Bukefalos 28 år!

Har känslor för oss båda

Är han 58? Har han varit gift/levt i förhållanden tidigare och nu måntro tänker att han vill leva fritt resten av livet pga kraschade förhållanden? Att han inte vill låsa sig till nån kvinna om han lika gärna kan ha flera? Eller har han levt såhär hela livet? Eller nyss blivit släppt på grönbete?

Även om den nuvarande "andra" inte blir kvar i bilden, lär han ju leta upp nån ny. Eftersom han tydligen gärna vill ha mer av allt.

Vill du ha ett verkligt förhållande skulle jag INTE välja den här mannen.
 
Ska man vara petig sa "han" det tre månader in men det spelar ingen roll för TS eller annan icke reflektion.
 
Är han 58? Har han varit gift/levt i förhållanden tidigare och nu måntro tänker att han vill leva fritt resten av livet pga kraschade förhållanden? Att han inte vill låsa sig till nån kvinna om han lika gärna kan ha flera? Eller har han levt såhär hela livet? Eller nyss blivit släppt på grönbete?

Även om den nuvarande "andra" inte blir kvar i bilden, lär han ju leta upp nån ny. Eftersom han tydligen gärna vill ha mer av allt.

Vill du ha ett verkligt förhållande skulle jag INTE välja den här mannen.
Han har haft en mer stadig relation med den andra kvinnan förut. Varför det inte är så längre vet jag inte.
Han har en son på 9 år och har haft en relation på 8 år med barnens mamma.
 
Och ändå är han så angelägen om att ha henne kvar trots att han träffar dig så ofta. Det är ju hon som då är hans förstahandsval och han skulle troligen välja bort dig om hon hade mer tid för honom. Hårt men troligen sant.
Så kan det vara..
 
Han väntade med att säga det för att han var rädd att jag skulle lämna honom. Egoistiska tankar fr honom. Det har vi pratat om han och jag.
Jag tror att det är bättre att jag tar det för vad det är helt enkelt.
Att han undanhöll det av självisk feghet tyder inte på att han är något kap direkt. Men om du inte har något bättre för dig och vill dela honom med andra kan ni ju fortsätta ses, även om det utifrån sett verkar som ett slöseri med tid.
 
Har tr en man i 9 månader. Vi har starka känslor för varandra. Det som är jobbigt är att han fortfarande tr en kvinna som han har haft en djupare relation till. Nu träffas dom 1-2 ggr i månaden. Dom har sex och umgås.
Han säger att han har mer känslor för mig än för henne.
Han kan inte riktigt släppa henne.
Jag har accepterat att hon finns,även om det är jobbigt.
Hon vet att jag finns och tycker likadant.
Jag hoppas med tiden att han släpper henne mer och mer. Hon har inte så mkt tid att tr honom på pga sina barn.
Är det ngn här inne som har varit med om ngt liknande? Hur hur blev det för er isf?
// 😊

Liknande men inte identiskt, den här killen berättade att han och sambo hade en öppen relation som sjöng på sista versen, ingen aning om det var sant eller att han bara tyckte det var bra med öppet för honom. Jag ville inte ha något seriöst när vi träffades men efter ett tag märkte jag att jag vår relation var dålig för min mentala hälsa, plus att hans sällskap styrde mig bort från det liv jag ville leva. Jag avslutade relationen och har i efterhand varit tacksam för det då han hade en förmåga att få mig att känna mig bra och viktig ena stunden, men otillräcklig och oviktig andra stunden.

Mitt råd är: Kompromissa aldrig med ditt mentala och emotionella välbefinnande för en man. Kan du må bra och leva med relationen som den är nu, medveten om att den kommer fortsätta på det vis den är nu, så kör på.
Jag tycker dock det är fegt och dåligt av honom att undanhålla att han redan hade en öppen relation när ni träffades, och jag hade haft svårt att respektera egennyttig feghet. Det brukar nämligen vara ett återkommande karaktärsdrag, ett jag har svårt för. Men det är mina känslor.
 
Liknande men inte identiskt, den här killen berättade att han och sambo hade en öppen relation som sjöng på sista versen, ingen aning om det var sant eller att han bara tyckte det var bra med öppet för honom. Jag ville inte ha något seriöst när vi träffades men efter ett tag märkte jag att jag vår relation var dålig för min mentala hälsa, plus att hans sällskap styrde mig bort från det liv jag ville leva. Jag avslutade relationen och har i efterhand varit tacksam för det då han hade en förmåga att få mig att känna mig bra och viktig ena stunden, men otillräcklig och oviktig andra stunden.

Mitt råd är: Kompromissa aldrig med ditt mentala och emotionella välbefinnande för en man. Kan du må bra och leva med relationen som den är nu, medveten om att den kommer fortsätta på det vis den är nu, så kör på.
Jag tycker dock det är fegt och dåligt av honom att undanhålla att han redan hade en öppen relation när ni träffades, och jag hade haft svårt att respektera egennyttig feghet. Det brukar nämligen vara ett återkommande karaktärsdrag, ett jag har svårt för. Men det är mina känslor.
Tack för din reflektion
 
@samband67 min tanke är som några andra redan varit inne på.
Det som skaver för dig är att han har känslor för er båda.
Men eftersom han varit tydlig med att han inte vill leva monogamt så får du ju räkna med att han kommer ha känslor föutom sex med andra kvinnor. Det är inte alls ovanligt att även för polygamister så behövs känslor och en djupare kontakt. Om du känner att denna kvinna skaver så kommer många andra göra det också för dig.
 
En sal, just kring det här att hans känslor för en annan är jobbigast: En människa kan inte rå för vad denne känner, men det kan välja hur den agerar på sina känslor. Det låter för mig inte helt sunt just att hans känslor skaver som mest, att ens partner kan få känslor för någon annan är något man måste lära sig att leva med, för denne kan trots det vilja stanna i den relationen man har. Det ena utesluter inte det andra.
Om just jobbigheten i hans känslor för någon annan bottnar i en rädsla för att bli bortvald så kanske det är något du måste hantera och ta ställning till -för din egen del-. Rent realistiskt så kan man alltid bli bortvald, ingen relation kommer med garanti emot det även om det ibland är mer eller mindre troligt. Hur man hanterar den känslan/rädslan påverkar definitivt ens relation.
 
En sal, just kring det här att hans känslor för en annan är jobbigast: En människa kan inte rå för vad denne känner, men det kan välja hur den agerar på sina känslor. Det låter för mig inte helt sunt just att hans känslor skaver som mest, att ens partner kan få känslor för någon annan är något man måste lära sig att leva med, för denne kan trots det vilja stanna i den relationen man har. Det ena utesluter inte det andra.
Om just jobbigheten i hans känslor för någon annan bottnar i en rädsla för att bli bortvald så kanske det är något du måste hantera och ta ställning till -för din egen del-. Rent realistiskt så kan man alltid bli bortvald, ingen relation kommer med garanti emot det även om det ibland är mer eller mindre troligt. Hur man hanterar den känslan/rädslan påverkar definitivt ens relation.
Helt riktigt. Kloka ord
 
Man kan leva som monogam fast den andra partnen inte gör det. Har vänner som lever så. Funkar bra för dom
Det kan man kanske, men du är ju uppenbart inte nöjd? Då spelar det mindre roll hur bra dina vänner har det.


Personligen har jag varit med om liknande. Började dejta en man som efter 2-3 månader sa att han hade känslor för en annan som han träffade för sex ibland. De hade också haft en längre relation tidigare. Det var väldigt tydligt att hon var hans förstahandsval och att han hade dragit som en avlöning om hon gett minsta vink till att vilja mer än vara kk. Det dealen fungerade inte för mig.

Om han tagit upp betydligt tidigare att han var för öppna förhållanden kanske det varit annorlunda, men att han dolde det kändes skumt. I mitt fall var mannen dessutom bara för öppet förhållande för hans del, han ville att jag skulle vara monogam. Den dealen funkade inte heller…
 
Jag tycker dock det är fegt och dåligt av honom att undanhålla att han redan hade en öppen relation när ni träffades, och jag hade haft svårt att respektera egennyttig feghet. Det brukar nämligen vara ett återkommande karaktärsdrag, ett jag har svårt för. Men det är mina känslor.
Egennyttig feghet - vilket bra och - för mig . klargörande uttryck. Den spar jag.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 889
Senast: tott
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 712
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 102
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 940
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp