HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

@Habina, hur tusan vågade du vänta med sian så länge? jag trodde ju din sia av ferrari var paket, därför vågade jag inte lita på att du visste ngt om Lobelia, för jag trodde att hon siat mig tidigt...

Men jag sade ju att lobelia var ond! Hon gjorde ju INGENTING för den goda sidan i den dl där jag röstade på henne första gången. Då blev jag så misstänksam så jag var tvungen att sia.
 
Jag tror jag fick våra kära LLs att tänka att jag är totalt dum i huvudet i början också. Jag ville inte vara i lyan, för jag hamnar där så ofta ändå, ville få klura lite mer, men samtidigt är det ju lite trist att "bara" vara bybo. Så jag tänkte att jag kunde spela ond bybo! :idea:

Välja onda sidan och sen inte gissa på nån, alternativt gissa på en jag trodde var god, och sen sluta gissa, för att förvilla spionerna lite. :D

Men nä, då ska hälften av alla ulvar gå och dö, så det var ju bara att glömma, helt plötsligt var jag tvungen att ta mig in i lyan. Vad jag då talar om för LL är att jag gissar på Paddi, för att jag tror hon är god (jag brukar liksom alltid ha fel i början). När de ifrågasätter det så förklarar jag just så, och skulle jag gissa på nån jag tror är ond skulle det vara cirkus, så cirkus lär ju vara god och därför gissar jag inte på henne :banghead:

Jag tror jag behöver börja lita på mitt eget omdöme mer. :D
 
Men jag sade ju att lobelia var ond! Hon gjorde ju INGENTING för den goda sidan i den dl där jag röstade på henne första gången. Då blev jag så misstänksam så jag var tvungen att sia.
och det fattade vi att du kunde tänkas göra, och sedan funderade vi på hur vi skulle kunna få ut iaf en god på köpet och det skulle bli du det( alla röstar på den siade som lägger sin röst på dig + dolda rösten på dig)
men sedan så blev det ju ännu bättre iom vår wingman @Blacksmithfarm ;)
 
hur visste du det? :)
Cirkus brukar vara en jäkel på att se när någon siats. När hon inte tycktes vilja se att Habina siat Ferrari utan istället försökte vända det mot henne genom att rösta på henne och sedan ändra till Ferrari började jag misstänka henne.

När hon sedan hade en utläggning om att ängeln nog skyddat sig själv andra natten också blev jag mer eller mindre säker. Fast rädd att jag bara hakat upp mig på det. :laugh:
 
Stort grattis onda, det var en välförtjänt seger! :bow:

Tack alla LL för en toppenrolig lek. För min del kändes det mest som "leken där ingen lyssnade på vad jag egentligen sade". :rofl:

Jag är mest stolt över att Hedinn var Lady Edith, det tog jag på min spionrad jag fick "Lady Edith gissar på Paddington". :D

Däremot glömde jag bort att jag hade en sia, därav fördröjningen. :o

Ett extra stort tack till goda lyan, som bara fortsatte att mata på med paket till mig. Jag som älskar paket! :love:

Men jag förstod ju att du hade siat Lobelia och följde dig så snällt :laugh:

Däremot så fattade jag inte direkt att du hade siat Ferrari - hade jag fattat det hade jag inte röstat på henne i tråden
 
Stort grattis onda, det var en välförtjänt seger! :bow:

Tack alla LL för en toppenrolig lek. För min del kändes det mest som "leken där ingen lyssnade på vad jag egentligen sade". :rofl:

Jag är mest stolt över att Hedinn var Lady Edith, det tog jag på min spionrad jag fick "Lady Edith gissar på Paddington". :D

Däremot glömde jag bort att jag hade en sia, därav fördröjningen. :o

Ett extra stort tack till goda lyan, som bara fortsatte att mata på med paket till mig. Jag som älskar paket! :love:
Vi hade ju bara dig som säkert god. :laugh:
 
Cirkus brukar vara en jäkel på att se när någon siats. När hon inte tycktes vilja se att Habina siat Ferrari utan istället försökte vända det mot henne genom att rösta på henne och sedan ändra till Ferrari började jag misstänka henne.

När hon sedan hade en utläggning om att ängeln nog skyddat sig själv andra natten också blev jag mer eller mindre säker. Fast rädd att jag bara hakat upp mig på det. :laugh:

Fast det vore ju väldigt logiskt av ängeln att skydda sig själv andra natten när det fanns möjlighet att spioninfo cirkulerade

Och ärligt - jag missade faktiskt att Habina hade siat Ferrari - hade inte röstat på henne om jag hade fattat
 
Fast det vore ju väldigt logiskt av ängeln att skydda sig själv andra natten när det fanns möjlighet att spioninfo cirkulerade

Och ärligt - jag missade faktiskt att Habina hade siat Ferrari - hade inte röstat på henne om jag hade fattat
Det var ändå på det jag tog att du var ond. :laugh:
 
Missade förresten ifall någon svarat. Vad valde tvillingarna, att vara tillsammans eller inte?
Vi hade i princip ingen kontakt utanför leken.

Men det var rätt kul att läsa alla teorier kring hur jag borde ha tänkt. :laugh:

Jag ville att vi båda skulle vara vid liv ett par dagar för att få lite info. Det gick ju.... bra..... :meh::D
 
Jag är lite nyfiken på, @Habina Vem valde du att lägga ditt beskydd på som du fick i sista paketet? Det står säkert i sammanfattningen, men jag orkar inte leta upp den nu. :o
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 821
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 664
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 411
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 215
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp