Saeta
Trådstartare
Sv: Hästar i Thailand
Det gör jag ju inte. Jag tänker ju precis så här som du säger. Jag skulle inte rida en häst som jag SÅG mådde dåligt. Det är ju det jag säger
Och det är jag helt medveten om!
Jag såg att några av hästarna mådde dåligt. Jag red inte dom. Jag valde dessa 2 just för jag tyckte dom såg trevliga ut.
Men du tänker ju tvärt om mot hur det fungerar. Vi tar ett tydligt exempel: det kommer en halt gammal krake med tovig päls och en friskt och välvårdad häst. Skulle du då rida på den ovårdade hästen för att de skulle ha råd med veterinär till den? Nej, genom att välja de välvårdade fina hästarna kommer de med sjuka hästar få höja standarden för att gå plus, eller sälja hästarna till någon som har råd att sköta dem och börja sälja smågrus istället.![]()
Det gör jag ju inte. Jag tänker ju precis så här som du säger. Jag skulle inte rida en häst som jag SÅG mådde dåligt. Det är ju det jag säger
Väljer du den ovårdade hästen kommer ägaren gå hem och bjuda familjen på middag och fortsätta sköta hästen som han gör. Dessutom kan man säga till ägaren om man tycker hästen verkar ha ont eller må dåligt. Det är till 100% konsumenterna som sätter standarden.
Och det är jag helt medveten om!
Ps: jag tycker inte någon av hästarna på bilderna ser ut att må dåligt. Men om DU såg att de hade ont eller mådde dåligt, ge då inte ägarna pengar. Det folk reagerar på är att du uttryckte det som att du såg att de itne hade det bra, men ändå betalade för att rida på dem. Var de välvårdade och friska så är det inga som helst problem.![]()
Jag såg att några av hästarna mådde dåligt. Jag red inte dom. Jag valde dessa 2 just för jag tyckte dom såg trevliga ut.