Bukefalos 28 år!

Har någon förlorat en labrador?

Pangare

Trådstartare
Man har sett en labbe flera gånger efter vägen mellan Vilhelmina och Dorotea. Flera personer har provat få fast hunden men den är väldigt skygg.
Enligt polisen så finns inga saknade hundar rapporterade där.

Vet ni något så meddela polisen i Vilhelmina eller Dorotea.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Räknar in de labbarna som finns här just nu. 1 och 2, nix här är det så många det ska vara :)
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Ett riktigt long shot:
Är du säker på att det är en renrasig labbe? Jag såg på jägareförbundets hemsida om en svart hund (ospecificerad blandras) som försvann utanför Åre i slutet av mars. Förvisso 25 mil från Dorotea.

Finns det en pyttechans att det är något annat än en labbe och att den kan ha vandrat 25 mil så kanske man skulle ringa och tipsa efterlysaren.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

När min släktings hund sprang bort hann den springa 1.5 mil under en natt, så det är nog inga problem, och definitivt inte om det är en jaktis.
TS: tipsa efterlysaren :idea:
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Jag har skickat ett mejl till efterlysaren för säkerhets skull. Det finns ju en mikrochans att det är den hunden. Skulle min italienare vara bortsprungen och någon rapporterade att de hade sett en whippet 20 mil hemifrån så hade jag själv greppat detta halmstrå.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Ett riktigt long shot:
Är du säker på att det är en renrasig labbe? Jag såg på jägareförbundets hemsida om en svart hund (ospecificerad blandras) som försvann utanför Åre i slutet av mars. Förvisso 25 mil från Dorotea.

Finns det en pyttechans att det är något annat än en labbe och att den kan ha vandrat 25 mil så kanske man skulle ringa och tipsa efterlysaren.

Kan mycket väl vara en blandis. Jag läste bara en liten artikel i en tidning om det men tänkte att det kanske finns någon som kan ge tips.
Att en hund ska ha sprungit från Åre är ingen orimlighet. Väl värt att tipsa om.

Jag har ringt polisen i Dorotea som skulle kontakta polisen i Östersund.
Den polis jag talade med sa att hunden verkar helt förvildad vilket tyder på att den varit på driven ett bra tag., även om den fort förvildas.
I andra fall där hundar förvildats så är det ju i regel dofter från ägaren som gör att hunden övervinner sin rädsla.

Jättebussigt att du hörde av dig. Jag hoppas att det är rätt spår.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Skickar ett sms till min bror som bor utanför Vilhelmina ( kittelfjäll ) kanske han vet någon som förlorat sin hund ?!
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Polisen ringde och sa att Östersund inte hade några rapporter om någon förlorad hund, men de skulle kolla med de i Järpen.

Jag har hittat jägarförbundets lista och provat ringa men hon svarar inte på mobil och är ute med barnvagnen enl. de uppgifter jag jagat fram.

Jag ska ringa vidare lite senare för att se om det blir någt napp.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Tyvärr eller kanske tvärtom.
Hunden i Åre hade kommit till rätta så det tipset hjälpte inte för hunden utanför Dorotea.

Får någon höra något så fortsätt tipsa.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Har ringt min Bror, dock utan svar men jag pratade in ett meddelande om hunden på hans mobilsvar..

Han har mycket hundkontakter där uppe så vi får väl hålla tummarna för att han hört något ...
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Hunden behöver inte komma från ett närområde. Den kan var stulen och dumpad från någon bil. Det finns fullt med galningar över hela lander tyvärr.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Enda chansen är nog att försöka "mata in den", åteljakt utan bössa. Enligt länstidningen är det en svart hund av labbestorlek. Vi har ju många draghundar här ikring men det är mycket sällan de är helsvarta, tror aldrig jag sett det så det är nog inte en sådan.
Hoppas de får fast den och att den är märkt.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Kl

Jag ska höra mig för här i Lycksele, det är ju ganska nära vilhelmina och Dorotea!
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Det har försvunnit labradorer i Kiruna-området om jag inte missminner mig. Har stått i bland annat Norrbottenskuriren. Kan ju som sagt vara nån idiot som tagit med och sedan dumpat.
 
Sv: Har någon förlorat en labrador?

Jag kollar också vidare genom mina hundbekanta.

Har vi någon på forumet som kommer från Kirunahållet som vi kan stöta på och höra om h*n vet något mer onm ev. försvunnen labbe från Kirunatrakten
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 506
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 955
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 319
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 277
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp