Hälsa och vikt

Bukefalos 30 år!

Har också lagt på mig över 2 kg sedan påskhelgen började(+ 2,1 kg sen i onsdags). Mer kolhydrater (går alltid upp massor om jag äter mer kolhydrater än vanligt, binder enormt mycket vätska då), mer mängd mat och mer godis har det blivit Tors-sön, så jag är inte förvånad 😁!

Men idag smygstart på vardagsrutinen igen (trots ledighet), och i morgon helt tillbaka till vardagen. Så de där ”mestadels vätske-kilona” kommer vara borta om ett litet tag 😊.

Det här är en av fördelarna jag ser när jag väger mig varje dag; jag har lärt mig hur min kropp reagerar och jag lägger ingen större tankeverksamhet på att vågen hoppat signifikant uppåt efter en långhelg 👌!

På tal om det här med vattenvikt; gick en 7 km promenad med hundarna och ”i forskningssyfte” vägde jag mig efteråt för att jämföra med morgonvikten.

0.7 kg redan borta 😁!

På tal om det här med vattenvikt; gick en 7 km promenad med hundarna och ”i forskningssyfte” vägde jag mig efteråt för att jämföra med morgonvikten.

0.7 kg redan borta 😁!

Skönt!

För mig kan det ta allt från tre-fyra dagar till två veckor (med bra koll på kalorierna) att komma tillbaka ner efter ett par kg "vätskeuppgång", såsom den jag har lagt på mig nu. Jag väger mig också varje dag, eftersom det funkar bäst för mig personligen :)

Skönt!

För mig kan det ta allt från tre-fyra dagar till två veckor (med bra koll på kalorierna) att komma tillbaka ner efter ett par kg "vätskeuppgång", såsom den jag har lagt på mig nu. Jag väger mig också varje dag, eftersom det funkar bäst för mig personligen :)

Samma här, allt från några dagar till ett par veckor att få bort extravätskan 😁! Jag hoppas på ett par dagar nu 😅!

By the way..det är inte bara mina ridstövlar (som tidigare var en halv storlek för små..) som märker av att mina fötter är mindre. Jag har inte använt mina träningsskor på länge - har ju nästan bara kört kondition på gymmet fram tills nyss - men nu åkte de på igår när jag tränade lite styrka. Jag behöver snöra åt dem ordentligt, för de är på gränsen till för stora nu plötsligt vilket de aldrig varit :cautious: . De funkar fortfarande, som tur är, men behöver som sagt snöra hårdare (blev jag varse när jag först bara knöt som jag brukar). Oklart om det är positivt eller inte, men en intressant observation iaf.

-4kg sen start, det börjar kännas skillnad nu :). Framförallt eftersom jag trappat upp träningen samtidigt, så kroppen börjar kännas annorlunda.

Förutom att mitt nya halvtidsjobb är fysiskt (det kan hända att jag totalt lyfter och bär några hundra kilo på en dag med mycket lyft), så kör jag ungefär 2 body balance-pass i veckan och går några promenader.

Det skönaste är att söt- och snackssuget är typ helt borta. Det tog tid, men det gick!

Börjar ändå känna mig nöjd men undrar varför i hela fridens namn mina lår (som är involverade i typ all min träning) aldrig lyckas visa sina inre muskler utåt sas :cautious:.
20260411_113144.webp

Mycket emotionellt ätande igår. Något som varken magen eller huvudet mådde så bra av. Började bra men sen blev hjärnan nästan en riktigt tjurig tonåring. ”Joo, jag ska VISST äta upp hela påsen godis!!”
Trots huvudvärk och egentligen mer sugen på fil.

Men, idag är väl en ny dag.

Födelsedagshelg med mycket gott och sv flera skäl lät jag kalorierna sticka iväg i helgen. Så tillbaka upp igen. Men, jag förstod att det skulle bli så och bestämde mig i lördags morse för att det fick bli så. Men, nu ska jag försöka att hitta balansen - även om jag känner att det får vara okej att det nån enstaka dag blir en bit över (livet, helt enkelt!). Och kommande helg är jobbhelg så det blir bra som början.

Liknande trådar

• Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • Kurvig
  • 50 år-livet slut???
  • Erfarenhet av gallstenar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat