Bukefalos 28 år!

havregrynsgröt

Sv: havregrynsgröt

Varför vill man ge hästen havregrynsgröt? Och menar du det vi folk kan äta till frukost?
 
Sv: havregrynsgröt

ja, jag menar sånt som människor äter.
hörde från en kompis att någon gjorde de,
så ja undra varför man gör de lixom, tänkte ni kanske visste?
 
Sv: havregrynsgröt

Det verkar bara dyrt och krångligt, vet inte vad det skulle ge hästen att äta det?

Men det är säkert inte skadligt...
 
Sv: havregrynsgröt

Nej, det blir ju svindyrt.
Men jag ger krossat och stöpt korn.
Det blir som korngröt.
 
Sv: havregrynsgröt

okaj, thx för alla svar.
det verkar inte vara så vanligt.. - misstänkte de..! :D
 
Sv: havregrynsgröt

Jag har gjort det till en äldre ponny som på sluttampen hade svårt att äta pga tumör vid svalget. Jag krossade havren extra fint och lät den svälla i varmvatten ca 15 min. Blev ungefär som havregrynsgröt och det gjorde att han kunde äta lite lättare. Jag förstår inte varför man skulle göra det till en frisk häst.
 

Liknande trådar

Mat Jag ska försöka lära mig äta havregrynsgröt. Idag var första försöket, körde bara grynen med vatten och salt i mikron, slängde i lite...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 729
Senast: Lycan
·
Mat Engelsmännen har ju sin "full english", amerikanerna sina pannkakor eller äggröra osv. Har vi en typisk svensk frukost här i landet...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
10 816
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Jag har sån fruktansvärd magkatarr/skov av IBS nu så jag behöver Bukes samlade tips. Lider av IBS och reflux, men nu även gastrit. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 907
Senast: Stinaelin
·
  • Artikel
Hästnyheter Spårar hästen verkligen? Det är inte det lättaste att känna. Veckans övning ger bättre känsla för var hästen har sina bakben.
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp