Har du något du gör som du inte vill att andra ska veta om? Eller som alla vet om eller att du är öppen med som vardagssaker?Stort som smått.

Pratar konstant med hunden och hästen så fort vi är ensamma, dom är fantastiskt bra lyssnare :angel:
Tycker ändå att mina djur lyssnar väldigt bra på mig när det behövs, så jag tänker att det bara för gott med sig 😊 Dom verkar inte ha några problem att skilja på babbel och "nej kom vi går den här vägen istället".

Snapchat-1846650441.jpg

Svårt att inte ha livliga "diskussioner" med den här token 😁
 
Jag säger alltid ”puss puss” till hundarna när jag går ut och låser dörren för att gå till jobbet så dom kommer ihåg att jag älskar dom fast jag är på jobbet. 🤷🏻‍♀️😂

En gång kom min granne på mig och nu hejar hon inte på mig längre.. :angel:😂
 
Jag sjunger på "min kära lilla ponny" rätt högt när jag rider i skogen, mest bara för att min häst är så gullig.
Om någon skulle komma i skogen och höra mig är min plan att högt säga "nu sjunger vi så vi skrämmer bort älgarna!" till min häst.. Fullt rimligt. 😅

Jag sjunger på introt till det gamla barnprogrammet ”Joelbitar” när jag märker att min häst blir stressad. Vet inte om det är för att lugna honom eller mig själv, men det verkar funka 😂
 
Jag har kvar min nalle som jag fick när jag döptes. Han var väldigt viktig för ett känsligt barn och betydde mycket så jag har aldrig plockat ner honom i en kartong och kommer aldrig göra, han utstrålar lugn och trygghet. Han är väldigt liten och ligger i sängbordet så det är smidigt.

Om det skulle börja brinna är Alvin och Milou viktigast att få ut och sen nalle på tredjeplats :angel:😂
 
:nailbiting:

Jag som trodde det var inom normalspannet att prata med sina djur även om det ibland blir både som meditation och människoanpassat emellanåt.

Tur att man bor avsides så ingen behöver sluta heja i alla fall.
Ja det tror jag absolut det är. Mycket jag säger till mina hundar när andra hör säger jag också för deras skull. T.ex. "Kom vi får flytta på oss lite så andra kan gå förbi." Det är mest för att den som närmar sig ska höra att jag är medveten om att vi står i vägen och ge oss en extra sekund att flytta oss.
 
Ja det tror jag absolut det är. Mycket jag säger till mina hundar när andra hör säger jag också för deras skull. T.ex. "Kom vi får flytta på oss lite så andra kan gå förbi." Det är mest för att den som närmar sig ska höra att jag är medveten om att vi står i vägen och ge oss en extra sekund att flytta oss.
Precis, så gör jag också
 
Jag har kvar min nalle som jag fick när jag döptes. Han var väldigt viktig för ett känsligt barn och betydde mycket så jag har aldrig plockat ner honom i en kartong och kommer aldrig göra, han utstrålar lugn och trygghet. Han är väldigt liten och ligger i sängbordet så det är smidigt.

Om det skulle börja brinna är Alvin och Milou viktigast att få ut och sen nalle på tredjeplats :angel:😂
Det har jag med min nalle frå när jag var liten.
 
Jag sjunger sånger om medrastarhunden. Ibland när hon är med, ibland när jag är ensam. Men jag kan inte minnas att jag har gjort det utomhus. Kan meddela att jag hittills inte har stött på en enda låt vars text inte går att byta ut mot text som handlar om hunden. Dock är det så sällan som jag får till hundtext som rimmar med originalet att jag blir lite extra stolt varje gång det händer. :D
 
Jag pratar med mina hundar när vi går på promenader. Då menar jag inte kommandon eller så utan mer diskussioner med hundarna (mig själv egentligen) likadant om jag åker bil och hundarna ligger bak så kan jag säga saker som tex "Hmm ska vi inte svänga förbi Stella på hemvägen", "ska vi ta en annan lite längre väg tillbaka eller vad tycker ni?" Det värsta är väl att jag ibland kan kolla i backspegeln som om jag faktiskt förväntade mig ett svar:D

Haha rent av har man glömt av sig någon gång när man haft en mänsklig passagerare i bilen och man frågat något menat till hundarna och personen svarar.

Försöker vänja mig av med beteendet genom att lyssna på musik eller poddar.
Du behöver väl inte vänja dig av med att prata med hundarna när det bara är ni? Jag väljer medvetet bort poddar på hundpromenader för att det känns som om vi får mycket sämre kontakt om jag går och lyssnar/tänker på annat.
 
Jag har kvar min nalle som jag fick när jag döptes. Han var väldigt viktig för ett känsligt barn och betydde mycket så jag har aldrig plockat ner honom i en kartong och kommer aldrig göra, han utstrålar lugn och trygghet. Han är väldigt liten och ligger i sängbordet så det är smidigt.

Om det skulle börja brinna är Alvin och Milou viktigast att få ut och sen nalle på tredjeplats :angel:😂
Jag har en mjukishund som jag fick av mammas jobbarkompisar när jag föddes (vid den tiden jobbade hon på BB). Han var länge det allra viktigaste jag hade och har varit med om hemskt mycket saker (tex blivit kvarglömd på stor mataffär just innan stängning. När jag upptäckte att han var borta när jag skulle sova blev jag helt panikslagen - det resulterade i att butikens ägare letades upp, ringdes och fick åka dit och hämta honom från fruktdisken där han låg…) Han ligger nu nedpackad ihop med alla viktiga papper, lite gamla foton osv. Kommer definitivt att räddas vid brand.
 
Jag har en mjukishund som jag fick av mammas jobbarkompisar när jag föddes (vid den tiden jobbade hon på BB). Han var länge det allra viktigaste jag hade och har varit med om hemskt mycket saker (tex blivit kvarglömd på stor mataffär just innan stängning. När jag upptäckte att han var borta när jag skulle sova blev jag helt panikslagen - det resulterade i att butikens ägare letades upp, ringdes och fick åka dit och hämta honom från fruktdisken där han låg…) Han ligger nu nedpackad ihop med alla viktiga papper, lite gamla foton osv. Kommer definitivt att räddas vid brand.
Nalle försvann på en buss från Sverige till Spanien, jag hade full panik. Efter det fick han vara hemma vid resor.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 954
Senast: Tufs
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 540
Senast: Texaz
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: Hannah0407
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 610
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp