Har känslor för oss båda

Tänker samma sak och han är snart 60 år gammal. Pinsamt
Eller också har han lite åldersnoja och tänker minsann leva "livet" allt han kan så länge det varar. Inte låta sig styras eller kontrolleras utan ligga så mycket han vill och med vilka han vill, ha de förhållanden han vill. Osv. Medan tid - och kroppsliga funktioner - finns kvar. Åren har ju gått...! Och om det kan man ju tycka vad man vill, men det vore ju isåfall kanske fint med lite uppriktighet. Att leva fågelfri behöver ju inte inkludera att man ljuger och utnyttjar andra. Om det nu är så, igen.
 
Min egen nyfikenhet och osäkerhet i det hela. Jag är en sån person som gärna vill veta saker där jag är involverad. Då blir det lättare för mig i våran relation
Det där handlar om kontroll mer än kunskap enligt mig. För du kommer inte bli mer medveten i din egen relation med honom bara för att du förstår hans relation med henne, däremot kommer du blir mer trygg i er relation eftersom du har mer kontroll på deras situation.
 
Mognad är sällan ett resultat av hur länge man har levt, har jag upptäckt. I övrigt håller jag med dig!

Det där handlar om kontroll mer än kunskap enligt mig. För du kommer inte bli mer medveten i din egen relation med honom bara för att du förstår hans relation med henne, däremot kommer du blir mer trygg i er relation eftersom du har mer kontroll på deras situation.
Helt rätt.. så är det. Deras relation vet jag lite om men jag vill ha en öppen och rak kommunikation med min partner. Det känns lättare för mig .
 
...men han vill tydligen inte vara öppen och rak mot dig. Är han då bra för dig?
Om jag frågar honom om olika saker (gällande känslor och hur han tänker osv) så svarar han ärligt..det är mkt som är väldigt bra mellan oss.
 
Jag får inte riktigt ihop det. Han. Du beskriver att han är öppen o ärlig i vardagssnacket m ändå inte? Att han sluter sig o inte alltid talar sanning?

För mig, iom att du startade tråden o behöver ventilera, så är det ngt som skaver. Ngt som faktiskt inte är bra.

En bra o god relation ventileras inte. Den är man liksom tyst med.
 
Helt rätt.. så är det. Deras relation vet jag lite om men jag vill ha en öppen och rak kommunikation med min partner. Det känns lättare för mig .
Men han kanske inte riktigt vet? Alltså, vet hur framtiden ska se ut, vet hur hans förhållanden ska se ut. Han kanske tycker det känns bäst att bara flyta med, ta saker som de kommer och inte styra upp och ha planer för allt. Glädjas och njuta! Igen - kanske en åldersgrej; han kan känna att tiden börjar rinna ut (...!) och att han inte vill ha fler begränsningar och regler i sitt liv Har han levt i ett långt monogamt förhållande tidigare, med barn dessutom, kanske han inte vill ha det så längre. Han vill vara - fri?

Så länge han inte ljuger och snärjer andra, så är det väl helt ok? Egentligen.

Så kan det faktiskt också vara.
 
Jag får inte riktigt ihop det. Han. Du beskriver att han är öppen o ärlig i vardagssnacket m ändå inte? Att han sluter sig o inte alltid talar sanning?

För mig, iom att du startade tråden o behöver ventilera, så är det ngt som skaver. Ngt som faktiskt inte är bra.

En bra o god relation ventileras inte. Den är man liksom tyst med.
Förstår att det låter konstigt..
 
Men han kanske inte riktigt vet? Alltså, vet hur framtiden ska se ut, vet hur hans förhållanden ska se ut. Han kanske tycker det känns bäst att bara flyta med, ta saker som de kommer och inte styra upp och ha planer för allt. Glädjas och njuta! Igen - kanske en åldersgrej; han kan känna att tiden börjar rinna ut (...!) och att han inte vill ha fler begränsningar och regler i sitt liv Har han levt i ett långt monogamt förhållande tidigare, med barn dessutom, kanske han inte vill ha det så längre. Han vill vara - fri?

Så länge han inte ljuger och snärjer andra, så är det väl helt ok? Egentligen.

Så kan det faktiskt också vara.
Du satte hammaren på spiken. Hade inte kunnat säga det bättre själv.
Han har levt i en dålig relation förut där det fanns barn med i bilden.
Han vill aldrig mer ha det så igen. Vilket jag förstår. Fri vill han inte vara direkt.
Vi vill fortsätta att träffas..
Vi trivs i varandras sällskap 🤗
 
Du satte hammaren på spiken. Hade inte kunnat säga det bättre själv.
Han har levt i en dålig relation förut där det fanns barn med i bilden.
Han vill aldrig mer ha det så igen. Vilket jag förstår. Fri vill han inte vara direkt.
Vi vill fortsätta att träffas..
Vi trivs i varandras sällskap 🤗
Det där begreppet "frihet" är ju knepigt, det med. Janis Joplin var det väl som sjöng att "Freedom´s just another word for nothing left to lose" - man vill vara fri men inte ensam, och varje förhållande innehåller ju ett visst mått av ofrihet. Att vara fullständigt "fri" från allt och alla är nog ganska hemskt, tänker jag.
 
Du satte hammaren på spiken. Hade inte kunnat säga det bättre själv.
Han har levt i en dålig relation förut där det fanns barn med i bilden.
Han vill aldrig mer ha det så igen. Vilket jag förstår. Fri vill han inte vara direkt.
Vi vill fortsätta att träffas..
Vi trivs i varandras sällskap 🤗
Återigen, du ger din version av hans handlande och tankar.
Det är väldigt myckt jag förstår, jag tror, han säger - vilket betyder att...

I mina ögon alltihop ett tecken på att du är förälskad och i den fasen när man tolkar den käre på det mest positiva sätt som går.
Med tiden kommer du att hitta irriterande vanor, störa dig på hur han alltid harklar sig när an ska äta aldrig hänger upp den blöta handduken efter dusch etc etc. :D
 
Du satte hammaren på spiken. Hade inte kunnat säga det bättre själv.
Han har levt i en dålig relation förut där det fanns barn med i bilden.
Han vill aldrig mer ha det så igen. Vilket jag förstår. Fri vill han inte vara direkt.
Vi vill fortsätta att träffas..
Vi trivs i varandras sällskap 🤗
Nu försöker jag bena ut lite för att se om jag förstått rätt hittills:

Du uppger att det finns dubbla budskap, saker som undanhålls och även lite oärlighet även om det till stor del är bra. Rätt tolkat?

Om han inte vill leva i en dålig relation igen så förstår jag inte varför han inte är brutalt rak, tydlig och ärlig nu? Även om han bara vill ha en lösare relation så har han chansen att börja om med en jättebra kommunikation. Det hade förenklat allt. Den är trots allt grunden i alla former av relationer. Otydlig kommunikation är alltid öken för all form av relationer.
 
Återigen, du ger din version av hans handlande och tankar.
Det är väldigt myckt jag förstår, jag tror, han säger - vilket betyder att...

I mina ögon alltihop ett tecken på att du är förälskad och i den fasen när man tolkar den käre på det mest positiva sätt som går.
Med tiden kommer du att hitta irriterande vanor, störa dig på hur han alltid harklar sig när an ska äta aldrig hänger upp den blöta handduken efter dusch etc etc. :D
Som sagt jag är ingen ungdom längre, är väl medveten om vad som händer efter att första förälskelsen har börjat lägga sig.
Jag har valt att bo själv och trivs med det. Härligt att längta till varandra
 
Nu försöker jag bena ut lite för att se om jag förstått rätt hittills:

Du uppger att det finns dubbla budskap, saker som undanhålls och även lite oärlighet även om det till stor del är bra. Rätt tolkat?

Om han inte vill leva i en dålig relation igen så förstår jag inte varför han inte är brutalt rak, tydlig och ärlig nu? Även om han bara vill ha en lösare relation så har han chansen att börja om med en jättebra kommunikation. Det hade förenklat allt. Den är trots allt grunden i alla former av relationer. Otydlig kommunikation är alltid öken för all form av relationer.
Vi har inte kännt varandra så länge så vi lär oss saker om varandra hela tiden.
Alla människor har inte lätt att vara brutalt ärliga. Vissa har svårt att uttrycka sig.
Det måste man respektera.
 
Vi har inte kännt varandra så länge så vi lär oss saker om varandra hela tiden.
Alla människor har inte lätt att vara brutalt ärliga. Vissa har svårt att uttrycka sig.
Det måste man respektera.
Jag kan ju tycka att det finns rätt många steg mellan brutalt ärlig och att i tre månader tiga om att man ligger med nån annan.

Jag tycker synd om dig! Såklart du vill ha en rak kommunikation. Men det du får är ju så långt därifrån man kan komma och enligt min erfarenhet är det förgörande att gå och vänta på något man aldrig får, man blir osäker och tappar självförtroende. Frågan är väl hur mycket mer tid du ska lägga på att han kommer att ändra sig. Det är väldigt lätt att bli kär i det man önskar att den andre var, man sanningen kan mycket väl vara att han aldrig kommer bli den personen.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 096
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 185
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 136
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp