu." De hänvisar till en hemsida där man kan köpa tre olika prints, men inget av de jag vill ha tyvärr.

Jag har för mig att det var samma sak som fick mig att ge upp för något år sedan, därmed att jag räknar det som ett mycket halvhjärtat försök :p
 
Jag har en häst av rosa ljung stående hemma. Tycker om den och planerar att komplettera med fler färger (och kanske andra djur ur serien)
 
Jaha, det var ju lite intressant! Direkt från Grevlunda, eller på annat håll? När jag tittar på Grevlunda står det "För tillfället hinner inte Peder måla och därför finns inga verk till salu." De hänvisar till en hemsida där man kan köpa tre olika prints, men inget av de jag vill ha tyvärr.

Jag har för mig att det var samma sak som fick mig att ge upp för något år sedan, därmed att jag räknar det som ett mycket halvhjärtat försök :p

Från Get the galopp. Lisens webbshop med hästsaker. Men just den är nog slut nu. Begränsad upplaga. Min är numrerad. Den var slut i perioder (jag skrev upp mig på en mailinglista så jag fick mail när den fanns knne igen) men så släppte de några stycken för ett år sen. Så då slog jag till.
 
@Mineur Om han säljer är det nog via getthegallop.com (Lisens sida).

Från Get the galopp. Lisens webbshop med hästsaker. Men just den är nog slut nu. Begränsad upplaga. Min är numrerad. Den var slut i perioder (jag skrev upp mig på en mailinglista så jag fick mail när den fanns knne igen) men så släppte de några stycken för ett år sen. Så då slog jag till.
Tack! Det var Get the gallop jag syftade på när jag skrev att det hänvisade till en annan sida, så den har jag redan koll på :) Ska skriva upp mig på maillistan nu!
 
Jag tycker Peder kör för mycket kommers för att han skall vara intressant. Som den här som trycks i en upplaga på 250 till ett pris av 1900 kr, totalt nästan en halv miljon(!) rärknar de med att dra in på en enkel tuschskiss och då får man den levererad oramad i en papprulle.
Getthegallop_PederFredricson_III.jpg
 
Jag har den här på min köksvägg. Jag såg utställningen på fotografiska och blev väldigt förtjust i färgerna och hästens fria uttryck. Egentligen borde jag nog undersöka om den går att köpa utan att det står Fotografiska så att jag kan ha bara själva hästbilden.
DC6ABF21-82E1-496C-AC0A-D639F20C751A.png
 
Sen har jag dom här två filurerna i ett vitrinskåp i vardagsrummet.

Den lilla stenhästen fick jag i present av mina mormor och morfar när jag fyllde 10 år. Egentligen vet jag inte om den är särskilt snygg men jag gillar känslan och hantverket.

Trähästen valde jag ut som julklapp till min morfar när jag var liten och sen stod den alltid i ett fönster hos dom och morfar brukade berätta hur stolt jag var när han fick den. När både han och mormor hade gått bort tog jag den när vi rensade ut deras hus.
Det kanske är fel att kalla den för konst men jag tycker att den är vacker och jag gillar känslan av flytande rörelse

53ED4904-BBD4-4F6C-9024-532CE7F5DCB1.jpeg
 
Jag har den här på min köksvägg. Jag såg utställningen på fotografiska och blev väldigt förtjust i färgerna och hästens fria uttryck. Egentligen borde jag nog undersöka om den går att köpa utan att det står Fotografiska så att jag kan ha bara själva hästbilden.
Visa bifogad fil 65969

Den har jag också, efter ett köp på samma utställning! I vardagsrummet. Och denna med likadan ram på en annan vägg:

64391A26-DE9C-4392-8812-576A95938BC5.jpeg
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 756
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lastnät till bil
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp