Har du något du gör som du inte vill att andra ska veta om? Eller som alla vet om eller att du är öppen med som vardagssaker?Stort som smått.

:nailbiting: Hade aldrig gått…
Mycket svårt men hellre i trygghet hemma än borta.

Ibland gömde folk nalle med flit från mig och jag fick leta efter honom fördom tyckte jag var för stor för att ha honom. Men det var ju inte så att jag lekte med honom. Bara nosade och myste och tryggt att ha honom bredvid mig i sängbordet. När jag var liten hade han en helt egen kudde för sig själv :o Men jag började också gömma honom så ingen skulle kunna ta honom.
 
Jag har kvar min nalle som jag fick när jag döptes. Han var väldigt viktig för ett känsligt barn och betydde mycket så jag har aldrig plockat ner honom i en kartong och kommer aldrig göra, han utstrålar lugn och trygghet. Han är väldigt liten och ligger i sängbordet så det är smidigt.

Om det skulle börja brinna är Alvin och Milou viktigast att få ut och sen nalle på tredjeplats :angel:😂
Jag har kvar det lilla gosedjuret jag fick när jag föddes. Den har hängt med i alla jäkla flyttar men nu bor den i garderoben så den inte blir valpmat. 🙈😂❤️

GwlXd6m.jpg
 
Jag har börjat uppskatta slutet på några av mina yogapass med saker jag för ett år sedan skulle ha tyckt var lite för ”flummigt” för mig. Men nu tar jag verkligen in allt när vi på slutet ska tänka på något särskilt man behöver stöd i eller vill klara på egen hand eller vill sända något till någon annan som man vill nå ut till med kärlek, energi, eller bara sitt stöd. Vi får fundera ut vem vi vill sända våra tankar till och sen sätta ihop handflatorna framför bröstet och passet är slut när alla gjort det. Det känns verkligen som att det fungerar fast det inte finns någon chans att det gör det rent logiskt.

Jag brukar sända kärlek och energi till min farfar. Han är 97 år gammal men väldigt pigg för sin ålder men jag vet att han har det kämpigt ofta.Han var min idol när jag var yngre och jag älskar honom så mycket.
 
Jag har kvar det lilla gosedjuret jag fick när jag föddes. Den har hängt med i alla jäkla flyttar men nu bor den i garderoben så den inte blir valpmat. 🙈😂❤️

GwlXd6m.jpg
Åh vad mysig bild, min bor i en hårt stängd låda för att det finns en viss liten nakenfis vid namn Milou som har sönder allt han kan och han skulle gärna bita av nalles huvud som redan börjat gå av.
 
Om det är soligt ute så lyktstolparna gör skugga när jag går eller kör bil så räknar jag galoppsprången mellan dem och bilen får ofta höra både smackningar och ’ptroo’ emellanåt. Samt att jag rätar upp mig och pressar ryggen mot sätet för att bilen ska ”korta upp sig och inte springa ifrån”😅🙈
Life of hästmänniska🤷‍♀️
 
Om det är soligt ute så lyktstolparna gör skugga när jag går eller kör bil så räknar jag galoppsprången mellan dem och bilen får ofta höra både smackningar och ’ptroo’ emellanåt. Samt att jag rätar upp mig och pressar ryggen mot sätet för att bilen ska ”korta upp sig och inte springa ifrån”😅🙈
Life of hästmänniska🤷‍♀️

Så gör jag med! Använder säte och vikt mycket när jag kör 😄

Samt att jag alltid ger beröm i form av en snabb klapp på instrumentbrädan och uppmuntande ord när vi tagit oss igenom en svår kombination (som t ex en dubbelfilig rondell/korsning med mycket trafik) utan fel.

Tur att jag har många hästvänner som passagerare...🤣
 
Så gör jag med! Använder säte och vikt mycket när jag kör 😄

Samt att jag alltid ger beröm i form av en snabb klapp på instrumentbrädan och uppmuntande ord när vi tagit oss igenom en svår kombination (som t ex en dubbelfilig rondell/korsning med mycket trafik) utan fel.

Tur att jag har många hästvänner som passagerare...🤣
Brukar tacka bilen när jag har kört långt! :rofl:
 
Jag tror fortfarande det ger tur att gå på V-brunnar, så brukar gå på dom och tänka på något jag vill ska gå bra.
Undviker därmed också A-brunnar då de ger otur. Har dock slutat knacka mig själv tre gånger i ryggen för att få bort oturen om jag ändå råkar gå på en.

Sånt vi höll på med som barn som jag inte kunnat släppa.
 
Jag tror fortfarande det ger tur att gå på V-brunnar, så brukar gå på dom och tänka på något jag vill ska gå bra.
Undviker därmed också A-brunnar då de ger otur. Har dock slutat knacka mig själv tre gånger i ryggen för att få bort oturen om jag ändå råkar gå på en.

Sånt vi höll på med som barn som jag inte kunnat släppa.
Gå på A-brunnar går ju bara inte! 😂
 
Gå på A-brunnar går ju bara inte! 😂
Jag vet!
Man vet ju aldrig vad som kan hända då, brutet ben i nästa steg, någon närstående avlider eller krig i landet!

Nä, ärligt är det rätt jobbigt att hela tiden hålla koll på brunnar och sånt.

Har även en ovana att gilla att kliva på skarvar av olika slag. Trösklar, skarven mellan plastmattor, asfaltskarvar, gatstensskarvar osv.

Är ett helt projekt att gå inne i stan med alla skarvar och brunnar. 😅
 
När jag slutar för dagen brukar jag tacka tekniken och klappa om den. "Tack för idag projektorn, bra jobbat" så får den en klapp eller två på ovansidan som tack för att den skött sig som den ska.
Senaste tiden har vissa saker krånglat (vid ett enstaka tillfälle för mig men mer för andra.) Så igår när jag verkligen inte orkade med krångel så var det det första jag sa till när jag startade upp allt: Idag sköter du dig projektorn. Pekar sen mot ljuddelen och säger åt den också att den skulle passa sig.
Dom skötte sig exemplariskt. :D
(Sen hade det ju varit bra om det kunde krångla när jag vill att det ska krångla, under kontrollerade former, så jag kan hitta en lösning Vad felet beror på, men men.)


Brukar säga att man måste prata med dem så blir all teknik mycket snällare. Ibland kan den komma tex en kollega eller kund och hämta mig som har problem, och så fort jag kommer in i rummet eller själv prövar brukar det oftast fungera på direkten.
 
Min första egna lägenhet älskade jag så mycket att jag varje gång jag gick hemifrån sa ”hejdå hemmet, vi ses i kväll” och när jag skulle somna sa jag alltid godnatt.
Åh, en till! Efter separationen från barnens far köpte jag en lägenhet, och första tiden när jag kom hem sa jag alltid "hej min fina fina lägenhet :love:" till den. Sån lättnad att ha något eget och kunna stänga om mig i lugn och ro!

Sen pratar jag bebisspråk med husdjuren, på nivån att det blir genant när jag hör mig själv. Fast mina barn låter likadant, och vi pratar absolut inte så när nån utomstående är med. Vi brukar skämta att om nån nångång avlyssnar oss så skulle hen drivas till vansinne :rofl:
 
Jag försöker hålla jämnt gångtempo med avstånd som passar in på rutat golv och undviker att gå på kanterna. Detta har varit lite av ett problem på ett ställe som har mestadels ganska stora rutor (funkar bra) men också partier med massa smårutor (väldigt krångligt)...
Går dock gärna på trottoarkanterna om sådana finns pga tråkigt att gå på vanlig asfalterad väg :p
Går självklart inte på sträcken på parkeringar om jag kommer rätt på dem, man trampar inte på bommar. Kan dock följa dem och då enbart gå på dem om det passar.

Berömmer både cykeln och bilen efter att klarat av svårare grejer, och säger förlåt om jag gör fel. Halvhalter är viktigt för att se till att de inte bara rusar iväg.

Står inte still i onödan utan går hellre i en cirkel än att bara stå där, skulle t ex aldrig få för mig att stå/sitta still och prata i telefonen. Gäller dock enbart om jag är själv.

Om jag springer på krångliga stigar/ickestigar händer det att jag omedvetet gör galoppombyten (ner till varje) för att få rätt avstånd till alla rötter. Springer dock vanligt i övrigt.
 
Jag började duscha med något youtubeavsnitt på mobilen för något år sedan. Men pga jag är då praktiskt taget döv och väldigt närsynt så får den hänga med in i duschkabinen :angel: Jag dröjde alltid för länge innan duschen förut för att jag skulle bara kolla en sak till, numera kommer jag snabbare till skott och duschar snabbare (klippen hjälper mig att hålla koll på tiden också) :up:
Tacksam över vattentäta mobiler! :D
 
Jag hade väldigt många mjukisdjur som liten och de ligger numera i lådor på olika ställen. Men förutom att jag kunde rensa en gång när jag tog bort de som jag inte mindes så har jag svårt att tänka mig det.
Jag hade med dem till lågstadiet under en längre period än "normalt", de fungerade nog väldigt mycket som en trygg punkt i vardagen. Så det känns nog lite vanskligt att göra av sig med några av dem trots att jag har så många ... :cautious:
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 934
Senast: Tufs
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 535
Senast: Texaz
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: Hannah0407
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 589
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp