Har känslor för oss båda

Hon har inte tid med honom och säger till honom att han borde satsa på dig istället, ändå väljer han henne. Du är backupen
Det var inte tänkt att det skulle bli en relation mellan oss. Jag ville tr en man och ha lite kul med. Han var den som pushade på i början.
 
Har inte haft några sådana här relationer men en vän brukar krångla in sig i härvor ibland.
Och det slutar aldrig bra.
Det blir besvikelser, bråk och tjafs förr eller senare.

Skulle definitivt inte sitta och vänta på att nån annan ska ändra sig/komma på andra tankar.

Min krassa syn är att jag inte förstår varför man ger sig in i relationer med otillgängliga personer (dvs folk som är upptagna på ett eller annat vis). Det är väl något i den egna bakgrunden som gör det, men det kan man jobba på OM MAN VILL.
 
Har inte haft några sådana här relationer men en vän brukar krångla in sig i härvor ibland.
Och det slutar aldrig bra.
Det blir besvikelser, bråk och tjafs förr eller senare.

Skulle definitivt inte sitta och vänta på att nån annan ska ändra sig/komma på andra tankar.

Min krassa syn är att jag inte förstår varför man ger sig in i relationer med otillgängliga personer (dvs folk som är upptagna på ett eller annat vis). Det är väl något i den egna bakgrunden som gör det, men det kan man jobba på OM MAN VILL.
Jag visste inget om den andra kvinnan förens efter 3 månader. Hade fått veta det fr början hade jag aldrig fortsatt.
Känslorna blev starkare och starkare och jag ville inte vara utan honom. Svårt att förklara..
 
Min fråga fr början är om det finns ngn här inne som har varit med liknande situation?
Japp det har jag.
Min erfarenhet har gjort att jag numera bara skulle vara med någon som vill vara med mig. Inte någons back-up eller när det passar.

Min erfarenhet säger också att det inte går att förändra människor på det sättet. Någon som inte är monogam kommer inte bli lycklig om den börjar leva monogamt för någon annans skull, tyvärr.
 
Nä den andra kvinnan har funnits längre men att träffas 1-2 ggr i månaden. Vad är det för förhållande?
Hon har inte mer tid enligt henne
Hon tycker antagligen det är lagom, det är ju inte mindre av ett förhållande för att man träffas mer sällan. Kan vara skönt att slippa träffas stup i kvarten när man har mycket att göra.

Det är väl något av det som är positivt med att träffa någon som också har någon annan, tycker jag, man behöver inte vara konstant tillgänglig och ses eller höras lika ofta som många verkar förvänta sig med ett "riktigt" eller normativt förhållande. Lite som du skriver "vad är det för förhållande?" så tänker nog många när de letar partner, de vill ses mer än några gånger i månaden, de vill höras ofta och så vidare. Vill man eller kan man inte göra det är det väldigt praktiskt med någon som har annat att roa sig med så man kan fokusera på att ses någon gång ibland och däremellan lägga sin begränsade energi på annat i livet som också är viktigt eller nödvändigt att ta itu med.
 
Japp det har jag.
Min erfarenhet har gjort att jag numera bara skulle vara med någon som vill vara med mig. Inte någons back-up eller när det passar.

Min erfarenhet säger också att det inte går att förändra människor på det sättet. Någon som inte är monogam kommer inte bli lycklig om den börjar leva monogamt för någon annans skull, tyvärr.
Jag har inte begärt att han ska leva monogamt. Vet inte vad du får det ifrån?
Jag däremot vill leva monogamt.
 
Har tr en man i 9 månader. Vi har starka känslor för varandra. Det som är jobbigt är att han fortfarande tr en kvinna som han har haft en djupare relation till. Nu träffas dom 1-2 ggr i månaden. Dom har sex och umgås.
Han säger att han har mer känslor för mig än för henne.
Han kan inte riktigt släppa henne.
Jag har accepterat att hon finns,även om det är jobbigt.
Hon vet att jag finns och tycker likadant.
Jag hoppas med tiden att han släpper henne mer och mer. Hon har inte så mkt tid att tr honom på pga sina barn.
Är det ngn här inne som har varit med om ngt liknande? Hur hur blev det för er isf?
// 😊
Har varit med om det, lärde mej att man aldrig kan förändra en person. Det är bara att gå vidare i livet om man inte gillar upplägget.
 
Jag visste inget om den andra kvinnan förens efter 3 månader. Hade fått veta det fr början hade jag aldrig fortsatt.
Känslorna blev starkare och starkare och jag ville inte vara utan honom. Svårt att förklara..

Att han inte berättade om den andra kvinnan är väl en varningstriangel om något? Hans känslor för dig är inte lika starka som dina känslor för honom, uppenbarligen.

Jag har inte begärt att han ska leva monogamt. Vet inte vad du får det ifrån?
Jag däremot vill leva monogamt.

Om du vill leva monogamt får du gå vidare i livet utan honom.
 
Hon tycker antagligen det är lagom, det är ju inte mindre av ett förhållande för att man träffas mer sällan. Kan vara skönt att slippa träffas stup i kvarten när man har mycket att göra.

Det är väl något av det som är positivt med att träffa någon som också har någon annan, tycker jag, man behöver inte vara konstant tillgänglig och ses eller höras lika ofta som många verkar förvänta sig med ett "riktigt" eller normativt förhållande. Lite som du skriver "vad är det för förhållande?" så tänker nog många när de letar partner, de vill ses mer än några gånger i månaden, de vill höras ofta och så vidare. Vill man eller kan man inte göra det är det väldigt praktiskt med någon som har annat att roa sig med så man kan fokusera på att ses någon gång ibland och däremellan lägga sin begränsade energi på annat i livet som också är viktigt eller nödvändigt att ta itu med.
Den andra kvinnan har fullt upp med sina barn och sitt jobb. Han har heller aldrig varit hemma hos henne.
 
Att han inte berättade om den andra kvinnan är väl en varningstriangel om något? Hans känslor för dig är inte lika starka som dina känslor för honom, uppenbarligen.



Om du vill leva monogamt får du gå vidare i livet utan honom.
Man kan leva som monogam fast den andra partnen inte gör det. Har vänner som lever så. Funkar bra för dom
 
Han vill inte vara monogam. Han har stor sexdrift och han har inte den bästa självkänslan.
Vill du leva med en man som inte är monogam? Det låter inte så på dig. Han kommer inte att ändra på sig, utan kommer fortsätta bli attraherad och ha relationer med andra. Är det inget problem för dig så hade du nog inte startat den här tråden.
Är du monogam och vill leva i en monogam relation så släpp den här killen, du kommer bara bli olycklig.
 
Man kan leva som monogam fast den andra partnen inte gör det. Har vänner som lever så. Funkar bra för dom
Kanske det fungerar bra för dom men det viktiga är ju vad som fungerar för dig. Nöj dig inte med mindre. Det kommer inte sluta bra om du inte tycker det är okej att han har känslor för fler personer. Han kommer aldrig förändras, slutar han träffa den andra kvinnan lär han antagligen snart träffa en ny att umgås med och du prioriteras mindre och det är aldrig en trevlig känsla.
 
Man kan leva som monogam fast den andra partnen inte gör det. Har vänner som lever så. Funkar bra för dom
Ja, för dom ja! Då är det ju inga problem, jag har vänner som är poly utan problem.

Problemet är att DU tycker det är jobbigt att han har känslor för andra. Det kommer fler kvinnor efter den här, det är jag rätt säker på. Om du tycker det är jobbigt nu, hur jobbigt kommer det vara när han är kär i en till om fyra år?
 
Du skriver mycket om vad den andra kvinnan vill eller inte vill, spelar det någon roll? Det du har att förhålla dig till är ju vad mannen vill? Han vill ha kvar henne i sitt liv, det är det du får basera dina beslut på, inte vad den andra kvinnan kommer göra.

Vill du vara med honom så som det är nu? Du får utgå från att det kommer fortsätta på det här sättet då det är mest troligt med tanke på hur det har varit.
 
Du skriver mycket om vad den andra kvinnan vill eller inte vill, spelar det någon roll? Det du har att förhålla dig till är ju vad mannen vill? Han vill ha kvar henne i sitt liv, det är det du får basera dina beslut på, inte vad den andra kvinnan kommer göra.

Vill du vara med honom så som det är nu? Du får utgå från att det kommer fortsätta på det här sättet då det är mest troligt med tanke på hur det har varit.
Ja jag antar att det är så. Vill inte ge upp ännu iaf
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 167
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 218
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp