Mina går till perrongen men får snällt vänta tills tåget kommer. Om tåget precis har gått får de alltså stå där i fem timmar eller vad det tar. Om det är något som man kan tillverka relativt snabbt (t.ex bröd) tjänar man ju på att baka till dem istället för att skicka iväg dem och stå med tomma butiker.

Fast om du bara frågar utan att ha något att byta med får du sällan napp. Dom flesta håller nog på sitt byggmaterial och hoppas på att komma ifatt med det man har mindre av. ;)

Hmm, det tycker jag mig inte ha sett i vårt kvarter faktiskt. Å andra sidan försöker jag göra så att jag först hjälper till innan jag frågar efter något, förutsatt att jag ser att någon behöver sånt jag kan sälja. Jag upplever våra aktiva spelare som väldigt generösa. Problemet för mig är snarast att jag inte är inloggad när alla andra spelar. :p

Är det någon som vill förklara hur man gör en byteshandel? :D eller kommer de på de högre nivåerna (är "bara" på nivå 38 ännu)?

Någon som vet om besökarna i byn blir "sura" om man skickar iväg dem? Eller är det samma som med varubilen att det bara ger plats åt nyaefter ett tag?

Gillar byn skarpt! Äntligen lönar sig lite lager av kul grejor som tårtor o pajer o sådant! Mitt mejeri ligger dock konstant efter.

Om man skickar besökarna till alla husen i byn som dom vill till, så får man belöning efteråt som tex byggmaterial :) Därför kan det vara bra att ha kvar dom så dom besöker det dom vill. Själv skickar jag hem vissa när jag märker att jag snart kan få ett nytt tåg, och dom besökare som kommer få vänta flera timmar innan det blir "deras tur" får åka hem. Just nu vill alla till b&b som har 9 timmar kvar innan det är färdigt!:crazy:

Är det någon som vill förklara hur man gör en byteshandel? :D eller kommer de på de högre nivåerna (är "bara" på nivå 38 ännu)?

du lägger ut det du vill sälja och den som köper det får då lägga ut någon i sin butik som du köper av den.. dvs vanlig köp och sälj handel men extra krångligt

Ahaa, okej, men om man har otur kan alltså någon annan hinna före. Tänkte ifall det fanns någon skild funktion så att alla andra inte kunde se vad man byter.

Nån som spelar det?

Ingen jag känner gör det och jag känner mig ensam :(

Har hittat Hay Day lite sent här men bättre sent än aldrig !! har en väldigt dum fråga !! Är på level 34 och har en räv som "hänger" vid hundhuset hela tiden ? Ska jag göra något åt räven. Trodde "jakthunden" skulle jaga bort räven men icke så nicke.....räven försvinner aldrig. Sen tycker jag det är svårt att samla ihop diamanter och färgkort så man kan köpa djur/maskiner !! Några tips ??? Min farm heter : Foxforest farm

Rävarna bara finns, precis som grodor och fjärilar men dom gör inget så det är inget att bry sig om. Diamanter får du genom att titta på alla reklamfilmer (lappen vid brevlådan), fiska och ha koll på din fiskebok för där får man diamanter vid varje ny sorts fisk, vid gruvan och ibland genom att öppna skattkistor på både din egen och andras gårdar (dom som går öppna utan diamant, annars går du bara back). Färgkorten kan du också få genom kistor men mer genom att fylla båtar och ibland på lyckohjulet. Det är svårt att få ihop både färgkort och diamanter, särskilt i början, det gäller att snåla och bara köpa det man verkligen vill ha. Diamanter kan man iofs köpa för riktiga pengar om man vill men själv tycker jag spelet blir roligast om man klarar det utan sådant "fusk". ;)

Rävarna bara finns, precis som grodor och fjärilar men dom gör inget så det är inget att bry sig om. Diamanter får du genom att titta på alla reklamfilmer (lappen vid brevlådan), fiska och ha koll på din fiskebok för där får man diamanter vid varje ny sorts fisk, vid gruvan och ibland genom att öppna skattkistor på både din egen och andras gårdar (dom som går öppna utan diamant, annars går du bara back). Färgkorten kan du också få genom kistor men mer genom att fylla båtar och ibland på lyckohjulet. Det är svårt att få ihop både färgkort och diamanter, särskilt i början, det gäller att snåla och bara köpa det man verkligen vill ha. Diamanter kan man iofs köpa för riktiga pengar om man vill men själv tycker jag spelet blir roligast om man klarar det utan sådant "fusk". ;)

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 158
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 000
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..