Saeta
Trådstartare
Sv: Hästar i Thailand
Klart man kan hoppas?
det är rätt enkelt 
Nejmen, jag betalar inte till något jag SER elller VET är dåligt. Har du inte förstått det än?
Och det gör jag inte heller
som jag sagt hela tiden om du hade läst det 
Och det var precis det jag gjorde. Riktigt bra, jämfört hur de flesta hästarna har det här (inte alla, verkligen inte) går ju inte att jämföra med. Men de hästar jag red verkade må bra.
Jag sa väl aldrig att jag stödjer det dåliga? Suck...
Man kan väl inte hoppas att de har det bättre än man tror och använda det som argument:P Tror du de har det dåligt kan du ju inte betala ägarna för att ta ut hästarna i arbete om de inte är i skick för det.
Klart man kan hoppas?
Nejmen, jag betalar inte till något jag SER elller VET är dåligt. Har du inte förstått det än?
Ja alltså du ska ju inte stödja en hästhållning som är dålig, det får dem inte att förbättre den utan fortsätter som det är eftersom det är lönsamt. Då betalar du alltså hästägarna för att behandla sina hästar illa och de kommer att forsätta med det och köpa fler hästar som sköts lika illa.
Och det gör jag inte heller
Ser du däremot att hästhållningen är riktigt bra är det ju bra att stödja den. Tjänar ägarna mer på att sköta hästarna bättre kommer de att göra det.
Och det var precis det jag gjorde. Riktigt bra, jämfört hur de flesta hästarna har det här (inte alla, verkligen inte) går ju inte att jämföra med. Men de hästar jag red verkade må bra.
Du skriver däremot en massa saker med hästarna som du tyckte var dåligt, men tycker ändå det är bra att stödja dem, vilket är fel. Är det fin hästhållning som du vill ska finnas kvar i många år, rid och stöd dem. Om du inte tycker hästarna ska skötas och hållas på det sättet, stöd dem inte
Jag sa väl aldrig att jag stödjer det dåliga? Suck...