Halsbränna av yoghurt?

gillaj

Trådstartare
Har ibland fruktansvärd halsbränna, och har nu kommit på att det uppstår när jag ätit yoghurt. Någon mer som varit med om det? Yoghurt ska ju vara bra mot halsbränna. :(
 
Sv: Halsbränna av yoghurt?

Äter du den för snabbt och utan att tugga kan du absolut få uppstötningar/bränna. Det får jag också ifall jag äter just för snabbt eller för mycket.
 
Sv: Halsbränna av yoghurt?

Nej, det gör jag inte, för jag har flingor/müsli i så jag tuggar väldigt noga.
 
Sv: Halsbränna av yoghurt?

Har ibland fruktansvärd halsbränna, och har nu kommit på att det uppstår när jag ätit yoghurt. Någon mer som varit med om det? Yoghurt ska ju vara bra mot halsbränna. :(
Ät inte så syrlig Youhurt.Syra,fett,kryddor aktiverar saltsyran.Är skonsam mat.Kokt mat ugnsbakad mat utan stekyta.Inte fett. Har du mkt problem testa Gaviscon på apoteket ligg inte ner då du tagit det direkt,höj huvudänden på sängen ca 15 cm,Undvik tunga lyft o framåtböj.Ät inte stort mål man sent.Lycka till.;)Havregryn torra eller gröt är mkt bra mot saltsyran suger upp det.
 
Sv: Halsbränna av yoghurt?

Jag detoxade tidigare i somras och uteslöt allt animaliskt inkl mejeriprodukter exkl ägg, dessutom socker, mjöl och processat. Det jag märkte när jag började äta normalt igen är att jag får fruktansvärd dålig andedräkt av yoghurten. Jag vet inte vad det beror på..
 
Sv: Halsbränna av yoghurt?

Jag tror du har en point. Sötad yoghurt med frukt och socker kanske inte är det bästa.
 
Sv: Halsbränna av yoghurt?

Fast jag äter bara ekologisk turkiskt yoghurt. Ofta som den är men aldrig med socker, bara färska eller frysta bär och nötter osv.
 
Sv: Halsbränna av yoghurt?

Men jag har inte halsbränna i vanliga fall, bara när jag ätit yoghurt. :(
Senast provade jag Valios lättyoghurt med vaniljsmak och en laktosfri variant som jag inte minns märket på.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Äter en del vitaminer i form av kapslar och det är hemskt! Kräks nästan av varje och det är flera stycken 😂 ibland ”fastnar” de halvvägs...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 671
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Jag orkar inte mer. Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra. Jag har ont, foglossning som gör att...
17 18 19
Svar
379
· Visningar
23 629
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag har halsbränna. Det är för sent att åka till apoteket och köpa något mot det. Finns det något jag kan göra själv som huskur?
2
Svar
22
· Visningar
1 335
Senast: åke
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 489
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp