Bukefalos 28 år!

En typisk Svensk Frukost; finns det?

Fast de har inte ljust sött bröd alls. Jag håller med dem, hönökaka passar bättre som kaffebröd. Men grovt bröd med sirap eller ännu hellre frukt och nötter är ju jättegott.
Det var mer en reflektion över att deras rågbröd också innehåller stora mängder socker även om det inte upplevs som sött. Jag tycker inte om svenskt fabrikstillverkat bröd överlag, så jag håller med om att det inte är särskilt gott.
 
Det var mer en reflektion över att deras rågbröd också innehåller stora mängder socker även om det inte upplevs som sött. Jag tycker inte om svenskt fabrikstillverkat bröd överlag, så jag håller med om att det inte är särskilt gott.
Inte alla, för min danska bekant var sur över att alla svenska rågbröd innehöll sirap och var söta jmf med danska rågbröd.
Och då har hon bott länge i Sverige, men det hade hon svårt att förlika sig med.
 
Det var mer en reflektion över att deras rågbröd också innehåller stora mängder socker även om det inte upplevs som sött. Jag tycker inte om svenskt fabrikstillverkat bröd överlag, så jag håller med om att det inte är särskilt gott.
Danskt rågbröd är nog det godaste bröd som finns.
Jag tänker att de nog ser det som skillnad- gott och nyttigt bröd som också innehåller socker (sirap) och totalt helt onyttigt bröd som dessutom innehåller socker. Så ser jag på det i alla fall, men så är jag ju partisk. :angel::o
 
Intressant tråd att läsa, för mig är svensk frukost O'boy och sirapslimpa. Kanske därför jag inte äter traditionell frukost längre, även om jag förstår att det omfattar så mycket mer än det. Här är frukost sallad med något protein. Fattar nu varför många är så upprörda över smörpriset med tanke på hur mycket bröd det äts! Här är frukost ett mål som alla andra, skulle jag äta bröd varje dag skulle jag inte hålla vikten och inte bibehålla muskler. Inte konstigt att svenskar blir tjockare o tjockare.
 
Här är frukost ett mål som alla andra, skulle jag äta bröd varje dag skulle jag inte hålla vikten och inte bibehålla muskler. Inte konstigt att svenskar blir tjockare o tjockare.
Är det inte lite trist att blanda in detta i en annars trevlig tråd?
Fullt möjligt att äta bröd varje dag och inte gå upp i vikt även om det inte funkar för dig. Frukosten är en måltid av flera.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 145
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 456
Samhälle En ung släkting till mig skrev på sociala medier - Nu kommer alla svennar åka runt i landet som om det finns någon morgondag- (gällande...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 504
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 352
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp