Har känslor för oss båda

Jag hade för några år sedan en SMS-flirt med en man som var tydlig med att han inte ville vara monogam. Han verkade jättetrevlig och bodde typ granne med mig. Men det blev aldrig av att vi sågs. För jag landade i att även om jag absolut inte har något emot poly och och inte identifierar mig själv som ”monogam” (men inte heller som poly), så hade jag svårt att tänka mig ett förhållande där min partner hade flera partners men inte jag. Och för egen del skulle jag inte orka ha flera intima förhållanden samtidigt. Bara sex är en sak, men det hade jag inte lust till då (eller nu).

Således blev det aldrig ens någon träff med den där snubben.

För din del - stor varningsflagga att han väntade i tre månader med att berätta om den andra kvinnan. Varför väntade han? Speciellt som tanken var - såvitt jag förstår - att ni bara skulle ha lite kul först? Jag skulle inte lita på något med en person som inleder med att inte vara sanningsenlig.
 
Man kan leva som monogam fast den andra partnen inte gör det. Har vänner som lever så. Funkar bra för dom

Spelar väl ingen roll om det fungerar för dem eftersom det uppenbarligen inte fungerar för dig?
Och mig veterligen är monogami två personer som väljer att bara leva med varandra. Eftersom han väljer att träffa någon annan också, så är det inte monogami.
 
Jag hade för några år sedan en SMS-flirt med en man som var tydlig med att han inte ville vara monogam. Han verkade jättetrevlig och bodde typ granne med mig. Men det blev aldrig av att vi sågs. För jag landade i att även om jag absolut inte har något emot poly och och inte identifierar mig själv som ”monogam” (men inte heller som poly), så hade jag svårt att tänka mig ett förhållande där min partner hade flera partners men inte jag. Och för egen del skulle jag inte orka ha flera intima förhållanden samtidigt. Bara sex är en sak, men det hade jag inte lust till då (eller nu).

Således blev det aldrig ens någon träff med den där snubben.

För din del - stor varningsflagga att han väntade i tre månader med att berätta om den andra kvinnan. Varför väntade han? Speciellt som tanken var - såvitt jag förstår - att ni bara skulle ha lite kul först? Jag skulle inte lita på något med en person som inleder med att inte vara sanningsenlig.
Han väntade med att säga det för att han var rädd att jag skulle lämna honom. Egoistiska tankar fr honom. Det har vi pratat om han och jag.
Jag tror att det är bättre att jag tar det för vad det är helt enkelt.
 
Han väntade med att säga det för att han var rädd att jag skulle lämna honom. Egoistiska tankar fr honom. Det har vi pratat om han och jag.
Jag tror att det är bättre att jag tar det för vad det är helt enkelt.
Och låter det vara som det är? Ja, det verkar du ju ha bestämt dig för.

Men, nyfiken fråga: en man som av egoistiska anledningar väntar tre månader med att avslöja den lilla detaljen att han inte är singel, hur mycket värd är hans utsago att han har starkare känslor för dig än för henne? Han vill väl gärna ha tillgång till er båda (plus att HON inte vill ha ett helt förhållande med honom), så han har alla egoistiska anledningar att ljuga även om det.
 
Och låter det vara som det är? Ja, det verkar du ju ha bestämt dig för.

Men, nyfiken fråga: en man som av egoistiska anledningar väntar tre månader med att avslöja den lilla detaljen att han inte är singel, hur mycket värd är hans utsago att han har starkare känslor för dig än för henne? Han vill väl gärna ha tillgång till er båda (plus att HON inte vill ha ett helt förhållande med honom), så han har alla egoistiska anledningar att ljuga även om
 
För mig är det största problemet att han höll inne på information i tre månader eftersom han visste att om han var ärlig slulle den andra personen lämna. Dvs det var inte viktigt med hänsyn och respekt till den andra personen utan det viktiga var att han fick det han ville. Det var inte viktigt att den andra personen vet vad den går in i för relation utan det viktiga är bara vad man själv får.

Vill du leva med en sån person? Var är respekten och omtanken?
Jag fattar att du är kär men det gör ju att vi ser på det annorlunda.
 
Men alltså usch, vilket jävla stolpskott. Förstår inte varför man vill nöja sig med en man som beter sig riktigt illa mot en (och det är väl inte direkt det monogama jag tänker på då). Vilken hycklare. Alltså. Av vad jag läser är det inte han som har dålig självkänsla, du bör nog titta på din egen...

För övrigt. Barn växer. Är ni 58 år handlar det väl troligen inte om bebisar om han inte träffat en väldigt ung kvinna. Mina barn är 12 och 13, jag hade lätt kunna lämna dem hemma för en älskog mer än ett par kvällar i månaden. Vad händer när de vuxit upp och den andra kvinnan har mer tid?
 
En fråga till.
Har du @samband67 pratat med den andra kvinnan? Vet du vem hon är?
Är du säker, bergsäker, på att hans version är densamma som hennes?

Jag tror det vore bra om ni pratade med varann så det inte finns några troll eller lögner i det här.
Plus - har du varit hem till honom?
Jag har sett bild på henne och vet vart honom jobbar. Dom bor 6 mil ifrån varandra.
Jag är alltid hemma hos honom och har även tr hans föräldrar.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 165
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 215
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp