Bukefalos 28 år!

Har känslor för oss båda

Jag tror inte att jag tänkte något om värdet på en polyrelation.

Och jag måste säga att jag inte riktigt förstår ivern att göra honom till poly, varför man vill tillskriva hans beteende något högre, en livsstil som han behöver för att bli lycklig eller hur det nu var det uttrycktes.
Poly är ju just en beteckning på beteendet att han vill ha flera samtidigt. Min poäng är att det inte är mer än så. Känslorna spelar ingen större roll som jag ser det. Man kan vara monogam respektive polygam av flera olika skäl, och relationer och förhållningssätt kan för vissa kanske ändras med tiden, man kan ha olika anledningar. Det är en beskrivning av hur han vill ha sina relationer bara, alltså icke-monogama, och alla inblandade är nu överens om att det är en polygam relation och inte en monogam sådan. Varför han vill ha en poly relation kan man kanske spekulera i, men att det är så är ju bara ett faktum. Detta faktum borde göra honom till poly.

Varför tvärtom säga att han har en poly relation men att han samtidigt inte är poly - det antyder ju att han i nuläget är i en relationsform som han egentligen inte vill ha? Ändå är det han som varit den drivande i det här. Om han nu inte alls är polygam, varför envisas han med att ha en polygam relation? Oavsett vilka inre motiv man tror att han kan tänkas ha så måste man ju förhålla sig till vad han själv har berättat och även vad han faktiskt gör. Att han vill ha flera samtidigt och nu även har en poly relation är väl något som gör honom till poly.
 
Jo jag förstår det. Men varför vill hon inte ha mer? Hon verkar ha känslor för honom. Dom har haft en relation där dom träffades regelbundet.
Han säger att han har känslor för mig, att han är kär. Får inte ihop det bara

Fast du vet ju egentligen inget om deras situation, eller hennes känslor? Allt du kan gå på är vad han säger. Håller med övriga att du helt enkelt får släppa det och se till ditt istället.
 
Då undrar jag varför dom inte ses mera?
Varför träffas dom bara 1-2 ggr i månaden. Det förstår inte jag. Om dom nu verkligen vill ha varandra. Vad är problemet.
Hon säger att hon inte har tid
Då kanske det helt enkelt är som hon säger: hon har inte tid. Hon är upptagen. Hon har annat i sitt liv än deras relation, annat i livet som också tar tid. Det behöver ju inte alls vara ett problem för henne i hennes relation, bara för att det hade varit ett problem i din relation.
 
Jo jag förstår det. Men varför vill hon inte ha mer? Hon verkar ha känslor för honom. Dom har haft en relation där dom träffades regelbundet.
Han säger att han har känslor för mig, att han är kär. Får inte ihop det bara
Det kan förstås också vara så att hon har upptäckt att han är rätt kass och inte vill ha mer därför.

Som andra sagt: spekulationer.

Fråga henne?
 
Jag hade släppt det där med att försöka förstå om jag vore du. Du utgår från dig själv, de från sig. Folk fungerar, tänker och vill olika. Varför andra vill andra saker än en själv? Personlighet, erfarenheter, livssituation. Släpp det och bara acceptera i stället. De har sin relation. Sluta försök analysera den och plocka isär den i bitar, du kommer inte att bli klokare av det. Bestäm dig i stället för vad du vill utifrån de förutsättningarna som finns och utgå från att de inte kommer att förändras.
Så sant. Men inte helt lätt..😉
 
Nu kan jag ju inte svara för någon annan, såklart, men en tänkbar anledning är ju att hon har barn. Det är inte alldeles självklart att släpa in en ny vuxen sina barns liv och bilda bonusfamilj. Det som den här kvinnan är med mannen som även du träffar kanske är så mycket tid hon kan och vill vara borta från sina barn? Jag har själv varit i valsituationen att kunna flytta ihop med en ny kärlek några månader efter att jag blev singel med 13-årig dotter. Och jag valde att inte göra det.
Man vet så lite om andra människors skäl, kanske är det lika bra att acceptera det?
Fast hennes barn bor med pappan till barnen... Jag vill så gärna försöka förstå men det är galet svårt. Jag vill försöka förstå min partner
 
Det kan förstås också vara så att hon har upptäckt att han är rätt kass och inte vill ha mer därför.

Som andra sagt: spekulationer.

Fråga henne?
Nä henne skulle jag aldrig fråga.
Ligger något i det du skriver, fast det är spekulationer
 
Fast hennes barn bor med pappan till barnen... Jag vill så gärna försöka förstå men det är galet svårt. Jag vill försöka förstå min partner
Fast varför skulle du förstå din partner bättre genom att lägga dig i vad hon vill ha i sin relation? Av vad din partner säger så verkar hon nöjd med upplägget, men inte du. Då ligger faktiskt allt bara på dig att antingen acceptera eller släppa. Det är orättvist att börja blanda in henne i er relation, och jag tror faktiskt inte det kommer att bli bättre.
Du behöver sätta dina gränser. Kan din partner leverera enligt dessa så är det bra, kan han inte det är det kanske dags att gå vidare. Jag får varningssignaler av det han säger om att han tycker om dig mer och därför spelar ut er mot varandra, men jag hajar också till när du börjar nedvärdera deras relation som inte "lever upp till" vad du tycker är rätt och riktigt.
 
Det har jag inte skrivit.
Jag menar att man kan vara poly utan att för den skull ha flera kärlekspartners. Det finns människor som har en primärpartner de älskar men sedan flera sexpartners de inte har sådana känslor för. Ibland olika sexpartners, ibland delade sådana. Det som skiljer dem åt är väl att de känner att de vill/måste leva så för att vara lyckliga och tillfredsställda.
Oavsett måste alla parter vara medvetna, okej och ärliga med varandra.

Tänder på folk utanför förhållandet gör nog de flesta, ja. Det innebär inte att alla dessa människor har ett starkt behov av att ha flera partners och leva på det viset.
Tack, precis så. För mig är det självklart att jag tycker mycket om och naturligtvis tänder på den jag har en längre relation med. Men kär är jag sällan och jag vill inte vara sambo. Jag kan liksom inte identifiera mig som monogam i öppet förhållande, så jag kallar mig poly. Men vad vet jag egentligen?

Är för övrigt inte någon flower power och kärlek till alla, jag har sårat människor och misslyckats i flera relationer. Oftast med de bästa av intentioner, det har bara blivit fel. Så kanske det är för den här snubben. Eller så är han egoistisk och dum i huvudet. Fast just monogam skulle jag nog inte kalla honom. Han VILL ju ha båda relationerna samtidigt och kanske inte alls har någon inbördes rangordning. Så himla osannolikt är det inte och jag tycker att det enda vettiga är att fråga. Vill han inte svara så kommer det nog inte funka i längden, pga kommunikation är a och o.
 
Fast hennes barn bor med pappan till barnen... Jag vill så gärna försöka förstå men det är galet svårt. Jag vill försöka förstå min partner
Hon kanske tycker att han är ett bra och trevligt ligg ibland när lusten faller på och hon har inte ork/lust/intresse för en man i sitt liv mer än så :)
Jag kan absolut förstå det om jag var singel men ville ha ett behov fyllt.
 
Jo jag förstår det. Men varför vill hon inte ha mer? Hon verkar ha känslor för honom. Dom har haft en relation där dom träffades regelbundet.
Han säger att han har känslor för mig, att han är kär. Får inte ihop det bara
För att hon prioriterar annat? Jag tycker att det låter som ett fantastiskt upplägg för henne. Jag har ett likande upplägg själv nu, där jag gått från en ganska intensiv relation i två år till att träffas någon gång i månaden det senaste året. Han ville flytta ihop och skaffa fler barn, det ville inte jag. Då ville han inte ha en relation på samma sätt längre. Men vi tycker mycket om varandra och hörs varje vecka. Skulle han träffa någon ny som ville dela med sig så hade jag tyckt att det var en optimal situation för mig.
 
Då undrar jag varför dom inte ses mera?
Varför träffas dom bara 1-2 ggr i månaden. Det förstår inte jag.

jag tycker att det borde ha blivit något mera vid det här laget

kan samtidigt inte sluta att fundera på varför det inte har blivit mer mellan dom

Men varför vill hon inte ha mer?

Varför måste du förstå vad hon vill ha ut/får ut av hennes relation?

Det måste ju vara bättre att lägga den energimödan på din egen relation istället för på att grubbla över vad hon (och han) vill ha ut av relationen mellan dem. Där du -rent krasst- inte ingår.

Kan jag tycka.
 
För att hon prioriterar annat? Jag tycker att det låter som ett fantastiskt upplägg för henne. Jag har ett likande upplägg själv nu, där jag gått från en ganska intensiv relation i två år till att träffas någon gång i månaden det senaste året. Han ville flytta ihop och skaffa fler barn, det ville inte jag. Då ville han inte ha en relation på samma sätt längre. Men vi tycker mycket om varandra och hörs varje vecka. Skulle han träffa någon ny som ville dela med sig så hade jag tyckt att det var en optimal situation för mig.
Jag håller med, träffar också någon ibland som har en annan och det är skönt just för att det är ganska avslappnat och absolut inga krav. Vi hörs rätt ofta för att hen hör av sig, annars hade det kanske varit varannan vecka om det varit enbart upp till mig. Om ens det. Ses gör vi ännu mer sällan, är nog knappt en gång i månaden eller mer sällan. Räcker bra så. Hen har inte varit hem till mig heller, ser ingen anledning till varför det bör ske. Finns inte så mycket intressant att se hemma hos mig, det skulle väl vara jag då och mig har hen redan sett, inga nyheter.

Det här antagandet att något inte stämmer mellan dem bara för att de inte ses mer, och för att han inte varit hem till henne, stör mig lite. Deras relation verkar inte riktigt tolkas som en fullgod relation av ts, utan det borde bli "mer". Men mer av vad egentligen? Mer kvantitet? Ska de helt enkelt skrapa ihop fler timmar tillsammans, göra mer av det de redan gör, för att det ska räknas? För kvaliteten vet inte ts eller någon annan något om, och den behöver inte öka bara för att man spenderar mer tid tillsammans. Hon har annat för sig. Hon har uttryckligen sagt att hon inte har tid, är det verkligen ett så främmande koncept, man kan börja undra.
 
Min erfarenhet är att det aldrig lönar sig att spekulera och försöka läsa mellan raderna om andras relationer. Det samma gäller om man är osäker på var man har sin partner.

Det enda resultatet blir att man hittar på saker från sitt eget perspektiv, medan andra människor utgår från sitt perspektiv.
Man plågar bara sig själv om man inte lever sitt liv och istället sitter och väntar på vad nån annan _kanske_ kommer att göra.

Man kan inte förändra någon annan människa, bara sig själv.
 
Hon kanske tycker att han är ett bra och trevligt ligg ibland när lusten faller på och hon har inte ork/lust/intresse för en man i sitt liv mer än så :)
Jag kan absolut förstå det om jag var singel men ville ha ett behov fyllt.
Ja så tror jag att det är..🤗
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 548
Senast: tott
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 389
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 672
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp