Har känslor för oss båda

Varför måste du förstå vad hon vill ha ut/får ut av hennes relation?

Det måste ju vara bättre att lägga den energimödan på din egen relation istället för på att grubbla över vad hon (och han) vill ha ut av relationen mellan dem. Där du -rent krasst- inte ingår.

Kan jag tycka.
Min egen nyfikenhet och osäkerhet i det hela. Jag är en sån person som gärna vill veta saker där jag är involverad. Då blir det lättare för mig i våran relation
 
Min erfarenhet är att det aldrig lönar sig att spekulera och försöka läsa mellan raderna om andras relationer. Det samma gäller om man är osäker på var man har sin partner.

Det enda resultatet blir att man hittar på saker från sitt eget perspektiv, medan andra människor utgår från sitt perspektiv.
Man plågar bara sig själv om man inte lever sitt liv och istället sitter och väntar på vad nån annan _kanske_ kommer att göra.

Man kan inte förändra någon annan människa, bara sig själv.
Jag vill bara försöka ha en öppen kommunikation. Vill veta hur han tänker om oss ex.
 
Jag vill bara försöka ha en öppen kommunikation. Vill veta hur han tänker om oss ex.

Vilket är helt rimliga och sunda behov att ha i en relation.

Men ingen här på buke kan veta hur det ligger till. Det är bara han som kan veta det så det är han du behöver prata med. Får du inte de svar du vill ha eller känner att han inte värderar en öppen kommunikation på samma sätt som du så tänker jag att du behöver fundera på om du vill fortsätta med honom eller istället leta efter någon som värderar samma saker som du.
 
Vilket är helt rimliga och sunda behov att ha i en relation.

Men ingen här på buke kan veta hur det ligger till. Det är bara han som kan veta det så det är han du behöver prata med. Får du inte de svar du vill ha eller känner att han inte värderar en öppen kommunikation på samma sätt som du så tänker jag att du behöver fundera på om du vill fortsätta med honom eller istället leta efter någon som värderar samma saker som du.
Vi har ganska lika värderingar
 
För att så är mon erfarenhet om det är någon som är rätt begränsat intresserad att den funkar så som hon. Hennes förstahandsval kanske är ingen, iallafall inte han
Aha så en känsla du har. Jag tycker nog inte att man som TS ska gå på okända människors "känsla" av en för denne helt okänd person.
 
Nej, inte en känsla jag har, det har jag inte skrivit nånstans. Min erfarenhet.
Fast det är din känsla av att hon passar in i din erfarenhetsmall. Det är ju knappast en kvalificerad gissning eftersom du inte har någon kontakt alls med någon av parterna i förhållandet utan en tredje persons uttalande och där personen inte ens känner kvinnan i fråga. Jag är ledsen men jag förstår inte varför man gör sådana antaganden utan att ha mer på fötterna.
 
Fast det är din känsla av att hon passar in i din erfarenhetsmall. Det är ju knappast en kvalificerad gissning eftersom du inte har någon kontakt alls med någon av parterna i förhållandet utan en tredje persons uttalande och där personen inte ens känner kvinnan i fråga. Jag är ledsen men jag förstår inte varför man gör sådana antaganden utan att ha mer på fötterna.

Det är ett diskussionsforum, där får man ventilera sina erfarenheter, vad är det som gör att du tycker att mina inte gills medan dina är giltiga? Du har ju själv gjort ett antagande och en gissning i #315, vet du något som jag inte vet eller vad baserar du det på? En känsla? din erfarenhetsmall som du har en känsla av att hon passar in i? Eller?
 
Det är ett diskussionsforum, där får man ventilera sina erfarenheter, vad är det som gör att du tycker att mina inte gills medan dina är giltiga? Du har ju själv gjort ett antagande och en gissning i #315, vet du något som jag inte vet eller vad baserar du det på? En känsla? din erfarenhetsmall som du har en känsla av att hon passar in i? Eller?
Det är lite skillnad på att skriva "han är inte hennes förstahandsval" och att skriva att "enligt min erfarenhet tyder hennes beteende x på att han inte är hennes förstahandsval". Eller "jag tror/antar att". Särskilt när det gäller okända människors beteenden.

Mitt påstående att han vill träffa båda så är det baserat på inlägg #1 där TS skriver att han vill träffa båda även i fortsättningen.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 092
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 184
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 135
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp